17:44 | 23/11/13
Συζήτηση με ελεύθερη είσοδο την Τρίτη στο Μέγαρο...
Τρεις πανεπιστημιακοί διδάσκαλοι, ο Σταύρος Παπασταυρίδης, ο Θεοδόσιος Ζαχαριάδης και ο Στέφανος Τραχανάς λαμβάνουν μέρος σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συζήτηση για τον ρόλο των μαθηματικών στον ανθρώπινο βίο και στοχασμό, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 26 Νοεμβρίου (ώρα έναρξης: 19.00) στo Μέγαρο και εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Κύκλου «Η επιστήμη στη ζωή μας» του Megaron Plus.
Κατά τη συζήτηση, θα εξετασθεί το ζήτημα: «Πώς επηρεάζει την ανθρώπινη σκέψη και παιδεία η μαθηματική σκέψη;». Την παρουσίαση και τον συντονισμό έχει αναλάβει ο Ομότιμος Καθηγητής Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών Σταύρος Παπασταυρίδης.
Τα μαθηματικά, στις διάφορες μορφές τους, υπάρχουν όσο υπάρχουν οι άνθρωποι. Η μεθοδολογία και η αποδεικτική διαδικασία που έχουν σήμερα διαμορφώθηκε σε γενικές γραμμές τον 6ο-3ο π.Χ. αιώνα στην αρχαία Ελλάδα. Από την Αναγέννηση μέχρι σήμερα ζούμε το φαινόμενο της ανάπτυξης της σύγχρονης επιστήμης, φαινόμενο στο οποίο τα μαθηματικά κατέχουν κεντρική θέση, καθώς χρησιμοποιούνταν ανέκαθεν από τις θετικές επιστήμες. Με την πάροδο των αιώνων, ο ρόλος αυτός επεκτάθηκε και σε άλλες επιστήμες (π.χ. οικονομικά, κοινωνιολογία, ιατρική κ.λπ.).
Η διαδικασία αυτής της επέκτασης, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, δεν φαίνεται να έχει τέλος. Τα τελευταία 200 χρόνια περίπου (ως αποτέλεσμα κυρίως της Γαλλικής και της Βιομηχανικής Επανάστασης), έχουμε το μείζον κοινωνικό φαινόμενο της μαζικής εκπαίδευσης, όπου τα μαθηματικά παίζουν και εδώ κεντρικό λόγο δίνοντας, μεταξύ άλλων, και τον τόνο στο νέο ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο. Στη μαζική εκπαίδευση, τα μαθηματικά διαδραματίζουν όμως και έναν άλλο ρόλο, πέραν του γνωσιολογικού επιπέδου: είναι τα πλέον συχνά επιλεγόμενα εργαλεία αξιολογήσεων-εξετάσεων πάσης φύσεως.
Κατά τη συζήτηση, οι ομιλητές θα προσεγγίσουν ενδεικτικά τα παρακάτω ερωτήματα: Τι είναι τα Μαθηματικά; Πώς προέκυψαν μέσα στην Ιστορία; Ποια η μέθοδός τους; Πόσο σίγουρη είναι η αλήθεια που κηρύσσουν; Πώς σχετίζονται με την υπόλοιπη ανθρώπινη γνώση; Τι περιορισμοί υπάρχουν στον ρόλο τους μέσα στην Ιστορία; Ποιος ο ρόλος τους στην εκπαίδευση;
Ομιλητές:
Θεοδόσιος Ζαχαριάδης,
καθηγητής μαθηματικών,
Πανεπιστήμιο Αθηνών
Στέφανος Τραχανάς,
επίτιμος διδάκτορας φυσικής,
Συντονίζει:
ο Σταύρος Παπασταυρίδης,
ομότιμος καθηγητής μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τρίτη 26 Νοεμβρίου:
Ώρα έναρξης: 19:00
Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας. Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 17:30
Τρεις πανεπιστημιακοί διδάσκαλοι, ο Σταύρος Παπασταυρίδης, ο Θεοδόσιος Ζαχαριάδης και ο Στέφανος Τραχανάς λαμβάνουν μέρος σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συζήτηση για τον ρόλο των μαθηματικών στον ανθρώπινο βίο και στοχασμό, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 26 Νοεμβρίου (ώρα έναρξης: 19.00) στo Μέγαρο και εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Κύκλου «Η επιστήμη στη ζωή μας» του Megaron Plus.
Κατά τη συζήτηση, θα εξετασθεί το ζήτημα: «Πώς επηρεάζει την ανθρώπινη σκέψη και παιδεία η μαθηματική σκέψη;». Την παρουσίαση και τον συντονισμό έχει αναλάβει ο Ομότιμος Καθηγητής Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών Σταύρος Παπασταυρίδης.
Τα μαθηματικά, στις διάφορες μορφές τους, υπάρχουν όσο υπάρχουν οι άνθρωποι. Η μεθοδολογία και η αποδεικτική διαδικασία που έχουν σήμερα διαμορφώθηκε σε γενικές γραμμές τον 6ο-3ο π.Χ. αιώνα στην αρχαία Ελλάδα. Από την Αναγέννηση μέχρι σήμερα ζούμε το φαινόμενο της ανάπτυξης της σύγχρονης επιστήμης, φαινόμενο στο οποίο τα μαθηματικά κατέχουν κεντρική θέση, καθώς χρησιμοποιούνταν ανέκαθεν από τις θετικές επιστήμες. Με την πάροδο των αιώνων, ο ρόλος αυτός επεκτάθηκε και σε άλλες επιστήμες (π.χ. οικονομικά, κοινωνιολογία, ιατρική κ.λπ.).
Η διαδικασία αυτής της επέκτασης, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, δεν φαίνεται να έχει τέλος. Τα τελευταία 200 χρόνια περίπου (ως αποτέλεσμα κυρίως της Γαλλικής και της Βιομηχανικής Επανάστασης), έχουμε το μείζον κοινωνικό φαινόμενο της μαζικής εκπαίδευσης, όπου τα μαθηματικά παίζουν και εδώ κεντρικό λόγο δίνοντας, μεταξύ άλλων, και τον τόνο στο νέο ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο. Στη μαζική εκπαίδευση, τα μαθηματικά διαδραματίζουν όμως και έναν άλλο ρόλο, πέραν του γνωσιολογικού επιπέδου: είναι τα πλέον συχνά επιλεγόμενα εργαλεία αξιολογήσεων-εξετάσεων πάσης φύσεως.
Κατά τη συζήτηση, οι ομιλητές θα προσεγγίσουν ενδεικτικά τα παρακάτω ερωτήματα: Τι είναι τα Μαθηματικά; Πώς προέκυψαν μέσα στην Ιστορία; Ποια η μέθοδός τους; Πόσο σίγουρη είναι η αλήθεια που κηρύσσουν; Πώς σχετίζονται με την υπόλοιπη ανθρώπινη γνώση; Τι περιορισμοί υπάρχουν στον ρόλο τους μέσα στην Ιστορία; Ποιος ο ρόλος τους στην εκπαίδευση;
Ομιλητές:
Θεοδόσιος Ζαχαριάδης,
καθηγητής μαθηματικών,
Πανεπιστήμιο Αθηνών
Στέφανος Τραχανάς,
επίτιμος διδάκτορας φυσικής,
Συντονίζει:
ο Σταύρος Παπασταυρίδης,
ομότιμος καθηγητής μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τρίτη 26 Νοεμβρίου:
Ώρα έναρξης: 19:00
Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας. Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 17:30
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα