22:21 | 1/11/18
Ποιο είναι το φιλόδοξο αλλά και ρεαλιστικό πλάνο για την ανάπτυξη και την αναβάθμιση της Αθήνας ως προορισμού αλά και για την αποτελεσματική προώθηση της πόλης στις μεγάλες τουριστικές αγορές του εξωτερικού
Φιλόδοξο αλλά και ρεαλιστικό είναι το νέο, τριετές ολοκληρωμένο, αναπτυξιακό πλάνο ύψους 15 εκατ. ευρώ, της σύμπραξη This is Athens & Partners, που θα αναλάβει τον συντονισμό και την υλοποίηση δράσεων τόσο για την ανάπτυξη και την αναβάθμιση της Αθήνας ως προορισμού, όσο και για την αποτελεσματική προώθηση της πόλης στις μεγάλες τουριστικές αγορές του εξωτερικού.Αυτό ανακοινώθηκε σήμερα κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στην Αθήνα, με παρόντα όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, τον Δήμο Αθηναίων με το δήμαρχο Γιώργο Καμίνη, την AEGEAN με τον πρόεδρό της Ευτύχιο Βασιλάκη, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών με τον CEO Γιάννη Παράσχη, και τον ΣΕΤΕ με τον πρόεδρό του Γιάννη Ρέτσο.
Στο πλαίσιο της ανανέωσης της σύμπραξης, αναμένονται σημαντικά οφέλη ευρύτερα για την Αθήνα και την οικονομία επισκεπτών της πόλης, τα οποία θα προκύψουν από την ανταλλαγή, την κινητοποίηση και ενεργοποίηση γνώσης και πόρων από ενδιαφερόμενους φορείς τόσο του δημοσίου όσο και του ιδιωτικού τομέα. Με τον τρόπο αυτό θα ενισχυθούν οι ιδιωτικές επενδύσεις και η επισκεψιμότητα στην Αθήνα, συμβάλλοντας έτσι στην τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας και στη δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας.
Το αναπτυξιακό πλάνο, που περιλαμβάνεται στο Μνημόνιο Κατανόησης και Συνεργασίας που υπέγραψαν οι εταίροι του This is Athens & Partners, χωρίζεται σε τρεις άξονες δράσεων:
1 Άξονας: Ανάπτυξη της Αθήνας ως Προορισμού (Destination Development) με επενδύσεις για την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και το σχεδιασμό προϊόντων και υπηρεσιών για το διεθνές και εγχώριο κοινό. Μέσα από το πιλοτικό πρόγραμμα ΠΟΛΗ², που δίνει κίνητρα σε νέους επιχειρηματίες να επαναλειτουργήσουν κλειστά καταστήματα, δρομολογούνται ήδη 22 παρεμβάσεις: αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και της εικόνας της πόλης με το «πρασίνισμα» κτιρίων, την εγκατάσταση αστικού εξοπλισμού και με εφαρμογές φωτισμού σε πολλές γειτονιές της Αθήνας, ενώ ανακαινίζονται και ανοίγουν 18 κλειστά καταστήματα σε συμβολικά σημεία της πόλης. Αντίστοιχη παρέμβαση μεγάλης κλίμακας έχει σχεδιαστεί για την οδό Σταδίου με στόχο την αισθητική της αναβάθμιση και την ουσιαστική επανεκκίνηση της εμπορικής της δραστηριότητας. Επιπλέον, έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση της εικόνας του ιστορικού κέντρου με ένα διετές πρόγραμμα antitagging, ενώ το 2020 θα υποστηριχθεί από το This is Athens & Partners ένα μεγάλο πρόγραμμα εκδηλώσεων γύρω από τον πολιτισμό και την ψυχαγωγία, που θα απευθύνεται σε Αθηναίους και σε επισκέπτες που θέλουν να ανακαλύψουν το σύγχρονο πρόσωπο της Αθήνας.
2 άξονας: Προβολή και προώθηση του Προορισμού (Destination Marketing) με τη διαμόρφωση και επικοινωνία της ταυτότητας της Αθήνας. Το This is Athens & Partners θα συνεχίσει, με αυξημένο προϋπολογισμό, να υποστηρίζει με ψηφιακές καμπάνιες την προβολή της Αθήνα, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της δυναμικής που καταγράφει η Αθήνα ως κορυφαίος προορισμός για όλο το χρόνο. Μέσα από τις νέες καμπάνιες που θα «τρέξουν» από την άνοιξη του 2019, αναμένεται να προσεγγιστούν 120 εκατ. πολίτες από χώρες που αποτελούν σημαντικές τουριστικές αγορές, και εκτιμάται ότι θα φέρουν επιπλέον, τουλάχιστον 200.000 νέους επισκέπτες στην Αθήνα. Αυτό σημαίνει 100 εκατ. έσοδα για την τοπική οικονομία και 5.000 άμεσες ή έμμεσες νέες θέσεις εργασίας. Επιπλέον, μέσω του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών του δήμου Αθηναίων, το οποίο βραβεύτηκε φέτος ως το κορυφαίο στην Ευρώπη, υλοποιείται πλάνο τριετίας για την προσέλκυση μεγάλου αριθμού διεθνών συνεδρίων και εταιρικών συναντήσεων στην Αθήνα.
3 άξονας: Διαχείριση του Προορισμού (Destination Management) με τον συντονισμό φορέων για τη δημιουργία ενιαίας εμπειρίας επισκεπτών. Οι δράσεις θα εστιάσουν στην υποδοχή των επισκεπτών της Αθήνας με τη λειτουργία καθ ’όλη τη διάρκεια του έτους δύο σημείων ενημέρωσης (info points), μέσα από το οποία ο επισκέπτης θα μπορεί να λαμβάνει τις σωστές πληροφορίες για την πόλη και τις εμπειρίες της. Παράλληλα, θα υποστηρίζεται συστηματικά το δίκτυο Αθηναίων εθελοντών που έχει ήδη δημιουργηθεί ώστε οι εθελοντές να υποδέχονται επισκέπτες προσφέροντας δωρεάν θεματικές περιηγήσεις στην πόλη.
Το αναπτυξιακό πλάνο του This is Athens & Partners θα συντονίζεται κεντρικά από την Εταιρία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) και θα υλοποιείται σε συνεργασία με την Marketing Greece του ΣΕΤΕ και το Athens Partnership, που διαχειρίζεται δωρεές προς τον δήμο Αθηναίων.
Δημήτρης Μπαλής
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων