13:21 | 27/1/18
"Τα φύκια ήταν το εισιτήριό του για τη λίστα '30 Under 30' του περιοδικού Forbes", λέει ο Σταύρος Τσομπανίδης που φιγουράρει μεταξύ των επιδραστικότερων νέων του κόσμου
«Υπάρχουν πολλά πράγματα που τα κοιτάζουμε αλλά δεν τα βλέπουμε» ένα από αυτά και τα φύκια ή αλλιώς τα νεκρά φυτά της Ποσειδωνίας, που αποτέλεσαν το εισιτήριο του 24χρονου Σταύρου Τσομπανίδη, για να μπει στη λίστα «30 Under 30» που δημοσίευσε το αμερικανικό περιοδικό Forbes.«Χαίρομαι πάρα πολύ για τη θετική ανταπόκριση. Απλά μέσα μου η διάκριση αυτή είναι μια νέα αρχή για εμάς, για την ομάδα μας, έτσι ώστε να συνεχίσουμε με όρεξη αυτό που κάνουμε» είπε ο 24χρονος επιχειρηματίας σχολιάζοντας τη διάκρισή του, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο fm 104.9».
Τα φύκια που υπάρχουν στο παράκτιο μέτωπο της χώρας μας είναι ένας πραγματικός πλούτος για την Ελλάδα που δυστυχώς πηγαίνει χαμένος. Οι παράκτιοι δήμοι δαπανούν πολλά χρήματα για να τα συλλέξουν και το 80% καταλήγει σε χωματερές», επισήμανε, περιγράφοντας πώς ξεκίνησε να ασχολείται με την επεξεργασία των νεκρών φύλλων της Ποσειδωνίας.
«Ένιωσα μια ενέργεια μέσα μου, ένα περίεργο συναίσθημα και είπα ότι θέλω να ασχοληθώ με αυτό»
«Ήμουν19 χρονών και εμπνεύστηκα από τον ιδρυτή της Coco-Mat, Παύλο Ευμορφίδη, που μιλούσε για τα φύκια και τις εφαρμογές που χρησιμοποιεί στην εταιρεία του. Ένιωσα μια ενέργεια μέσα μου ένα περίεργο συναίσθημα και είπα ότι θέλω να ασχοληθώ με αυτό. Θέλω να προσπαθήσω όλα αυτά τα φύκια να μην πηγαίνουν στα σκουπίδια, αλλά να μπουν στην καθημερινότητά μας» είπε.
Ο Σταύρος Τσομπανίδης σχολίασε τις δυσκολίες που αντιμετώπισε, αλλά και τα λάθη που έκανε στα πρώτα επιχειρηματικά του βήματα. «Έχω κάνει το λάθος να πιστέψω ότι είμαστε μονάδες και όχι ομάδες. Αυτό ήταν μεγάλο λάθος, είμαστε πέντε άτομα και πιστεύω ότι θα μεγαλώσει αυτή η ομάδα και θα δημιουργήσουμε και νέες θέσεις εργασίας διότι αυτός είναι ο επόμενος στόχος μας».
«Δεν γνώριζα τίποτα από επιχειρήσεις. Έγιναν κάποιες λάθος συνεργασίες, όμως την κατάλληλη στιγμή και επειδή όλα τα πράγματα πρέπει να ωριμάζουν για να προχωρήσουν, γνώρισα τον Νίκο Αθανασόπουλο, τον σημερινό μου συνέταιρο, που είναι μηχανολόγος και αεροναυπηγός μηχανικός. Μοιράστηκα το όραμα που είχα και η προσπάθειά μας απέδωσε καρπούς μετά από ενάμιση χρόνο», είπε και συνέχισε: «Κάναμε ιδιωτική έρευνα για την ανάπτυξη της εταιρείας στην Ελλάδα, πολύ δύσκολα στη χώρα μας γίνεται έρευνα με ιδιωτικούς πόρους και όχι με χρήματα που ήρθαν από κάποια ευρωπαϊκή πηγή. Εμείς θέλαμε να δούμε το προϊόν στην αγορά, να μετρήσουμε τη δυναμική του, να δούμε τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματά του».
Στόχος «τα νεκρά φυτά της Ποσειδωνίας» να κατακτήσουν τις αγορές του κόσμου
Στόχος μας είναι οι αγορές του εξωτερικού. Βέβαια η ελληνική αγορά το έχει αγκαλιάσει και έχοντας το χαρακτηριστικό ότι είναι ένα προϊόν που προέρχεται από τη θάλασσα, έχει τοποθετηθεί σε ένα πολύ καλό δίκτυο «ντιζάιν» καταστημάτων καλοκαιρινών προορισμών ως ένα μοναδικό σουβενίρ από την Ελλάδα. Έτσι ώστε οι τουρίστες να παίρνουν ένα κομμάτι της ελληνικής θάλασσας μαζί τους όταν επιστρέφουν στη χώρα τους».Όπως περιγράφει, η εταιρεία ξεκίνησε με την επεξεργασία 10 και 20 τόνων νεκρών φυτών Ποσειδωνίας και έφτασε σήμερα να επεξεργάζεται 200 τόνους, «είμαστε στο 1% ψάχνουμε να βρούμε νέες εφαρμογές για να εκμεταλλευτούμε τις τεράστιες ποσότητες εκατομμυρίων τόνων που υπάρχουν την περίοδο του καλοκαιριού. Μπορούμε να δημιουργήσουμε μια βιομηχανία με ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα εδώ στην Ελλάδα, που θα δημιουργεί προϊόντα τα οποία θα ταξιδεύουν σε ολόκληρο τον κόσμο».
Πώς γίνονται τα φύκια, θήκες κινητών, ρακέτες και γυαλιά ηλίου;
«Ξεκινάμε από τις παραλίες, η ύπαρξη και μόνο του συγκεκριμένου φυτού αποδεικνύει ότι θάλασσα είναι καθαρή. Στη συνέχεια μεταφέρουμε τις ποσότητες σε ένα πρώτο στάδιο επεξεργασίας για να μπορέσει η ύλη να συμπιεστεί και να παραχθεί ένα νέο υλικό, το οποίο δίνουμε σε εταιρείες και από αυτό κατασκευάζονται θήκες για κινητά τηλέφωνα, κουτιά πολυτελείας, είδη συσκευασίας, ρακέτες θαλάσσης και το τελευταίο επίτευγμά μας είναι τα γυαλιά ηλίου» περιγράφει.Τα ιδιαίτερα προϊόντα που δημιουργεί η PHEE, η εταιρία του Σταύρου Τσομπανίδη, διακινούνται στην Κεντρική Ευρώπη, στις σκανδιναβικές χώρες, στην Ιταλία, ενώ ήδη η ομάδα του Σταύρου Τσομπανίδη έχει προχωρήσει σε επιχειρηματικές συμφωνίες με εταιρείες στην Ιαπωνία που χρησιμοποιούν ήδη παραδοσιακά τα φύκια στην καθημερινότητά τους.
Ποιοι είναι οι στόχοι της ομάδας; «Δουλειά, δουλειά, δουλειά, θέλουμε να συνεχίσουμε να είμαστε δημιουργικοί, να αντλούμε αγάπη από αυτό κάνουμε, είναι μια διάκριση της ομάδας και όχι μόνο δική μου» λέει ο Σταύρος Τσομπανίδης.
Για τους νέους που επιχειρούν στη χώρα μας, τα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης ο 24χρονος επιχειρηματίας είπε ότι χρειάζεται να υιοθετήσουν συγκεκριμένη νοοτροπία, να έχουν επιμονή και υπομονή για να σταθούν στις δυσκολίες που είναι περισσότερες από τις ευκολίες και να έχουν τη δύναμη να στηρίξουν το όραμά τους. «Να δώσουν τη μεγαλύτερη έμφαση στους ανθρώπους που θα συνεργαστούν, δημιουργώντας μια καλή ομάδα. Και καλό προϊόν να μην βγει, θα βγει κάτι άλλο από τη συνεργασία και είμαι σίγουρος ότι η επιτυχία θα έρθει».
πηγή
Σχετικές ετικέτες:επιχειρήσειςΟικονομίαForbes
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων