10:51 | 22/3/14
Στη τρίτη της εβδομάδα έχει πλέον εισέλθει η άκαρπη ως τώρα έρευνα για το αγνοούμενο Boeing 777-200 της Malaysia Airlines, με τις έρευνες να επικεντρώνονται για τρίτη συναπτή ημέρα στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, όπου έχουν φωτογραφηθεί μέσω δορυφόρου δύο αντικείμενα που ενδέχεται να σχετίζονται με το αεροσκάφος.
Έξι αεροσκάφη και δύο εμπορικά πλοία «χτενίζουν» από το πρωί του Σαββάτου τα νερά του Νότιου Ινδικού, περίπου 2.500 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της αυστραλιανής πόλης του Περθ. Οι δυνάμεις αναμένεται να ενισχυθούν εντός της ημέρας από σκάφη της Κίνας, της Ιαπωνίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, τα οποία πλέουν προς την περιοχή.
Οι καιρικές συνθήκες είναι καλές, επιτρέποντας ορατότητα έως 10 χιλιόμετρα. Ωστόσο, κάθε αεροσκάφος μπορεί να επιχειρεί μονάχα για δύο περίπου ώρες, λόγω της απόστασης της περιοχής από την ξηρά.
«Είναι πάνω κάτω το λιγότερο προσβάσιμο σημείο επί προσώπου Γης που μπορείτε να φανταστείτε, αλλά αν υπάρχει οτιδήποτε εκεί κάτω, θα το βρούμε», έχει δηλώσει ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας Τόνι Άμποτ.
Οι ερευνητές ωστόσο γνωρίζουν πως, πέραν των τεράστιων εκτάσεων που πρέπει να «πολεμήσουν», είναι αντιμέτωποι και με τον χρόνο, καθώς τα «μαύρα κουτιά» κάθε αεροσκάφους εκπέμπουν έως και 30 ημέρες μετά από ενδεχόμενη συντριβή. Στη συνέχεια, ο εντοπισμός τους γίνεται πολύ δυσκολότερος.
Βασικό σενάριο που εξετάζουν οι Αρχές είναι η σκόπιμη εκτροπή του αεροσκάφους από την πορεία του, λόγω αεροπειρατείας ή δολιοφθοράς, χωρίς όμως να αποκλείεται το ενδεχόμενο τεχνικού προβλήματος.
Εν των μεταξύ, τι έγινε τα τελευταία 54 λεπτά της μοιραίας πτήσης αποκαλύπτει η βρετανική εφημερίδα Telegraph, δημοσιεύοντας τους διαλόγους που αναπτύχθηκαν ανάμεσα στους πιλότους και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας πριν χαθούν τα ίχνη της πτήσης.
Αν και οι συνομιλίες μοιάζουν με διαλόγους ρουτίνας, δύο είναι εκείνα τα σημεία που κεντρίζουν το ενδιαφέρον:
Οι πιλότοι φαίνεται να είχαν ασυνήθιστα συχνή επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου στην Κουάλα Λουμπούρ. Συγκεκριμένα, στη 01.07 το μήνυμα που εστάλη από τον θάλαμο διακυβέρνησης ανέφερε ότι το αεροπλάνο πετούσε στα 35.000 πόδια, μία πληροφορία, όμως, που είχε μεταδοθεί ξανά πριν από έξι λεπτά.
Το δεύτερο στοιχείο που χρήζει έρευνας είναι η απώλεια επικοινωνίας και η απότομη δυτική στροφή που έγινε ακριβώς τη στιγμή που ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας περνούσε από την Κουάλα Λουμπούρ στην Χο Τσι Μιν.
Εν τω μεταξύ, συγγενείς Κινέζων επιβατών του εξαφανισμένου αεροσκάφους εκδήλωσαν και πάλι την οργή τους συναντώντας σήμερα στο Πεκίνο Μαλαισιανούς εκπροσώπους, με την αστυνομία να επεμβαίνει για να αποφευχθούν σοβαρά επεισόδια.
Έξι αεροσκάφη και δύο εμπορικά πλοία «χτενίζουν» από το πρωί του Σαββάτου τα νερά του Νότιου Ινδικού, περίπου 2.500 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της αυστραλιανής πόλης του Περθ. Οι δυνάμεις αναμένεται να ενισχυθούν εντός της ημέρας από σκάφη της Κίνας, της Ιαπωνίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, τα οποία πλέουν προς την περιοχή.
Οι καιρικές συνθήκες είναι καλές, επιτρέποντας ορατότητα έως 10 χιλιόμετρα. Ωστόσο, κάθε αεροσκάφος μπορεί να επιχειρεί μονάχα για δύο περίπου ώρες, λόγω της απόστασης της περιοχής από την ξηρά.
«Είναι πάνω κάτω το λιγότερο προσβάσιμο σημείο επί προσώπου Γης που μπορείτε να φανταστείτε, αλλά αν υπάρχει οτιδήποτε εκεί κάτω, θα το βρούμε», έχει δηλώσει ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας Τόνι Άμποτ.
Οι ερευνητές ωστόσο γνωρίζουν πως, πέραν των τεράστιων εκτάσεων που πρέπει να «πολεμήσουν», είναι αντιμέτωποι και με τον χρόνο, καθώς τα «μαύρα κουτιά» κάθε αεροσκάφους εκπέμπουν έως και 30 ημέρες μετά από ενδεχόμενη συντριβή. Στη συνέχεια, ο εντοπισμός τους γίνεται πολύ δυσκολότερος.
Βασικό σενάριο που εξετάζουν οι Αρχές είναι η σκόπιμη εκτροπή του αεροσκάφους από την πορεία του, λόγω αεροπειρατείας ή δολιοφθοράς, χωρίς όμως να αποκλείεται το ενδεχόμενο τεχνικού προβλήματος.
Εν των μεταξύ, τι έγινε τα τελευταία 54 λεπτά της μοιραίας πτήσης αποκαλύπτει η βρετανική εφημερίδα Telegraph, δημοσιεύοντας τους διαλόγους που αναπτύχθηκαν ανάμεσα στους πιλότους και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας πριν χαθούν τα ίχνη της πτήσης.
Αν και οι συνομιλίες μοιάζουν με διαλόγους ρουτίνας, δύο είναι εκείνα τα σημεία που κεντρίζουν το ενδιαφέρον:
Οι πιλότοι φαίνεται να είχαν ασυνήθιστα συχνή επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου στην Κουάλα Λουμπούρ. Συγκεκριμένα, στη 01.07 το μήνυμα που εστάλη από τον θάλαμο διακυβέρνησης ανέφερε ότι το αεροπλάνο πετούσε στα 35.000 πόδια, μία πληροφορία, όμως, που είχε μεταδοθεί ξανά πριν από έξι λεπτά.
Το δεύτερο στοιχείο που χρήζει έρευνας είναι η απώλεια επικοινωνίας και η απότομη δυτική στροφή που έγινε ακριβώς τη στιγμή που ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας περνούσε από την Κουάλα Λουμπούρ στην Χο Τσι Μιν.
Εν τω μεταξύ, συγγενείς Κινέζων επιβατών του εξαφανισμένου αεροσκάφους εκδήλωσαν και πάλι την οργή τους συναντώντας σήμερα στο Πεκίνο Μαλαισιανούς εκπροσώπους, με την αστυνομία να επεμβαίνει για να αποφευχθούν σοβαρά επεισόδια.
Σχετικές ετικέτες:Κόσμος
Σχετικά άρθρα