18:28 | 24/10/13
Οι απαλλαγές αποτυπώνονται στον προϋπολογισμό απάντησε ο Γιώργος Μαυραγάνης...
Η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Γιαννακάκη, έθεσε σήμερα στη Βουλή θέμα «σκανδαλώδους» φορολογικής μεταχείρισης βουλευτών και δικαστών.
Αξιοποιώντας την προγραμματισμένη συζήτηση επίκαιρης ερώτησής της προς το υπουργείο Οικονομικών, με θέμα τις «φορολογικές ανισότητες και απαλλαγές» και μολονότι η βουλευτής στην επίκαιρη ερώτησή της δεν επιφύλασσε αναφορά στον τρόπο φορολόγησης των βουλευτών και δικαστών, εκτός από γενικές μόνο αναφορές, κατά την ανάπτυξή της στην Ολομέλεια, κάλεσε το υπουργείο Οικονομικών να απαντήσει για την ειδική φορολογική μεταχείριση των βουλευτών.
«Υπάρχει μια μεγάλη κατηγορία εισοδημάτων που δεν φορολογούνται. Για παράδειγμα, υπερβαίνει το 50% το αφορολόγητο του εισοδήματος στους βουλευτές, ενώ υπάρχουν και πολλά επιδόματα που παίρνουν αλλά δεν φορολογούνται» ανέφερε η κ. Γιαννακάκη, σημειώνοντας μάλιστα ότι, στην προσπάθεια της να δει που εδράζονται όλα αυτά, διαπίστωσε ότι υπάρχει ένα δαιδαλώδες νομικό καθεστώς που δημιουργεί πονηρές σκέψεις και υπόνοιες για προσπάθεια συγκάλυψης.
«Οπότε, κύριε υπουργέ, θα ήθελα να μας ενημερώσετε πόσες και ποιες είναι αυτές οι εισοδηματικές κατηγορίες, πέρα από τους βουλευτές, διότι όλοι εδώ πέρα κάναμε φορολογική δήλωση και ξέρουμε πάρα πολύ καλά γιατί μιλώ. Αν έχετε υπολογίσει ποια είναι τα έσοδα που χάνει το κράτος από τα αφορολόγητα εισοδήματα αυτών των κατηγοριών και αν σκοπεύει η κυβέρνηση να άρει αυτό το φορολογικό καθεστώς που ειδικά στις μέρες που διανύουμε σκανδαλίζει τον μέσο Έλληνα πολίτη, ο οποίος έχει δει να φορολογείται πάρα πολύ βάναυσα, ειδικά τα τελευταία τρία χρόνια».
Όπως επεσήμανε ο παριστάμενος υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης: «Οποιαδήποτε απόκλιση από τους συνηθισμένους κανόνες της φορολογίας εισοδήματος ή των άλλων φορολογιών, θεωρείται μια φορολογική δαπάνη, είτε είναι απαλλαγή, είτε είναι ειδικό καθεστώς, είτε είναι μειωμένος συντελεστής. Αυτές οι κατηγορίες σε όλη τη φορολογία καταγράφονται αναλυτικά ανά είδος φόρου αλλά και με ποσά στον τόμο εκείνο του προϋπολογισμού που αναφέρεται ακριβώς στις φορολογικές εκπτώσεις». Όπως είπε ο υφυπουργός Οικονομικών «είναι ένας ογκωδέστατος τόμος 577 σελίδων για το 2013 στον οποίο αναλύονται κατ’ όνομα και κατά ποσό οι εκπτώσεις αυτές».
Αν και δεν έκανε αναφορά ειδικά στο καθεστώς για τους βουλευτές, ο κ. Μαυραγάνης σημείωσε ότι «η μεγάλη διαφορά μεταξύ των δημοσίων δαπανών και των φορολογικών δαπανών είναι ότι ενώ οι άμεσες δημόσιες δαπάνες αποτελούν αντικείμενο συζήτησης και έγκρισής τους από τη Βουλή, οι φορολογικές δαπάνες συζητούνται και εγκρίνονται άπαξ, μέχρι την τυχόν τροποποίηση ή την κατάργησή τους».
Η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ επέμεινε, όμως, και επικαλούμενη τις δηλώσεις «πόθεν έσχες» των βουλευτών για το 2011, παρατήρησε ότι το μη φορολογητέο ποσοστό της βουλευτικής αποζημίωσης υπερβαίνει το 50% και σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει το 75%.
«Να σας πω μια άλλη κατηγορία. Με το Ν. 3842 του 2010, στο ίδιο φορολογικό καθεστώς με αυτό των βουλευτών, έχουν ενταχθεί και οι δικαστές. Συγκεκριμένα, λοιπόν, σας ενημερώνω ότι το φορολογητέο εισόδημα των βουλευτών το οποίο φορολογείται κυμαίνεται μεταξύ 18.000 ευρώ και 30.000, ενώ το αφορολόγητο αντιστοιχεί περίπου σε 65.000 ευρώ» είπε η κ. Γιαννακάκη, θέτοντας αυτή τη φορά και ζήτημα για τη φορολογική μεταχείριση των δικαστών.
Υπογράμμισε, επίσης, ότι -σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος του Ζ’ Ψηφίσματος του 1975, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει- από τη βουλευτική αποζημίωση πρέπει να αφαιρείται ποσό ίσο με το 25% του ακαθαρίστου ποσού της ως τεκμαρτό ποσό για την κάλυψή των δαπανών μίσθωσης γραφείων κλπ.
«Όμως, βλέπουμε -και ο καθένας μας από δω το ξέρει όταν παίρνει το εκκαθαριστικό- ότι δίνονται επιδόματα και για την εκμίσθωση των γραφείων, και επίδομα κίνησης, και για ταχυδρομικά τέλη, τα οποία μάλιστα και δεν φορολογούνται. Άρα προκύπτει ότι το σκανδαλώδες ποσοστό φορολόγησης ή μη φορολόγησης των βουλευτών δεν εδράζεται σε κανένα νόμο ή τουλάχιστον δεν εδράζεται σε αυτό το νόμο τον είπα σας είπα», σημείωσε η βουλευτής, κάνοντας λόγο για σκάνδαλο ηθικό και δημοσιονομικό και επαναφέροντας την πρόταση της ΔΗΜΑΡ υπέρ της φορολογικής ισότητας και της φορολόγησης ολόκληρου του ποσού της βουλευτικής αποζημίωσης, βάσει της φορολογικής κλίμακας φυσικών προσώπων.
«Ήρθα στη Βουλή προετοιμασμένος να απαντήσω γι’ αυτά τα οποία αναφέρατε στο κείμενο της ερώτησης της» σχολίασε ο υφυπουργός Οικονομικών, σημειώνοντας ότι δεν απέφυγε την απάντηση καθώς παρέπεμψε στις 577 σελίδες του προϋπολογισμού με τον τίτλο «φορολογικές δαπάνες».
«Εκεί αναφέρονται μια- μια, ανά είδος φόρου και ποσά» οι απαλλαγές, ανέφερε ο κ. Μαυραγάνης, προσθέτοντας ότι οι αποκλίσεις που καταγράφονται εκεί έχουν γίνει για λόγους κοινωνικούς και αναπτυξιακούς, ενώ αναφέρθηκε και στην προσπάθειες που έχει καταβάλλει ως σήμερα η κυβέρνηση για να περιοριστούν οι απαλλαγές στις περιπτώσεις εισοδήματος, όπου υπήρχε πρόβλημα (αγρότες, ναυτικοί, συντάξεις αναπήρων κ.λπ.).
Η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Γιαννακάκη, έθεσε σήμερα στη Βουλή θέμα «σκανδαλώδους» φορολογικής μεταχείρισης βουλευτών και δικαστών.
Αξιοποιώντας την προγραμματισμένη συζήτηση επίκαιρης ερώτησής της προς το υπουργείο Οικονομικών, με θέμα τις «φορολογικές ανισότητες και απαλλαγές» και μολονότι η βουλευτής στην επίκαιρη ερώτησή της δεν επιφύλασσε αναφορά στον τρόπο φορολόγησης των βουλευτών και δικαστών, εκτός από γενικές μόνο αναφορές, κατά την ανάπτυξή της στην Ολομέλεια, κάλεσε το υπουργείο Οικονομικών να απαντήσει για την ειδική φορολογική μεταχείριση των βουλευτών.
«Υπάρχει μια μεγάλη κατηγορία εισοδημάτων που δεν φορολογούνται. Για παράδειγμα, υπερβαίνει το 50% το αφορολόγητο του εισοδήματος στους βουλευτές, ενώ υπάρχουν και πολλά επιδόματα που παίρνουν αλλά δεν φορολογούνται» ανέφερε η κ. Γιαννακάκη, σημειώνοντας μάλιστα ότι, στην προσπάθεια της να δει που εδράζονται όλα αυτά, διαπίστωσε ότι υπάρχει ένα δαιδαλώδες νομικό καθεστώς που δημιουργεί πονηρές σκέψεις και υπόνοιες για προσπάθεια συγκάλυψης.
«Οπότε, κύριε υπουργέ, θα ήθελα να μας ενημερώσετε πόσες και ποιες είναι αυτές οι εισοδηματικές κατηγορίες, πέρα από τους βουλευτές, διότι όλοι εδώ πέρα κάναμε φορολογική δήλωση και ξέρουμε πάρα πολύ καλά γιατί μιλώ. Αν έχετε υπολογίσει ποια είναι τα έσοδα που χάνει το κράτος από τα αφορολόγητα εισοδήματα αυτών των κατηγοριών και αν σκοπεύει η κυβέρνηση να άρει αυτό το φορολογικό καθεστώς που ειδικά στις μέρες που διανύουμε σκανδαλίζει τον μέσο Έλληνα πολίτη, ο οποίος έχει δει να φορολογείται πάρα πολύ βάναυσα, ειδικά τα τελευταία τρία χρόνια».
Όπως επεσήμανε ο παριστάμενος υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης: «Οποιαδήποτε απόκλιση από τους συνηθισμένους κανόνες της φορολογίας εισοδήματος ή των άλλων φορολογιών, θεωρείται μια φορολογική δαπάνη, είτε είναι απαλλαγή, είτε είναι ειδικό καθεστώς, είτε είναι μειωμένος συντελεστής. Αυτές οι κατηγορίες σε όλη τη φορολογία καταγράφονται αναλυτικά ανά είδος φόρου αλλά και με ποσά στον τόμο εκείνο του προϋπολογισμού που αναφέρεται ακριβώς στις φορολογικές εκπτώσεις». Όπως είπε ο υφυπουργός Οικονομικών «είναι ένας ογκωδέστατος τόμος 577 σελίδων για το 2013 στον οποίο αναλύονται κατ’ όνομα και κατά ποσό οι εκπτώσεις αυτές».
Αν και δεν έκανε αναφορά ειδικά στο καθεστώς για τους βουλευτές, ο κ. Μαυραγάνης σημείωσε ότι «η μεγάλη διαφορά μεταξύ των δημοσίων δαπανών και των φορολογικών δαπανών είναι ότι ενώ οι άμεσες δημόσιες δαπάνες αποτελούν αντικείμενο συζήτησης και έγκρισής τους από τη Βουλή, οι φορολογικές δαπάνες συζητούνται και εγκρίνονται άπαξ, μέχρι την τυχόν τροποποίηση ή την κατάργησή τους».
Η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ επέμεινε, όμως, και επικαλούμενη τις δηλώσεις «πόθεν έσχες» των βουλευτών για το 2011, παρατήρησε ότι το μη φορολογητέο ποσοστό της βουλευτικής αποζημίωσης υπερβαίνει το 50% και σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει το 75%.
«Να σας πω μια άλλη κατηγορία. Με το Ν. 3842 του 2010, στο ίδιο φορολογικό καθεστώς με αυτό των βουλευτών, έχουν ενταχθεί και οι δικαστές. Συγκεκριμένα, λοιπόν, σας ενημερώνω ότι το φορολογητέο εισόδημα των βουλευτών το οποίο φορολογείται κυμαίνεται μεταξύ 18.000 ευρώ και 30.000, ενώ το αφορολόγητο αντιστοιχεί περίπου σε 65.000 ευρώ» είπε η κ. Γιαννακάκη, θέτοντας αυτή τη φορά και ζήτημα για τη φορολογική μεταχείριση των δικαστών.
Υπογράμμισε, επίσης, ότι -σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος του Ζ’ Ψηφίσματος του 1975, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει- από τη βουλευτική αποζημίωση πρέπει να αφαιρείται ποσό ίσο με το 25% του ακαθαρίστου ποσού της ως τεκμαρτό ποσό για την κάλυψή των δαπανών μίσθωσης γραφείων κλπ.
«Όμως, βλέπουμε -και ο καθένας μας από δω το ξέρει όταν παίρνει το εκκαθαριστικό- ότι δίνονται επιδόματα και για την εκμίσθωση των γραφείων, και επίδομα κίνησης, και για ταχυδρομικά τέλη, τα οποία μάλιστα και δεν φορολογούνται. Άρα προκύπτει ότι το σκανδαλώδες ποσοστό φορολόγησης ή μη φορολόγησης των βουλευτών δεν εδράζεται σε κανένα νόμο ή τουλάχιστον δεν εδράζεται σε αυτό το νόμο τον είπα σας είπα», σημείωσε η βουλευτής, κάνοντας λόγο για σκάνδαλο ηθικό και δημοσιονομικό και επαναφέροντας την πρόταση της ΔΗΜΑΡ υπέρ της φορολογικής ισότητας και της φορολόγησης ολόκληρου του ποσού της βουλευτικής αποζημίωσης, βάσει της φορολογικής κλίμακας φυσικών προσώπων.
«Ήρθα στη Βουλή προετοιμασμένος να απαντήσω γι’ αυτά τα οποία αναφέρατε στο κείμενο της ερώτησης της» σχολίασε ο υφυπουργός Οικονομικών, σημειώνοντας ότι δεν απέφυγε την απάντηση καθώς παρέπεμψε στις 577 σελίδες του προϋπολογισμού με τον τίτλο «φορολογικές δαπάνες».
«Εκεί αναφέρονται μια- μια, ανά είδος φόρου και ποσά» οι απαλλαγές, ανέφερε ο κ. Μαυραγάνης, προσθέτοντας ότι οι αποκλίσεις που καταγράφονται εκεί έχουν γίνει για λόγους κοινωνικούς και αναπτυξιακούς, ενώ αναφέρθηκε και στην προσπάθειες που έχει καταβάλλει ως σήμερα η κυβέρνηση για να περιοριστούν οι απαλλαγές στις περιπτώσεις εισοδήματος, όπου υπήρχε πρόβλημα (αγρότες, ναυτικοί, συντάξεις αναπήρων κ.λπ.).
Σχετικές ετικέτες:Πολιτική
Σχετικά άρθρα