15:14 | 28/2/14
Καθυστερεί και το «κοινωνικό φροντιστήριο»...
Βρισκόμαστε στην 28η Φεβρουαρίου και ακόμα οι εκπαιδευτικοί που έχουν προσληφθεί και τοποθετηθεί στα σχολεία αναμένουν την υπογραφή των συμβάσεων. Η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας είναι από μέρα σε μέρα και ήδη με την καθυστέρηση που παρατηρείται πέρασε και η τρέχουσα εβδομάδα.
Η καθυστέρηση στην έναρξη της ενισχυτικής έχει ως αποτέλεσμα το μειωμένο ενδιαφέρον των μαθητών. Πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν ενημερωθεί ότι τελικά οι προσφερόμενες ώρες δεν θα είναι αυτές που είχαν ανακοινωθεί αρχικά καθώς οι μαθητές έχουν αποσύρει το αρχικό τους ενδιαφέρον. Το παραπάνω θα έχει ως αποτέλεσμα οι καθηγητές είτε να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία από αυτά που δήλωσαν, είτε να μειωθεί το ωράριο διδασκαλίας τους.
Το πρόβλημα το έχει αναδείξει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων που σε σχετικό του κείμενο καταγράφει τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στο θεσμό της ενισχυτικής.
Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι αν και υπήρχαν διαβεβαιώσεις για την έναρξη του προγράμματος από την έναρξη του σχολικού έτους τελικά παρ’ όλες τις διαμαρτυρίες του συλλόγου και των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, το Υπουργείο, αφού καθυστέρησε επί σειρά μηνών ακόμη και την υπογραφή της σχετικής εγκυκλίου, εδέησε να ξεκινήσει την Ενισχυτική στα μέσα Φεβρουαρίου, χωρίς όμως τον απαιτούμενο σχεδιασμό. Το αποτέλεσμα, τονίζει ο ΠΑΣΑΦ, «είναι ορισμένοι επιλεγέντες εκπαιδευτικοί να βρεθούν στη δεινή θέση να δηλώσουν ΣΚΕΔ χωρίς να τους εγγυάται κανείς, και κυρίως το Υπουργείο Παιδείας, τη διατήρηση της θέσης του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου».
«Ειδικότερα, αρκετοί εκπαιδευτικοί δήλωσαν αρχικά τα ΣΚΕΔ της προτίμησής τους με υπεύθυνη δήλωση και στη συνέχεια ενημερώθηκαν ότι υπάρχει κίνδυνος να μην εργαστούν, καθώς δεν συγκεντρώνονται οι μαθητές(!) και αυτό, ενώ στη διάρκεια του σχολικού έτους είχε ζητηθεί έως και τρεις φορές από τους μαθητές να δηλώσουν ξανά το ενδιαφέρον τους για την ενισχυτική!».
Ο ΠΑΣΑΦ καταγγέλλει και το γεγονός ότι ενώ ο αρχικός αριθμός των ΣΚΕΔ ήταν μεγαλύτερος σταδιακά μειώθηκαν σχεδόν στο ήμισυ. Αρκετοί εκπαιδευτικοί παραιτήθηκαν από ΣΚΕΔ άλλου νομού και βρέθηκαν ξαφνικά μετέωροι, χωρίς ώρες εργασίας στα ΣΚΕΔ της προτίμησής τους! Πρόκειται για εκπαιδευτικούς που επί σειρά ετών εργάζονταν ως αναπληρωτές, στελεχώνοντας σχολικές μονάδες σε όλη την επικράτεια και φέτος βρέθηκαν άνεργοι, ευελπιστώντας σε μόλις 13 ώρες εργασίας την εβδομάδα στο πρόγραμμα της ενισχυτικής στην εκπνοή της σχολικής χρονιάς, έχοντας έρθει αντιμέτωποι για άλλη μία φορά με την ολιγωρία των ιθυνόντων και την απουσία στοιχειώδους σχεδιασμού και οργάνωσης.
Οι αναπληρωτές φιλόλογοι καλούν το Υπουργείο να αναλάβει τις ευθύνες του για την ολιγωρία και τον ελλιπή σχεδιασμό του προγράμματος και να προστατεύσει τους εκπαιδευτικούς από το ενδεχόμενο της απόλυσης. Επίσης υπενθυμίζουν πως οι περισσότεροι αναπληρωτές είναι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ, ήτοι εκπαιδευτικοί με γνώσεις, εμπειρία και ειλικρινή θέληση να βοηθήσουν τους μαθητές και τις οικογένειές τους που πλήττονται από την οικονομική κρίση.
Παράλληλα «σιγή ιχθύος» τηρείται και για το κοινωνικό φροντιστήριο. Μέχρι τη λήξη των μαθημάτων απομένουν 9 εβδομάδες και δεν έχει ανακοινωθεί η σχετική πρόσκληση προς τους εκπαιδευτικούς για να καταθέσουν τις αιτήσεις τους. Αν υποθέσουμε, ότι η διαδικασία της υποβολής αιτήσεων και η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, απαιτεί περίπου μια με δυο εβδομάδες, όσοι προσληφθούν θα εργαστούν για λιγότερο από δυο μήνες.
Βρισκόμαστε στην 28η Φεβρουαρίου και ακόμα οι εκπαιδευτικοί που έχουν προσληφθεί και τοποθετηθεί στα σχολεία αναμένουν την υπογραφή των συμβάσεων. Η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας είναι από μέρα σε μέρα και ήδη με την καθυστέρηση που παρατηρείται πέρασε και η τρέχουσα εβδομάδα.
Η καθυστέρηση στην έναρξη της ενισχυτικής έχει ως αποτέλεσμα το μειωμένο ενδιαφέρον των μαθητών. Πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν ενημερωθεί ότι τελικά οι προσφερόμενες ώρες δεν θα είναι αυτές που είχαν ανακοινωθεί αρχικά καθώς οι μαθητές έχουν αποσύρει το αρχικό τους ενδιαφέρον. Το παραπάνω θα έχει ως αποτέλεσμα οι καθηγητές είτε να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία από αυτά που δήλωσαν, είτε να μειωθεί το ωράριο διδασκαλίας τους.
Το πρόβλημα το έχει αναδείξει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων που σε σχετικό του κείμενο καταγράφει τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στο θεσμό της ενισχυτικής.
Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι αν και υπήρχαν διαβεβαιώσεις για την έναρξη του προγράμματος από την έναρξη του σχολικού έτους τελικά παρ’ όλες τις διαμαρτυρίες του συλλόγου και των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, το Υπουργείο, αφού καθυστέρησε επί σειρά μηνών ακόμη και την υπογραφή της σχετικής εγκυκλίου, εδέησε να ξεκινήσει την Ενισχυτική στα μέσα Φεβρουαρίου, χωρίς όμως τον απαιτούμενο σχεδιασμό. Το αποτέλεσμα, τονίζει ο ΠΑΣΑΦ, «είναι ορισμένοι επιλεγέντες εκπαιδευτικοί να βρεθούν στη δεινή θέση να δηλώσουν ΣΚΕΔ χωρίς να τους εγγυάται κανείς, και κυρίως το Υπουργείο Παιδείας, τη διατήρηση της θέσης του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου».
«Ειδικότερα, αρκετοί εκπαιδευτικοί δήλωσαν αρχικά τα ΣΚΕΔ της προτίμησής τους με υπεύθυνη δήλωση και στη συνέχεια ενημερώθηκαν ότι υπάρχει κίνδυνος να μην εργαστούν, καθώς δεν συγκεντρώνονται οι μαθητές(!) και αυτό, ενώ στη διάρκεια του σχολικού έτους είχε ζητηθεί έως και τρεις φορές από τους μαθητές να δηλώσουν ξανά το ενδιαφέρον τους για την ενισχυτική!».
Ο ΠΑΣΑΦ καταγγέλλει και το γεγονός ότι ενώ ο αρχικός αριθμός των ΣΚΕΔ ήταν μεγαλύτερος σταδιακά μειώθηκαν σχεδόν στο ήμισυ. Αρκετοί εκπαιδευτικοί παραιτήθηκαν από ΣΚΕΔ άλλου νομού και βρέθηκαν ξαφνικά μετέωροι, χωρίς ώρες εργασίας στα ΣΚΕΔ της προτίμησής τους! Πρόκειται για εκπαιδευτικούς που επί σειρά ετών εργάζονταν ως αναπληρωτές, στελεχώνοντας σχολικές μονάδες σε όλη την επικράτεια και φέτος βρέθηκαν άνεργοι, ευελπιστώντας σε μόλις 13 ώρες εργασίας την εβδομάδα στο πρόγραμμα της ενισχυτικής στην εκπνοή της σχολικής χρονιάς, έχοντας έρθει αντιμέτωποι για άλλη μία φορά με την ολιγωρία των ιθυνόντων και την απουσία στοιχειώδους σχεδιασμού και οργάνωσης.
Οι αναπληρωτές φιλόλογοι καλούν το Υπουργείο να αναλάβει τις ευθύνες του για την ολιγωρία και τον ελλιπή σχεδιασμό του προγράμματος και να προστατεύσει τους εκπαιδευτικούς από το ενδεχόμενο της απόλυσης. Επίσης υπενθυμίζουν πως οι περισσότεροι αναπληρωτές είναι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ, ήτοι εκπαιδευτικοί με γνώσεις, εμπειρία και ειλικρινή θέληση να βοηθήσουν τους μαθητές και τις οικογένειές τους που πλήττονται από την οικονομική κρίση.
Παράλληλα «σιγή ιχθύος» τηρείται και για το κοινωνικό φροντιστήριο. Μέχρι τη λήξη των μαθημάτων απομένουν 9 εβδομάδες και δεν έχει ανακοινωθεί η σχετική πρόσκληση προς τους εκπαιδευτικούς για να καταθέσουν τις αιτήσεις τους. Αν υποθέσουμε, ότι η διαδικασία της υποβολής αιτήσεων και η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, απαιτεί περίπου μια με δυο εβδομάδες, όσοι προσληφθούν θα εργαστούν για λιγότερο από δυο μήνες.
Σχετικές ετικέτες:ΕκπαίδευσηΕλλάδα
Σχετικά άρθρα