Δράσεις για σωστή και δημοκρατική πολιτική διαπαιδαγώγηση | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Δράσεις για σωστή και δημοκρατική πολιτική διαπαιδαγώγηση

14:19 | 1/11/13
Από το υπουργείο Παιδείας δίνονται οδηγίες προς όλες τις μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ώστε στο μάθημα της Ιστορίας τα παιδιά να προλαβαίνουν να διδάσκονται τα τελευταία κεφάλαια του βιβλίου που αφορούν το Ολοκαύτωμα και τα εγκλήματα του ναζισμού κατά της ανθρωπότητας, ενημέρωσε την Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου...



Στο πλαίσιο της συζήτησης επίκαιρης ερώτησης της βουλευτού της ΔΗΜΑΡ, Μαρίας Ρεπούση -η οποία ανέφερε ότι ο αγώνας για την αντιμετώπιση της ρατσιστικής βίας, της ναζιστικής ιδεολογίας και την εκρίζωση του δικτύου της ΧΑ είναι μακροπρόθεσμος και οι ευθύνες της Πολιτείας είναι αντιστοίχως μεγάλες με τις προσδοκίες του λαού- ο αρμόδιος υφυπουργός γνωστοποίησε επίσης τις δράσεις τού υπουργείου για τη σωστή και δημοκρατική πολιτική διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς και τη θωράκισή της απέναντι σε ναζιστικές και ρατσιστικές πρακτικές.

Ξεκαθάρισε πως είναι συνειδητή επιλογή του υπουργείου Παιδείας να μην υιοθετήσει στοχευμένες ενέργειες συγκεκριμένα προς τη ΧΑ, «να μην τους αναδεικνύουμε σε πρωταγωνιστές, διότι μια τέτοια επιλογή θα έχει αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα». Όπως είπε χαρακτηριστικά, «ακόμη και αυτές οι επαναλήψεις στην τηλεόραση που τους δείχνουν να κλωτσούν τις κάμερες, πιστεύουμε ότι στα παιδιά έχουν αντίθετα αποτελέσματα». Διευκρίνισε, πάντως, ότι το υπουργείο είναι ανοιχτό σε προτάσεις, συμμερίζεται το πρόβλημα, προσπαθεί όμως τα φαινόμενα που πηγάζουν από τη ΧΑ όπως η ξενοφοβία, η βία, ο ρατσισμός να τα καταπολεμάει μέσα στα σχολεία.

Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε πως στο φάσμα δράσεων και πρωτοβουλιών του υπουργείου, εντός και εκτός σχολείου, εντάσσονται: η εισαγωγή του μαθήματος της πολιτικής παιδείας επί τρεις ώρες εβδομαδιαίως στην πρώτη και δεύτερη τάξη του Λυκείου για τη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση, η επανεργοποίηση του Παρατηρηρίου κατά της βίας, με διεύρυνση και αναβάθμιση του ρόλου του, ο ορισμός σε κάθε περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης, ως συντονιστή δράσεων, ενός εκπαιδευτικού με αρμοδιότητες που εκτείνονται σε επίπεδο περιφερειακής διεύθυνσης, διευθύνσεων πρωτοβάθμιας δευτεροβάθμιας σχολικών μονάδων και τοπικής κοινωνίας, η προώθηση του θεσμού της διαμεσολάβησης, με τον ορισμό δύο εκπαιδευτικών ανά σχολική μονάδα, που θα γνωρίζουν όλοι οι μαθητές ότι αν έχουν πρόβλημα, ενημερώνουν αυτόν, η συγκρότηση ομάδων δράσης στο υπουργείο που θα επεξεργαστεί την ευρεία προώθηση αντιρατσιστικών μηνυμάτων εκτός σχολείου, στο Διαδίκτυο, στα Μέσα, στους χώρους συνάντησης μαθητών και εφήβων.

«Τα μέτρα είναι θετικά, αλλά όχι αρκετά» ανέφερε η κ. Ρεπούση, η οποία τόνισε ότι εντοπίζονται όλο και περισσότερο, ανησυχητικά φαινόμενα σχετικά με τη διείσδυση των ιδεών της ΧΑ και των πρακτικών αυτών στην εκπαίδευση και κυρίως στα δευτεροβάθμια σχολεία. «Έχουν έρθει στο φως πάρα πολλά περιστατικά, τα οποία το αποδεικνύουν. Οι μορφές του φαινομένου είναι η ρητορική απαξίωσης της Δημοκρατίας, η ρητορική μίσους κατά των παιδιών των μεταναστών, ρατσιστικές επιθέσεις (σύμφωνα με την έρευνα του Παρατηρητηρίου κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού, το 32,23% των περιστατικών βίας στα Γυμνάσια έγιναν με ρατσιστικά κριτήρια), τα φροντιστήρια της εθνικιστικής παιδείας, τα κατηχητικά μίσους στην Αρτέμιδα της Αττικής, τα απογευματινά μαθήματα εθνικισμού και ρατσισμού στα Γλυκά Νερά» εξειδίκευσε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών