20:31 | 14/1/14
Απόφαση από την Ολομέλεια του ΣτΕ...
Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την υπ΄ αριθμ. 29/2014 απόφασή της, έκρινε ότι είναι αντισυνταγματική η φορολόγηση των επιδομάτων δημιουργίας και ενημέρωσης βιβλιοθήκης και συμμετοχής σε συνέδρια, αλλά και το ειδικό ερευνητικό επίδομα που λαμβάνουν τα μέλη του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) των Πανεπιστημίων (ΑΕΙ).
Το Β΄ Τμήμα του ΣτΕ το 2012 είχε κρίνει ότι είναι αντισυνταγματική η φορολόγηση της μηνιαίας αποζημίωση που χορηγείται στους πανεπιστημιακούς καθηγητές για τη δημιουργία και ενημέρωση βιβλιοθήκης και για συμμετοχή σε συνέδρια (2.112 ευρώ), αλλά και το ειδικό ερευνητικό επίδομα για την πραγματοποίηση μεταδιδακτορικής έρευνας και την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη προώθηση των ερευνητικών προγραμμάτων (3.169,4 ευρώ).
Όμως, λόγω της αντισυνταγματικότητας η υπόθεση παραπέμφθηκε από το Β΄ Τμήμα στην Ολομέλεια του ΣτΕ για οριστική λύση.
Η Ολομέλεια ακολούθησε τις απόψεις του Τμήματος και έκρινε ότι τα εν λόγω επιδόματα δεν αποτελούν προσαύξηση μισθού, δηλαδή εισόδημα. Κατά συνέπεια, σύμφωνα με το άρθρο 78 του Συντάγματος και το άρθρο 4 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, δεν φορολογούνται.
Επίσης, η Ολομέλεια αναφέρει στην απόφασή της ότι η μη φορολόγηση των επιδομάτων αυτών, δεν αποτελεί «συγκεκαλυμμένο φορολογικό προνόμιο» υπέρ των μελών του διδακτικού προσωπικού των ΑΕΙ της χώρας.
Σημειώνεται ότι η φορολόγηση των εν λόγω επιδομάτων ξεκίνησε από τις 8/7/2002, μετά την εφαρμογή του άρθρου 12 του Ν. 3052/2002.
Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την υπ΄ αριθμ. 29/2014 απόφασή της, έκρινε ότι είναι αντισυνταγματική η φορολόγηση των επιδομάτων δημιουργίας και ενημέρωσης βιβλιοθήκης και συμμετοχής σε συνέδρια, αλλά και το ειδικό ερευνητικό επίδομα που λαμβάνουν τα μέλη του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) των Πανεπιστημίων (ΑΕΙ).
Το Β΄ Τμήμα του ΣτΕ το 2012 είχε κρίνει ότι είναι αντισυνταγματική η φορολόγηση της μηνιαίας αποζημίωση που χορηγείται στους πανεπιστημιακούς καθηγητές για τη δημιουργία και ενημέρωση βιβλιοθήκης και για συμμετοχή σε συνέδρια (2.112 ευρώ), αλλά και το ειδικό ερευνητικό επίδομα για την πραγματοποίηση μεταδιδακτορικής έρευνας και την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη προώθηση των ερευνητικών προγραμμάτων (3.169,4 ευρώ).
Όμως, λόγω της αντισυνταγματικότητας η υπόθεση παραπέμφθηκε από το Β΄ Τμήμα στην Ολομέλεια του ΣτΕ για οριστική λύση.
Η Ολομέλεια ακολούθησε τις απόψεις του Τμήματος και έκρινε ότι τα εν λόγω επιδόματα δεν αποτελούν προσαύξηση μισθού, δηλαδή εισόδημα. Κατά συνέπεια, σύμφωνα με το άρθρο 78 του Συντάγματος και το άρθρο 4 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, δεν φορολογούνται.
Επίσης, η Ολομέλεια αναφέρει στην απόφασή της ότι η μη φορολόγηση των επιδομάτων αυτών, δεν αποτελεί «συγκεκαλυμμένο φορολογικό προνόμιο» υπέρ των μελών του διδακτικού προσωπικού των ΑΕΙ της χώρας.
Σημειώνεται ότι η φορολόγηση των εν λόγω επιδομάτων ξεκίνησε από τις 8/7/2002, μετά την εφαρμογή του άρθρου 12 του Ν. 3052/2002.
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα