13:52 | 21/3/14
Στο 52% η αύξηση των κρατήσεων καλοκαιρινών πακέτων...
Ιδιαίτερα δημοφιλή καλοκαιρινό προορισμό για τους Γερμανούς αποτελεί φέτος η Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα ευρήματα έρευνας της GfK Hellas για την ταξιδιωτική συμπεριφορά των Γερμανών, η οποία συνδυάζει δεδομένα κρατήσεων και πάνελ καταναλωτών.
Αναλυτικότερα, μέχρι και το τέλος του Ιανουαρίου 2014, που είναι και η περίοδος με το μεγαλύτερο ποσοστό των κρατήσεων για τις καλοκαιρινές διακοπές των Γερμανών, ξοδεύτηκαν περίπου 4,4 δισ. ευρώ σε ταξιδιωτικά γραφεία, γεγονός που μεταφράζεται σε αύξηση 345 εκατ. ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (ή ποσοστιαία αύξηση 8%). Επιπλέον, οι online κρατήσεις κατέγραψαν σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2013 (11%).
Τα τουριστικά πακέτα για την Ελλάδα είναι ανάμεσα στα πιο δημοφιλή στα μεγάλα τουριστικά γραφεία και στους τουριστικούς πράκτορες. Σύμφωνα με τη GFK, σε συνέχεια της σταδιακής βελτίωσης που παρουσίασε ο ελληνικός τουρισμός κατά την προηγούμενη χρονιά σε σχέση με την σημαντική πτώση του 2012 στην γερμανική αγορά, φέτος συνεχίζει την εντυπωσιακή του επιστροφή ως ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς. Πιο συγκεκριμένα η αύξηση για την Ελλάδα στις κρατήσεις καλοκαιρινών πακέτων για το 2014 αγγίζει το 52% κάτι που κατατάσσει την χώρα ψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών και πιο συγκεκριμένα στην τρίτη θέση πίσω από την Ισπανία και την Τουρκία.
Με βάση τις τελευταίες εκτιμήσεις για το κλείσιμο του Φεβρουαρίου 2014, που ολοκληρώνει σε μεγάλο βαθμό την επιλογή των τουριστικών προορισμών, διαφαίνεται ότι η Ελλάδα διατηρεί παρόμοιους ρυθμούς ανάπτυξης αλλά και σταθερά την τρίτη θέση.
Σε συνδυασμό με τα παραπάνω, η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου σαν καλοκαιρινός προορισμός παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη, με ρυθμούς μεγαλύτερους της συνολικής αγοράς, αγγίζοντας το 12,1% σε σχέση με το 2013. Σημαντικό για την περιοχή αυτή είναι ότι η ζήτηση για κρουαζιέρες, μια αγορά στρατηγικά σημαντική για την Ελλάδα αλλά και με πολλά περιθώρια ανάπτυξης σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, κατέγραψε αύξηση της τάξης του 23,8%.
Πέρα από τη Γερμανία, δυο ακόμα παραδοσιακές για την Ελλάδα αγορές οι οποίες και την τροφοδοτούν με εισερχόμενο τουρισμό, παρουσιάζουν αύξηση στη δραστηριότητα των κρατήσεών τους.
Η Ολλανδία, παρόμοια σε εικόνα με τη Γερμανία στην περιοδικότητα των κρατήσεων, κατέγραψε σημαντική αύξηση στο σύνολο των κρατήσεων για τα καλοκαιρινά πακέτα διακοπών. Λαμβάνοντας υπ’όψιν τις κρατήσεις στο σύνολο του Ιανουαρίου 2014, η Ελλάδα διατηρεί τη δεύτερη θέση πίσω από την Τουρκία, έχοντας διψήφιο μερίδιο αγοράς σε επίπεδο αξίας κρατήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι καταγράφεται μια αύξηση της τάξης του 2% με τις αντίστοιχες του 2013.
Επίσης, η Ελλάδα παραμένει στην δεύτερη θέση των προτιμήσεων των τουριστών από το Ηνωμένο Βασίλειο, με βάση τις μέχρι τώρα κρατήσεις, με αύξηση 15,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Στην πρώτη θέση σε κρατήσεις βρίσκεται η Ισπανία ενώ η Τουρκία βρίσκεται σταθερά στην τρίτη θέση.
Συνολικά αξίζει να σημειωθεί ότι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τις τρεις παραπάνω αγορές για τους καλοκαιρινούς μήνες είναι Μεσογειακοί προορισμοί ενώ μικρό ποσοστό επιλέγει μακρινούς, υπερατλαντικούς ή διηπειρωτικούς προορισμούς για τις διακοπές τους.
Λαμβάνοντας υπόψη τη γεωγραφική θέση αλλά και τις κλιματολογικές συνθήκες της Ελλάδας, σε συνδυασμό με την πολιτιστική της κληρονομιά, διαφαίνεται μια ευκαιρία για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μιας και οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τους κέντρο-ευρωπαϊκούς λαούς και για τις χειμερινές τους διακοπές αποτελούν και πάλι η Ισπανία και η Τουρκία και βρίσκονται αρκετά μπροστά σε προτίμηση από άλλους μακρινούς αλλά και εξωτικούς τόπους.
Ιδιαίτερα δημοφιλή καλοκαιρινό προορισμό για τους Γερμανούς αποτελεί φέτος η Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα ευρήματα έρευνας της GfK Hellas για την ταξιδιωτική συμπεριφορά των Γερμανών, η οποία συνδυάζει δεδομένα κρατήσεων και πάνελ καταναλωτών.
Αναλυτικότερα, μέχρι και το τέλος του Ιανουαρίου 2014, που είναι και η περίοδος με το μεγαλύτερο ποσοστό των κρατήσεων για τις καλοκαιρινές διακοπές των Γερμανών, ξοδεύτηκαν περίπου 4,4 δισ. ευρώ σε ταξιδιωτικά γραφεία, γεγονός που μεταφράζεται σε αύξηση 345 εκατ. ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (ή ποσοστιαία αύξηση 8%). Επιπλέον, οι online κρατήσεις κατέγραψαν σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2013 (11%).
Τα τουριστικά πακέτα για την Ελλάδα είναι ανάμεσα στα πιο δημοφιλή στα μεγάλα τουριστικά γραφεία και στους τουριστικούς πράκτορες. Σύμφωνα με τη GFK, σε συνέχεια της σταδιακής βελτίωσης που παρουσίασε ο ελληνικός τουρισμός κατά την προηγούμενη χρονιά σε σχέση με την σημαντική πτώση του 2012 στην γερμανική αγορά, φέτος συνεχίζει την εντυπωσιακή του επιστροφή ως ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς. Πιο συγκεκριμένα η αύξηση για την Ελλάδα στις κρατήσεις καλοκαιρινών πακέτων για το 2014 αγγίζει το 52% κάτι που κατατάσσει την χώρα ψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών και πιο συγκεκριμένα στην τρίτη θέση πίσω από την Ισπανία και την Τουρκία.
Με βάση τις τελευταίες εκτιμήσεις για το κλείσιμο του Φεβρουαρίου 2014, που ολοκληρώνει σε μεγάλο βαθμό την επιλογή των τουριστικών προορισμών, διαφαίνεται ότι η Ελλάδα διατηρεί παρόμοιους ρυθμούς ανάπτυξης αλλά και σταθερά την τρίτη θέση.
Σε συνδυασμό με τα παραπάνω, η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου σαν καλοκαιρινός προορισμός παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη, με ρυθμούς μεγαλύτερους της συνολικής αγοράς, αγγίζοντας το 12,1% σε σχέση με το 2013. Σημαντικό για την περιοχή αυτή είναι ότι η ζήτηση για κρουαζιέρες, μια αγορά στρατηγικά σημαντική για την Ελλάδα αλλά και με πολλά περιθώρια ανάπτυξης σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, κατέγραψε αύξηση της τάξης του 23,8%.
Πέρα από τη Γερμανία, δυο ακόμα παραδοσιακές για την Ελλάδα αγορές οι οποίες και την τροφοδοτούν με εισερχόμενο τουρισμό, παρουσιάζουν αύξηση στη δραστηριότητα των κρατήσεών τους.
Η Ολλανδία, παρόμοια σε εικόνα με τη Γερμανία στην περιοδικότητα των κρατήσεων, κατέγραψε σημαντική αύξηση στο σύνολο των κρατήσεων για τα καλοκαιρινά πακέτα διακοπών. Λαμβάνοντας υπ’όψιν τις κρατήσεις στο σύνολο του Ιανουαρίου 2014, η Ελλάδα διατηρεί τη δεύτερη θέση πίσω από την Τουρκία, έχοντας διψήφιο μερίδιο αγοράς σε επίπεδο αξίας κρατήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι καταγράφεται μια αύξηση της τάξης του 2% με τις αντίστοιχες του 2013.
Επίσης, η Ελλάδα παραμένει στην δεύτερη θέση των προτιμήσεων των τουριστών από το Ηνωμένο Βασίλειο, με βάση τις μέχρι τώρα κρατήσεις, με αύξηση 15,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Στην πρώτη θέση σε κρατήσεις βρίσκεται η Ισπανία ενώ η Τουρκία βρίσκεται σταθερά στην τρίτη θέση.
Συνολικά αξίζει να σημειωθεί ότι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τις τρεις παραπάνω αγορές για τους καλοκαιρινούς μήνες είναι Μεσογειακοί προορισμοί ενώ μικρό ποσοστό επιλέγει μακρινούς, υπερατλαντικούς ή διηπειρωτικούς προορισμούς για τις διακοπές τους.
Λαμβάνοντας υπόψη τη γεωγραφική θέση αλλά και τις κλιματολογικές συνθήκες της Ελλάδας, σε συνδυασμό με την πολιτιστική της κληρονομιά, διαφαίνεται μια ευκαιρία για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μιας και οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τους κέντρο-ευρωπαϊκούς λαούς και για τις χειμερινές τους διακοπές αποτελούν και πάλι η Ισπανία και η Τουρκία και βρίσκονται αρκετά μπροστά σε προτίμηση από άλλους μακρινούς αλλά και εξωτικούς τόπους.
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα