10:22 | 17/5/13
COSCO, ΛΙΜΑΝΙΑ
Διευρύνουν την παρουσία τουςΟι απευθείας καθοριστικής σημασίας συνομιλίες του κ. Αντώνη Σαμαρά με υψηλόβαθμα στελέχη του κινεζικού κολοσσού έχουν αποδώσει και την αρχική αισιοδοξία πως θα επιτευχθεί συμφωνία με την Cosco διαδέχθηκε η διαβεβαίωση πως οι Κινέζοι θα διευρύνουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα στο λιμάνι του Πειραιά.
Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να εφαρμόσει το μοντέλο της ολικής παραχώρησης του Πειραιά και η κινεζική πλευρά κατέθεσε πρόταση για την πλήρη εμπορική εκμετάλλευση του λιμένα, έναντι ενός τιμήματος που κινείται στα επίπεδα του 1 δισ. ευρώ.
Αυτό που δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμη είναι εάν η διεύρυνση της επένδυσής τους θα γίνει με την παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων των λιμένων, είτε με πώληση μετοχών.
Αυτό που επιθυμούν διακαώς, πάντως, οι Κινέζοι είναι η απόκτηση του μετοχικού ελέγχου του λιμανιού. Οι βλέψεις της Cosco για ενίσχυση της παρουσίας τους στον Πειραιά ωρίμασαν, βλέποντας την εκρηκτική άνοδο διακίνησης φορτίων εν μέσω κρίσης στο λιμάνι του Πειραιά. Μόνο αδιάφοροι δεν θα μπορούσαν να είναι οι Κινέζοι, οι οποίοι τρίβουν τα μάτια τους από τις επιδόσεις του Πειραιά που εξελίσσεται σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου, με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων να προσεγγίζει πλέον σε ετήσια βάση τα 2,7 εκατομμύρια κοντέινερ, από 850.000 το 2010.
Στον φάκελο με τις αποκρατικοποιήσεις πέραν του ΟΛΠ, η κυβερνητική αντιπροσωπεία περιλαμβάνει και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου οι διαδικασίες τρέχουν παράλληλα. Η κινεζική Hutchinson έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και δείχνει να προτιμά, όπως και η Cosco, τις ολικές παραχωρήσεις, πιέζοντας μάλιστα να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν οι διαδικασίες.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Οφελος τα visa centersΥψηλές προσδοκίες για την έλευση τουριστών από την Κίνα έχει η ελληνική πλευρά, ύστερα από την απόφαση που ελήφθη για τη δημιουργία visa centers στις περισσότερες μεγάλες πόλεις της αχανούς αυτής χώρας.
Η κ. Ολγα Κεφαλογιάννη, προετοίμαζε καιρό την κίνηση αυτή, καθώς πιστεύει ότι οι διευκολύνσεις που θα υπάρξουν θα καταστήσουν ακόμη πιο ελκυστικό προορισμό τη χώρα μας.
Επίσης, οφέλη στον τουρισμό θα υπάρξουν και από άλλες συνέργειες που θα προωθηθούν το επόμενο διάστημα.
Εάν πραγματοποιηθεί η αξιοποίηση του αεροδρομίου στο Καστέλι, που ζητεί το Πεκίνο, τότε υπάρχει η διαβεβαίωση ότι θα συμμετάσχουν σε κατασκευή ξενοδοχειακών υποδομών στην Κρήτη. Ανάλογες κινήσεις θα γίνουν και στην Αττική, εάν τελεσφορήσει η προσπάθειά τους για το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» και εάν εμπλακούν -όπως επιθυμούν- στην αξιοποίηση του Ελληνικού. Η κ. Κεφαλογιάννη θεωρεί απολύτως ρεαλιστικό τον στόχο της αύξησης τουλάχιστον κατά 50% των Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα την επόμενη χρονιά, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες των αποκρατικοποιήσεων και των επενδύσεων.
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Βήματα για «Ελ. Βενιζέλος» και ΚαστέλιΣύντμηση των χρόνων για την έναρξη του διαγωνισμού περαιτέρω αποκρατικοποίησης του διεθνούς αεροδρομίου της Αθήνας «Ελ. Βενιζέλος» ζήτησε από τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά ο Κινέζος ομόλογός του, επιβεβαιώνοντας το κινεζικό ενδιαφέρον για απόκτηση της πλειοψηφίας των μετοχών του ΔΑΑ. Ουσιαστικά οι Κινέζοι ενδιαφέρονται για ποσοστό τουλάχιστον 30% της συμμετοχής του ελληνικού Δημοσίου (σε σύνολο 55%), χωρίς όμως να αποκλείεται ενδιαφέρον και για το ποσοστό που απέκτησε πρόσφατα το καναδικό fund Public Sector Pension Investment Board από την Hochtief.
Ηδη ενδιαφέρον για τον αερολιμένα έχει εκφράσει η Shenzhen Airport και η Friedmann Pacific Investment Holdings, ένας κινεζικών συμφερόντων όμιλος που συμμετέχει στην China Aircraft Leasing Company, οι οποίες έχουν διαβεβαιώσει ότι θα λάβουν μέρος στη διαγωνιστική διαδικασία, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) θα ολοκληρωθεί εντός του 2013.
Η Shenzhen Airport λειτουργεί το αεροδρόμιο της ομώνυμης πόλης στην Κίνα, του τέταρτου σε μέγεθος αεροδρομίου της χώρας με 28 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ η Friedmann Pacific Investment Holdings είναι επενδυτική εταιρεία με δραστηριότητες και στον τομέα των αερομεταφορών (leasing αεροσκαφών).
