15:12 | 26/2/14
Ως ευκαιρία για την χώρα προκειμένου να προσελκύσει επενδύσεις παρουσίασε την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, παρούσης της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ.
«Για να βγει η χώρα από την οικονομική δυσπραγία, πρέπει να μπορεί να δεχθεί ξένες επενδύσεις που θα αυξήσουν την απασχόληση και θα λειτουργήσουν πολλαπλασιαστικά, να υποδεχθεί ξένους επενδυτές και να μην τους διώχνει, να μην τους απειλεί, να μην τους προπηλακίζει και να μην ποινικοποιεί τη διάθεσή τους να επενδύσουν στη χωρα», είπε, σημειώνοντας ότι τα οφέλη από την αποκρατικοποίηση είναι πολλαπλά.
«Κάποιοι προσκολλημένοι σε αγκυλώσεις αντιδρούν, προτάσσουν τις παραχωρήσεις ως τρόπο να συνεχίσουμε στο εξής», είπε, θυμίζοντας ότι είχαν καταδικάσει παλιότερες τέτοιες επιλογές.
Τόσο ο υπουργός Ναυτιλίας όσο και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Κωνσταντίνος Μανιατόπουλος σημείωσαν ότι η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, με την διάθεση του πλειοψηφικού πακέτου 67% των μετοχών του, εξυπηρετεί τους δημοσιονομικούς στόχους που έχουν τεθεί και συμβάλλει στην αύξηση των θέσεων απασχόλησης.
«Όποιος μιλάει για συμβάσεις παραχώρησης, μιλάει για περιορισμό της απασχόλησης, γιατί καμία σύμβαση δεν θα γινόταν με παραχώρηση επίσης των εργαζομένων , άρα θα πηγαίναμε σε κατάργηση θέσεων εργασίας», υποστήριξε ο κ. Βαρβριτσιώτης, σημειώνοντας ότι δεν είναι κάθε χρήση του λιμανιού κερδοφόρα.
Από την πλευρά του ο κ. Μανιατόπουλος τόνισε ότι «ο Πειραιάς δεν μπορεί να μείνει ένα υποβαθμισμένο, τοπικό λιμάνι προς χάριν συμφερόντων και ιδεοληψιών» και σημείωσε πως η λύση που επελέγη είναι η μόνη συμφέρουσα δημοσιονομικά, εργασιακά και θα προσελκύσει ξένες επενδύσεις.
«Δεν δίνουμε υποδομές, παραχωρούμε προς χρήση και όχι ιδιοκτησία», είπε, σημειώνοντας και εκείνος πως δεν υπάρχουν παραχωρήσεις μαζί με το προσωπικό…
Από τις αιτιάσεις των βουλευτών ξεχώρισε η παρέμβαση του Φίλιππου Σαχινίδη που ρώτησε γιατί μειονεκτεί η παραχώρηση της προτεινόμενης λύσης, αν κρίνει η κυβέρνηση ότι μπορεί να συνεχίσει χωρίς ρυθμιστική αρχή και αν μπορεί να προκύψουν θέματα κοινοτικού δικαίου στον βαθμό που το σύνολο του πακέτου θα πάει στην Cosco.
Με ποιο σκεπτικό πηγαίνει η κυβέρνηση σε τόσο μακροχρόνιο επιχειρηματικό «γάμο» ρώτησε ο Μίμης Ανδρουλάκη.
Το θέμα του συμβούλου στο Λονδίνο ενός δημοσίου φορέα όπως ο ΤΑΙΠΕΔ, από όπου θα περνάνε όλα έθιξε η Ασημίνα Ξηρότερη.
Καθυστερήσεις παρατήρησε η Ντόρα Μπακογιάννη και στήριξη μόνο του εφοπλιστικού, ζητώντας παράλληλα ακρόαση και των αρμόδιων φορέων.
Απαντώντας ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε την συνταγματικά κατοχυρωμένη ιδιοκτησία του δημοσίου πάνω στα λιμάνια, σημειώνοντας ότι δεν μπορούν να απαλλοτριωθούν ή να πωληθούν και ξεκαθαρίζοντας ότι δεν πωλείται κανένα δημόσιο κτήμα.
Ο ΟΛΠ έως το 1999 ήταν οργανισμός του δημοσίου, είπε σημειώνοντας ότι τότε μετετράπη σε ΑΕ, αποκτώντας μετόχους, αρχικά με το 100% στο δημόσιο και κατόπιν με την εισαγωγή του στο χρηματιστήριο κατά 74%.
Θύμισε ότι ο ΟΛΠ είναι παραχωρησιούχος του λιμανιού στον Πειραιά, λειτουργεί ως εισηγμένη στο χρηματιστήριο επιχείρηση και έχει 322 συμβάσεις παραχωρησης, από τα τυροπιτάδικα και τους σταθμούς καυσίμων ως την Cosco.
“To KKE είπε ότι προσπαθούμε να κάνουμε κάτι με τρεις στόχους: τη μεγιστοποίηση κερδών, την αύξηση απασχόλησης και την εκμετάλλευση και ενδυνάμωση του γεωστρατηγικού χαρακτήρα της χώρας… ε, αυτό επιχειρούμε να κάνουμε», είπε.
Ο ίδιος σημείωσε ότι υπάρχει ρυθμιστική αρχή, που όμως δεν έχει ακόμα στελεχωθεί γιατί είναι σε εξέλιξη μέσα στα πλαίσια της ΕΕ η υιοθέτηση ή απόρριψη του κανονισμού για διαφάνεια στα οικονομικά λιμένων που θα μας δώσει και τις κατευθύνσεις για το πώς θα κινηθεί η αρχή αυτή.
Επανέλαβε πως μόνος τρόπος διατήρησης των υφισταμενων θέσεων εργασίας είναι η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου. Από την πλευρά του, ότι ο ΟΛΠ δεν είναι κερδοφόρος αλλά ζημιογόνος θύμισε ο κ.Μανιατόπουλος, σημειώνοντας πως θα ήταν λάθος να βγει ως συμπέρασμα από την επιτροπή ότι κάνουν έναν διαγωνισμό για να καταλήξει στους Κινέζους της Cosco…
«Για να βγει η χώρα από την οικονομική δυσπραγία, πρέπει να μπορεί να δεχθεί ξένες επενδύσεις που θα αυξήσουν την απασχόληση και θα λειτουργήσουν πολλαπλασιαστικά, να υποδεχθεί ξένους επενδυτές και να μην τους διώχνει, να μην τους απειλεί, να μην τους προπηλακίζει και να μην ποινικοποιεί τη διάθεσή τους να επενδύσουν στη χωρα», είπε, σημειώνοντας ότι τα οφέλη από την αποκρατικοποίηση είναι πολλαπλά.
«Κάποιοι προσκολλημένοι σε αγκυλώσεις αντιδρούν, προτάσσουν τις παραχωρήσεις ως τρόπο να συνεχίσουμε στο εξής», είπε, θυμίζοντας ότι είχαν καταδικάσει παλιότερες τέτοιες επιλογές.
Τόσο ο υπουργός Ναυτιλίας όσο και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Κωνσταντίνος Μανιατόπουλος σημείωσαν ότι η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, με την διάθεση του πλειοψηφικού πακέτου 67% των μετοχών του, εξυπηρετεί τους δημοσιονομικούς στόχους που έχουν τεθεί και συμβάλλει στην αύξηση των θέσεων απασχόλησης.
«Όποιος μιλάει για συμβάσεις παραχώρησης, μιλάει για περιορισμό της απασχόλησης, γιατί καμία σύμβαση δεν θα γινόταν με παραχώρηση επίσης των εργαζομένων , άρα θα πηγαίναμε σε κατάργηση θέσεων εργασίας», υποστήριξε ο κ. Βαρβριτσιώτης, σημειώνοντας ότι δεν είναι κάθε χρήση του λιμανιού κερδοφόρα.
Από την πλευρά του ο κ. Μανιατόπουλος τόνισε ότι «ο Πειραιάς δεν μπορεί να μείνει ένα υποβαθμισμένο, τοπικό λιμάνι προς χάριν συμφερόντων και ιδεοληψιών» και σημείωσε πως η λύση που επελέγη είναι η μόνη συμφέρουσα δημοσιονομικά, εργασιακά και θα προσελκύσει ξένες επενδύσεις.
«Δεν δίνουμε υποδομές, παραχωρούμε προς χρήση και όχι ιδιοκτησία», είπε, σημειώνοντας και εκείνος πως δεν υπάρχουν παραχωρήσεις μαζί με το προσωπικό…
Από τις αιτιάσεις των βουλευτών ξεχώρισε η παρέμβαση του Φίλιππου Σαχινίδη που ρώτησε γιατί μειονεκτεί η παραχώρηση της προτεινόμενης λύσης, αν κρίνει η κυβέρνηση ότι μπορεί να συνεχίσει χωρίς ρυθμιστική αρχή και αν μπορεί να προκύψουν θέματα κοινοτικού δικαίου στον βαθμό που το σύνολο του πακέτου θα πάει στην Cosco.
Με ποιο σκεπτικό πηγαίνει η κυβέρνηση σε τόσο μακροχρόνιο επιχειρηματικό «γάμο» ρώτησε ο Μίμης Ανδρουλάκη.
Το θέμα του συμβούλου στο Λονδίνο ενός δημοσίου φορέα όπως ο ΤΑΙΠΕΔ, από όπου θα περνάνε όλα έθιξε η Ασημίνα Ξηρότερη.
Καθυστερήσεις παρατήρησε η Ντόρα Μπακογιάννη και στήριξη μόνο του εφοπλιστικού, ζητώντας παράλληλα ακρόαση και των αρμόδιων φορέων.
Απαντώντας ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε την συνταγματικά κατοχυρωμένη ιδιοκτησία του δημοσίου πάνω στα λιμάνια, σημειώνοντας ότι δεν μπορούν να απαλλοτριωθούν ή να πωληθούν και ξεκαθαρίζοντας ότι δεν πωλείται κανένα δημόσιο κτήμα.
Ο ΟΛΠ έως το 1999 ήταν οργανισμός του δημοσίου, είπε σημειώνοντας ότι τότε μετετράπη σε ΑΕ, αποκτώντας μετόχους, αρχικά με το 100% στο δημόσιο και κατόπιν με την εισαγωγή του στο χρηματιστήριο κατά 74%.
Θύμισε ότι ο ΟΛΠ είναι παραχωρησιούχος του λιμανιού στον Πειραιά, λειτουργεί ως εισηγμένη στο χρηματιστήριο επιχείρηση και έχει 322 συμβάσεις παραχωρησης, από τα τυροπιτάδικα και τους σταθμούς καυσίμων ως την Cosco.
“To KKE είπε ότι προσπαθούμε να κάνουμε κάτι με τρεις στόχους: τη μεγιστοποίηση κερδών, την αύξηση απασχόλησης και την εκμετάλλευση και ενδυνάμωση του γεωστρατηγικού χαρακτήρα της χώρας… ε, αυτό επιχειρούμε να κάνουμε», είπε.
Ο ίδιος σημείωσε ότι υπάρχει ρυθμιστική αρχή, που όμως δεν έχει ακόμα στελεχωθεί γιατί είναι σε εξέλιξη μέσα στα πλαίσια της ΕΕ η υιοθέτηση ή απόρριψη του κανονισμού για διαφάνεια στα οικονομικά λιμένων που θα μας δώσει και τις κατευθύνσεις για το πώς θα κινηθεί η αρχή αυτή.
Επανέλαβε πως μόνος τρόπος διατήρησης των υφισταμενων θέσεων εργασίας είναι η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου. Από την πλευρά του, ότι ο ΟΛΠ δεν είναι κερδοφόρος αλλά ζημιογόνος θύμισε ο κ.Μανιατόπουλος, σημειώνοντας πως θα ήταν λάθος να βγει ως συμπέρασμα από την επιτροπή ότι κάνουν έναν διαγωνισμό για να καταλήξει στους Κινέζους της Cosco…
Ρεπορτάζ: Ζαφειριάδου Μαριτίνα
Πηγή: real.gr
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων