21:24 | 27/6/18
Η έναρξη λειτουργίας της νέας σιδηροδρομικής επιχείρησης σηματοδοτεί το άνοιγμα της αγοράς στο τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών
Το πρώτο εμπορευματικό δρομολόγιο της Rail Cargo Logistics Goldair, είναι πλέον γεγονός, από τις εγκαταστάσεις της στη Σίνδο.Ο ΟΣΕ, μέσω του προέδρου του, Γιώργου Κακουλάκη, επισήμανε ότι «η έναρξη λειτουργίας της νέας σιδηροδρομικής επιχείρησης σηματοδοτεί το άνοιγμα της αγοράς στο τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών και την εφαρμογή στην πράξη πλέον, των κοινοτικών κανόνων στη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής και στις δραστηριότητες των σιδηροδρομικών μεταφορών. Σε αυτό το πλαίσιο ο ΟΣΕ με τον αναβαθμισμένο ρόλο του ως διαχειριστή υποδομής, με την καθοδήγηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στηρίζει κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια που συμβάλει στην έξοδο της χώρας από την κρίση.»
Οπως είπε ο Γιώργος Κουκουλάκης, «ήδη, είναι σε πλήρη λειτουργία η γραμμή στη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου με άμεσο στόχο τη δημιουργία επιμέρους συνδέσεων όλων των επιχειρήσεων με το κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα για τη μεταφορά των εμπορευμάτων και των προϊόντων τους. Ομοίως προχωράμε στην ενίσχυση της ανάπτυξης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει το σταθμό των εμπορευματοκιβωτίων με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα.»
Παράλληλα, ο ΟΣΕ ανακαινίζει τη γραμμή μεταξύ Θεσσαλονίκης – ΤΧ1 ώστε να συνδεθεί με το λιμάνι και την ΕΚΟ, ενώ σχεδιάζει τη σύνδεση με τις άλλες μεγάλες βιομηχανικές περιοχές καταρχήν στο Κιλκίς, εν συνεχεία στην Έδεσσα και σε άλλες περιοχές.
Εξάλλου, ο ΟΣΕ προγραμματίζει την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης – σηματοδότησης στα τμήματα: α) Πλατύ – Έδεσσα – Φλώρινα και β) Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο προκειμένου να αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας σε συστήματα ηλεκτροκίνησης – σηματοδότησης
Αλλά και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στα εγκαίνια επισήμανε ότι το Φθινόπωρο ολοκληρώνεται η διπλή σιδηροδρομική ηλεκτροκίνητη γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης και θα μπορούμε και στις επιβατικές μεταφορές να έχουμε ένα ταξίδι 3 ώρες και 20 λεπτά. Αλλά ακόμη πιο σημαντικό για τις εμπορευματικές μεταφορές, για την υπεραξία που δίνει στα λιμάνια, στη χώρα αυτός ο άξονας. Το Φθινόπωρο θα είναι έτοιμη επίσης η γραμμή της ηλεκτροκίνησης από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Ειδομένη. Σύμφωνα με διακρατικές συμφωνίες που έχουν γίνει με τη Βουλγαρία και τη διεύρυνση που θα γίνει με τη Ρουμανία, τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδος, θα συνδεθούν με τα λιμάνια του Ευξείνου Πόντου. Και τι σημαίνει αυτό για το διεθνή χάρτη των Μεταφορών και τι σημαίνει για τις Σιδηροδρομικές Υποδομές και για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.
Επίσης, κεντρική επιλογή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είναι η ολοκλήρωση του διαδρόμου 10, δηλαδή του διαδρόμου από Θεσσαλονίκη – Ειδομένη - Σκόπια - Βελιγράδι προς τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης και μετά στην Αυστρία.
Καταλήγοντας, μέσα στο καλοκαίρι η σύμβαση για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο θα έρθει στη Βουλή για να αρχίσει να υλοποιείται από Σεπτέμβρη, Οκτώβρη το έργο, ενώ έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για το εμπορευματικό κέντρο Θεσσαλονίκης.
Δημήτρης Μπαλής
Σχετικές ετικέτες:Οικονομία
Σχετικά άρθρα