Παράλληλα οι Κινέζοι μέσω της επενδυτικής εταιρείας Fosun ενδιαφέρονται και για το αεροδρόμιο που θα γίνει στο Καστέλι της Κρήτης και η κατασκευή του θα προχωρήσει με ξεχωριστό διαγωνισμό απ' αυτόν της αξιοποίησης των υπόλοιπων περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας.
Το ενδιαφέρον του κινεζικού ομίλου, που ασχολείται, μεταξύ άλλων, με μεταλλευτικές επιχειρήσεις, βιομηχανίες και ασφαλιστικές εταιρείες, αποδίδεται και στο γεγονός ότι ο συγκεκριμένος αερολιμένας θα μπορούσε να αποτελέσει πύλη εισόδου για την Ευρώπη.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Χρηματοδότηση από κινεζικές τράπεζες
Σημαντικά «deal» για τη χρηματοδότηση Ελλήνων εφοπλιστών από κινεζικές τράπεζες περιλαμβάνονται στη λίστα με τις μέχρι τώρα συμφωνίες της ελληνικής αντιπροσωπείας στην Κίνα. Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, η China Development Bank μέσω της εταιρείας XRTC υπέγραψε δανειακή σύμβαση με την εταιρεία Paragon του εφοπλιστή Μιχάλη Μποντούρογλου για την κατασκευή 2 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η China Exim (Export - Import) Bank υπέγραψε προσύμφωνα για σύναψη δανείων με δύο Ελληνες εφοπλιστές (Σ. Παληός και Γ. Αγγελικούσης) που αφορούν τη ναυπήγηση πλοίων σε κινεζικές γιάρδες, ενώ ο Γ. Προκοπίου υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας.
Η Κίνα έχει δημιουργήσει ένα ειδικό αναπτυξιακό ταμείο ύψους 5 δισ. δολαρίων, μέσω του οποίου χρηματοδοτούνται ναυπηγήσεις Ελλήνων εφοπλιστών στα κινεζικά ναυπηγεία. Το συγκεκριμένο ταμείο συστήθηκε θεωρώντας ότι θα ωφελήσει και τις δύο πλευρές, αφού τα κινεζικά ναυπηγεία θα ενισχυθούν και οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες θα έχουν καλύτερους όρους χρηματοδότησης.
Με την Κίνα να έχει ανοίξει μέσω των βασικών της τραπεζών πιστωτική γραμμή, αρκετοί Ελληνες εφοπλιστές κατασκευάζουν πλοία τους σε ναυπηγεία της Κίνας.
Ονόματα όπως αυτά των Βενιάμη, Οικονόμου, Κωνσταντακόπουλου, Κούστα, Προκοπίου και Αγγελικούση έχουν τα τελευταία χρόνια συνάψει σημαντικές συμφωνίες με κινεζικές τράπεζες για τη χρηματοδότηση κατασκευής πλοίων στην Κίνα.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σε συζητήσεις
Ζωηρό ενδιαφέρον και για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία ο σχετικός διαγωνισμός αποκρατικοποίησης θα βγει στον αέρα τον επόμενο μήνα, δείχνουν οι Κινέζοι.
Την ίδια στιγμή η γνωστή κινεζική τεχνολογική εταιρεία παραγωγής hardware (υπολογιστικά συστήματα) Lenovo, βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για να προβεί σε αντίστοιχη συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Cosco, όπως έκανε η ανταγωνίστριά της Hewlett Packard.
Το κινεζικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκπορεύεται από το γεγονός ότι θεωρούν ιδιαίτερα κρίσιμο τον έλεγχο των σιδηροδρομικών μεταφορών, καθώς εκτιμούν ότι «συμπληρώνει» το λιμάνι του Πειραιά.
Ωστόσο, όλοι αναμένουν να εξετάσουν την υλοποίηση της συμφωνίας που έχει ήδη υπογραφεί μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Cosco και της HP. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ήδη έτοιμη να κάνει τις πρώτες μεταφορές, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν προσεχώς, αμέσως μόλις λήξουν τα προηγούμενα συμβόλαια της HP για μεταφορές μέσω Αμβούργου και Ρότερνταμ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Βάσεις συνεργασίας
Μνημόνια συνεργασίας, τα οποία θέτουν τις βάσεις για ευρύτερες μελλοντικές συμφωνίες αντίστοιχες της HP με την Cosco, υπέγραψε χθες το υπουργείο Ανάπτυξης με τη Huawei και τη ΖΤE, δύο εκ των μεγαλύτερων εταιρειών τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού αλλά και φορητών συσκευών σε όλον τον κόσμο.
Συγκεκριμένα, το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ υπουργείου Ανάπτυξης και της Huawei αφορά την εγκατάσταση κέντρου καινοτομίας υψηλής τεχνολογίας στην Ελλάδα που θα παρέχει θέσεις πρακτικής άσκησης σε φοιτητές και νέους πτυχιούχους, καθώς επίσης και τη δημιουργία ενός σύγχρονου διαμετακομιστικού κόμβου. Το μνημόνιο με τη ΖΤΕ αφορά τη μετατροπή από την κινεζική εταιρεία του λιμανιού του Πειραιά σε διαμετακομιστικό κέντρο (transit and logistic hub) για τα προϊόντα της στην Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή της Μεσόγειου.
Παράλληλα στις συζητήσεις που θα ακολουθήσουν με τις δύο πλευρές, πληροφορίες θέλουν να εξετάζεται και το ενδεχόμενο δημιουργίας εργοστασίου συναρμολόγησης των προϊόντων της ΖΤΕ στην Ελλάδα.
Πηγή: ethnos.gr
Σχετικές ετικέτες:Οικονομία
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων