15:06 | 22/3/14
Διευθυντές και Υπουργείο Παιδείας καταργούν τη δυνατότητα της επιλογής...
Οδηγίες για την επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας στα δημοτικά σχολεία για τους μικρούς μαθητές της Δ τάξης των δημοτικών σχολείων, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ή τη γαλλική ή τη γερμανική γλώσσα.
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας ενόψει της έκδοσης της εγκυκλίου υποστηρίζει ότι η όλη διαδικασία έχει μετατραπεί σε μια «καμπάνια προώθησης» που θυμίζει τακτικές επιχειρήσεων marketing. Οι καθηγητές γερμανικών θεωρούν ότι "πρέπει να αποφευχθεί η οποιαδήποτε εμπλοκή των εκπαιδευτικών Γερμανικής και Γαλλικής Φιλολογίας στη διαδικασία, όπως επίσης η διανομή διαφημιστικού υλικού καθώς και οποιαδήποτε μορφή εκδήλωσης για το σκοπό αυτό».
Γιατί όμως οι καθηγητές της γερμανικής οδηγήθηκαν σε αυτή την ανακοίνωση; Με βάση τις περσινές οδηγίες, που απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας, η ενημέρωση των μαθητών της Δ΄ τάξης, οι οποίοι θα φοιτούσαν το σχολικό έτος 2013- 2014 στην Ε΄ τάξη, καθώς και των γονέων τους, για την επιλογή, τη σημασία και τη χρησιμότητα της 2ης ξένης γλώσσας πραγματοποιήθηκε από τους Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε. 05 και Π.Ε. 07 σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους Δημ. Εκπ/σης.
Εκτός από τους ομιλητές - σχολικούς συμβούλους παρέχονταν η δυνατότητα να προσκληθούν στην ενημέρωση και άλλοι ομιλητές, που προτείνονταν από τους Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε. 05 και Π.Ε. 07, προκειμένου να δώσουν πληροφορίες για τον γαλλόφωνο και γερμανόφωνο πολιτισμό, καθώς και για μια πρώτη γνωριμία με τη γλώσσα.
Η ενημέρωση των μαθητών μπορούσε να πραγματοποιηθεί και εντός του διδακτικού ωραρίου, μετά από σύμφωνη γνώμη των Σχολικών Συμβούλων και του Δ/ντή του σχολείου. Απαραίτητη προϋπόθεση ήταν η μη παρακώλυση του ωρολόγιου προγράμματος και της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου.
Παράλληλα οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων όφειλαν να συνεργαστούν με τους Σχολικούς Συμβούλους ώστε η ενημέρωση των γονέων και των μαθητών για τις δύο γλώσσες να πραγματοποιείται σε διαφορετικές ημέρες.
Ο Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας μετά την ανακοίνωση του αντίστοιχου συλλόγου των καθηγητών των γερμανικών εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία ζητά να μην καταργηθεί η πιο πάνω διαδικασία ενώ απάντησε και για τις τακτικές μάρκετινγκ υποστηρίζοντας, ότι η διανομή του υλικού « στοχεύει αποκλειστικά στη γνωριμία με τη γλώσσα και τον πολιτισμό, εντοπίζει τις γνωστικές ευκολίες για τους Έλληνες μαθητές και συνοψίζει τα παιδαγωγικά, πολιτισμικά και πολιτιστικά οφέλη που προκύπτουν από την εκμάθηση της παρουσιαζόμενης ξένης γλώσσας».
Ο Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας τονίζει ότι η έλλειψη «κομψότητας» και ο αθέμιτος ανταγωνισμός ή η υποτίμηση του Άλλου δεν ανήκουν στην κουλτούρα και στις πρακτικές της γλώσσας, την οποία διδάσκει και προβάλλει, και είναι τακτική που ποτέ δε χρησιμοποίησε. Μάλιστα τονίζουν ότι τις περισσότερες περιπτώσεις η γλώσσα που δε διδάσκονται οι μαθητές είναι η γαλλική και το γεγονός αυτό αποδίδεται ως ένα βαθμό στον αριθμό των καθηγητών της Β ξένης γλώσσας ανά διεύθυνση εκπαίδευσης καθώς και στις πιέσεις των Δ/ντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Δημοτικών Σχολείων.
Το πρόβλημα αυτό, που είναι υπαρκτό και ενεργεί υπέρ της μίας ή της άλλης γλώσσας ανάλογα με τον αριθμό των καθηγητών της Β΄ Ξένης Γλώσσας ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, δε θα λυθεί με την κατάργηση της δυνατότητας ενημέρωσης σχετικά με την επιλογή της γλώσσας, δημοκρατικό δικαίωμα εξ άλλου, αλλά με την τοποθέτηση καθηγητών και των δύο γλωσσών σε κάθε σχολείο από την αρχή της σχολικής χρονιάς ζήτημα το οποίο αποτελεί πάγιο και διαχρονικό αίτημα μας, ως Συνδέσμων, που εκπροσωπούν τους Καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας.
Το newsbeast.gr επικοινώνησε με την πρόεδρο του έτερου συλλόγου των καθηγητών γαλλικής γλώσσας, του Πανελλήνιου Συλλόγου, η οποία ανέφερε ότι σε πολλές περιπτώσεις οι μαθητές δεν έχουν τη δυνατότητα της επιλογής αφού αυτή αναιρείται από τις παρεμβάσεις που μπορούν να κάνουν οι διευθυντές των σχολικών μονάδων. Επίσης υπάρχουν περιοχές όπου παρατηρείται έλλειψη στις καθηγητές είτε γαλλικών είτε γερμανικών με αποτέλεσμα τα παιδιά να αναγκάζονται τελικά να παρακολουθήσουν τη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός. Χαρακτηριστικά μας ανέφερε το εξής: «Στη Θράκη έχουμε πολλούς καθηγητές γερμανικών ενώ στην Πελοπόννησο έχουμε πολλούς καθηγητές της γαλλικής».
Η κα Κουτσουβάκη δε θέλησε να σχολιάσει την ανακοίνωση που εξέδωσε ο σύλλογος των καθηγητών γερμανικής γλώσσας αρκέστηκε μόνο στο να πει ότι οι ξενόγλωσσοι καθηγητές πρέπει να είναι ενωμένοι και να μην έρχονται σε σύγκρουση. Μεταξύ των άλλων μας ανέφερε ότι η 2η ξένη γλώσσα είναι απαραίτητο να συνοδεύεται από πιστοποίηση ώστε με την αποφοίτησή τους οι μαθητές να έχουν πτυχίο σ’ αυτή. Πρόκειται για ένα αίτημα, που είναι περισσότερο επίκαιρο από ποτέ, αφού λόγω και της οικονομικής κρίσης πολλοί γονείς δεν έχουν τη δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους φροντιστήρια. Μέχρι στιγμής το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει προωθήσει το αίτημα των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών.
Πηγή: newsbeast.gr
Οδηγίες για την επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας στα δημοτικά σχολεία για τους μικρούς μαθητές της Δ τάξης των δημοτικών σχολείων, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ή τη γαλλική ή τη γερμανική γλώσσα.
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας ενόψει της έκδοσης της εγκυκλίου υποστηρίζει ότι η όλη διαδικασία έχει μετατραπεί σε μια «καμπάνια προώθησης» που θυμίζει τακτικές επιχειρήσεων marketing. Οι καθηγητές γερμανικών θεωρούν ότι "πρέπει να αποφευχθεί η οποιαδήποτε εμπλοκή των εκπαιδευτικών Γερμανικής και Γαλλικής Φιλολογίας στη διαδικασία, όπως επίσης η διανομή διαφημιστικού υλικού καθώς και οποιαδήποτε μορφή εκδήλωσης για το σκοπό αυτό».
Γιατί όμως οι καθηγητές της γερμανικής οδηγήθηκαν σε αυτή την ανακοίνωση; Με βάση τις περσινές οδηγίες, που απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας, η ενημέρωση των μαθητών της Δ΄ τάξης, οι οποίοι θα φοιτούσαν το σχολικό έτος 2013- 2014 στην Ε΄ τάξη, καθώς και των γονέων τους, για την επιλογή, τη σημασία και τη χρησιμότητα της 2ης ξένης γλώσσας πραγματοποιήθηκε από τους Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε. 05 και Π.Ε. 07 σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους Δημ. Εκπ/σης.
Εκτός από τους ομιλητές - σχολικούς συμβούλους παρέχονταν η δυνατότητα να προσκληθούν στην ενημέρωση και άλλοι ομιλητές, που προτείνονταν από τους Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε. 05 και Π.Ε. 07, προκειμένου να δώσουν πληροφορίες για τον γαλλόφωνο και γερμανόφωνο πολιτισμό, καθώς και για μια πρώτη γνωριμία με τη γλώσσα.
Η ενημέρωση των μαθητών μπορούσε να πραγματοποιηθεί και εντός του διδακτικού ωραρίου, μετά από σύμφωνη γνώμη των Σχολικών Συμβούλων και του Δ/ντή του σχολείου. Απαραίτητη προϋπόθεση ήταν η μη παρακώλυση του ωρολόγιου προγράμματος και της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου.
Παράλληλα οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων όφειλαν να συνεργαστούν με τους Σχολικούς Συμβούλους ώστε η ενημέρωση των γονέων και των μαθητών για τις δύο γλώσσες να πραγματοποιείται σε διαφορετικές ημέρες.
Ο Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας μετά την ανακοίνωση του αντίστοιχου συλλόγου των καθηγητών των γερμανικών εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία ζητά να μην καταργηθεί η πιο πάνω διαδικασία ενώ απάντησε και για τις τακτικές μάρκετινγκ υποστηρίζοντας, ότι η διανομή του υλικού « στοχεύει αποκλειστικά στη γνωριμία με τη γλώσσα και τον πολιτισμό, εντοπίζει τις γνωστικές ευκολίες για τους Έλληνες μαθητές και συνοψίζει τα παιδαγωγικά, πολιτισμικά και πολιτιστικά οφέλη που προκύπτουν από την εκμάθηση της παρουσιαζόμενης ξένης γλώσσας».
Ο Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας τονίζει ότι η έλλειψη «κομψότητας» και ο αθέμιτος ανταγωνισμός ή η υποτίμηση του Άλλου δεν ανήκουν στην κουλτούρα και στις πρακτικές της γλώσσας, την οποία διδάσκει και προβάλλει, και είναι τακτική που ποτέ δε χρησιμοποίησε. Μάλιστα τονίζουν ότι τις περισσότερες περιπτώσεις η γλώσσα που δε διδάσκονται οι μαθητές είναι η γαλλική και το γεγονός αυτό αποδίδεται ως ένα βαθμό στον αριθμό των καθηγητών της Β ξένης γλώσσας ανά διεύθυνση εκπαίδευσης καθώς και στις πιέσεις των Δ/ντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Δημοτικών Σχολείων.
Το πρόβλημα αυτό, που είναι υπαρκτό και ενεργεί υπέρ της μίας ή της άλλης γλώσσας ανάλογα με τον αριθμό των καθηγητών της Β΄ Ξένης Γλώσσας ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, δε θα λυθεί με την κατάργηση της δυνατότητας ενημέρωσης σχετικά με την επιλογή της γλώσσας, δημοκρατικό δικαίωμα εξ άλλου, αλλά με την τοποθέτηση καθηγητών και των δύο γλωσσών σε κάθε σχολείο από την αρχή της σχολικής χρονιάς ζήτημα το οποίο αποτελεί πάγιο και διαχρονικό αίτημα μας, ως Συνδέσμων, που εκπροσωπούν τους Καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας.
Το newsbeast.gr επικοινώνησε με την πρόεδρο του έτερου συλλόγου των καθηγητών γαλλικής γλώσσας, του Πανελλήνιου Συλλόγου, η οποία ανέφερε ότι σε πολλές περιπτώσεις οι μαθητές δεν έχουν τη δυνατότητα της επιλογής αφού αυτή αναιρείται από τις παρεμβάσεις που μπορούν να κάνουν οι διευθυντές των σχολικών μονάδων. Επίσης υπάρχουν περιοχές όπου παρατηρείται έλλειψη στις καθηγητές είτε γαλλικών είτε γερμανικών με αποτέλεσμα τα παιδιά να αναγκάζονται τελικά να παρακολουθήσουν τη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός. Χαρακτηριστικά μας ανέφερε το εξής: «Στη Θράκη έχουμε πολλούς καθηγητές γερμανικών ενώ στην Πελοπόννησο έχουμε πολλούς καθηγητές της γαλλικής».
Η κα Κουτσουβάκη δε θέλησε να σχολιάσει την ανακοίνωση που εξέδωσε ο σύλλογος των καθηγητών γερμανικής γλώσσας αρκέστηκε μόνο στο να πει ότι οι ξενόγλωσσοι καθηγητές πρέπει να είναι ενωμένοι και να μην έρχονται σε σύγκρουση. Μεταξύ των άλλων μας ανέφερε ότι η 2η ξένη γλώσσα είναι απαραίτητο να συνοδεύεται από πιστοποίηση ώστε με την αποφοίτησή τους οι μαθητές να έχουν πτυχίο σ’ αυτή. Πρόκειται για ένα αίτημα, που είναι περισσότερο επίκαιρο από ποτέ, αφού λόγω και της οικονομικής κρίσης πολλοί γονείς δεν έχουν τη δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους φροντιστήρια. Μέχρι στιγμής το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει προωθήσει το αίτημα των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών.
Πηγή: newsbeast.gr
Σχετικές ετικέτες:ΕκπαίδευσηΕλλάδα
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων