11:54 | 2/1/19
Οι ρυθμίσεις που τέθηκαν σε ισχύ για την προστασία των καταναλωτών
Από την 1η Ιανουαρίου του νέου έτους τέθηκαν σε εφαρμογή οι ρυθμίσεις για την προστασία των συνδρομητών της κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, αλλά και Ίντερνετ, σύμφωνα με το τρίτο καιτελευταίο στάδιο ρυθμίσεων του Κανονισμού Γενικών Αδειών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Αυτές αφορούν σε ορισμό πλαφόν στους λογαριασμούς, δυνατότητα αυτόματης διακοπής σε περίπτωση υπερχρεώσεων με ταβάνι τα 150 ευρώ, δυνατότητα διακοπής σύμβασης ορισμένου χρόνου και σαφείς όρους για τους τιμοκαταλόγους.
Συγκεκριμένα με τις νέες ρυθμίσεις θεσπίζονται πρόσθετες υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών έναντι των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο, με στόχο την προστασία των καταναλωτών.
Οι κυριότερες ρυθμίσεις που προωθούνται, προβλέπουν:
- Κατά τη σύναψη της σύμβασης με τηλεπικοινωνιακό πάροχο και προς αποφυγή υπερχρεώσεων, οι συνδρομητές θα μπορούν να επιλέγουν τη δυνατότητα αυτόματης διακοπής της υπηρεσίας, κάθε φορά που ο λογαριασμός θα υπερβαίνει συγκεκριμένο ανώτατο όριο, με βάση τρεις τουλάχιστον επιλογές.
- Με τον νέο κανονισμό καθορίζεται και ανώτατο ύψος τέλους πρόωρης διακοπής σύμβασης σε περίπτωση καταγγελίας σύμβασης ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη της.
Αν ο συνδρομητής αποφασίσει να διακόψει τη σύμβαση στο τέλος του 15ου μήνα, δηλαδή 9 μήνες πριν τη λήξη της, το ποσό Α ανέρχεται στα 186 ευρώ (δηλαδή η συνολική έκπτωση που αντιστοιχεί στους 15 μήνες, συν το εναπομείναν ποσό για την απόσβεση επιδότησης έως τη λήξη της σύμβασης).
Το ποσό Β ανέρχεται στα 114 ευρώ (το 1/3 των υπολειπόμενων παγίων, συν το ποσό απόσβεσης επιδότησης για τα 2/3 του εναπομείναντος διαστήματος των 9 μηνών). Συνεπώς, δεδομένου ότι το ποσό Β είναι το μικρότερο, το τέλος διακοπής σύμβασης με το οποίο θα επιβαρυνθεί ο συνδρομητής δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 114 ευρώ.
Αν ο συνδρομητής αποφασίσει να διακόψει τη σύμβαση κατά τον πρώτο μήνα της σύμβασης, πρέπει να καταβάλει στον πάροχο συνολικό ποσό 168 ευρώ, δηλαδή τα πάγια και την έκπτωση που αντιστοιχούν σε 2 μήνες, συν το εναπομείναν -πέραν των 2 μηνών- ποσό για την απόσβεση επιδότησης.
Σημειώνεται ότι οι πάροχοι είναι υποχρεωμένοι να διασφαλίζουν την εύκολη πρόσβαση των συνδρομητών σε πληροφορίες σχετικές με τους ισχύοντες όρους της σύμβασης και τον τιμοκατάλογο υπηρεσιών, καθώς και τις εκάστοτε τροποποιήσεις.
Οι παραπάνω πληροφορίες θα πρέπει να παραμένουν αναρτημένες στον διαδικτυακό τόπο του παρόχου έως και δύο έτη μετά την κατάργησή τους, με αναφορά στο χρονικό διάστημα για το οποίο ήταν σε ισχύ.
πηγή
Σχετικές ετικέτες:εταιρίες κινητής τηλεφωνίαςίντερνετ
Σχετικά άρθρα