10:52 | 15/4/14
Τρία πλοιάρια θα κάνουν τη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Νέοι Επιβάτες σε περίπου 50 λεπτά...
Πενήντα χρόνια πέρασαν από τότε που πλοιάρια έκαναν δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Περαία και τους Νέους Επιβάτες και ήρθε η ώρα να ξεκινήσουν ξανά τα ταξίδια τους.
Όπως ανακοινώθηκε στη διάρκεια ημερίδας, από τις αρχές του επόμενου μήνα θα δρομολογηθούν δοκιμαστικά δύο πλοιάρια και στα τέλη Μαΐου ακόμα ένα και θα μεταφέρουν καθημερινά επιβάτες από την παλιά Παραλία της Θεσσαλονίκης μέχρι τις απέναντι ακτές του Θερμαϊκού, με ενδιάμεση στάση τη Μαρίνα Καλαμαριάς και με επιστροφή.
Έτσι, υλοποιείται, έστω και σε πιλοτικό επίπεδο και από ιδιώτη-επενδυτή, το έργο της θαλάσσιας συγκοινωνίας, που αποτελούσε σήμα κατατεθέν για την πόλη, τις δεκαετίες του '50 και του '60, αλλά η επαναδρομολόγηση των πλοιαρίων έμενε μέχρι σήμερα στα «χαρτιά» και «σχεδιαζόταν» σε επίπεδο ατέρμονων συζητήσεων, μελετών και εξαγγελιών από όλες σχεδόν τις κυβερνήσεις, από τα τέλη της δεκαετίας του '80.
Από το βήμα της ημερίδας, που διοργάνωσε στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης η «Ναυτιλιακή Λέσχη Θεσσαλονίκης», ο επιχειρηματίας-πλοιοκτήτης, Εμμανουήλ Καϊλάς, που αναλαμβάνει την εκμετάλλευση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, έκανε γνωστό ότι τα δοκιμαστικά-«τουριστικά» δρομολόγια θα πραγματοποιούνται από το Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο με τα τρία πλοιάρια (χωρητικότητας 180, 110 και 140 επιβατών, αντίστοιχα) και θα διανύουν τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Νέοι Επιβάτες, σε περίπου 50 λεπτά.
Τα δρομολόγια, από και προς τη Θεσσαλονίκη θα γίνονται αρχικά κάθε 1 ώρα και τους καλοκαιρινούς μήνες-αιχμής κάθε 30 λεπτά, ενώ τα καραβάκια θα πλέουν στο Θερμαϊκό, με ταχύτητες 13-14 μιλίων την ώρα. «Το εισιτήριο, για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Μαρίνα Καλαμαριάς-Περαία-Νέοι Επιβάτες, θα στοιχίζει 2,5 ευρώ, ενώ υπάρχουν προτάσεις από ιδιοκτήτες παραθαλάσσιων καταστημάτων εστίασης στην ακτή Θερμαϊκού να αφαιρείται το κόστος του εισιτηρίου από τους επιβάτες που θα επισκέπτονται τα καταστήματά τους» είπε ο κ. Καϊλάς.
Τον περασμένο Φεβρουάριο υπογράφηκε η προγραμματική σύμβαση για τη μελετητική ωρίμανση του «κανονικού» έργου της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, μεταξύ των εκπροσώπων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, και της Εγνατίας Οδού ΑΕ, που θα αναλάβει τις σχετικές μελέτες.
Ο πρόεδρος της εταιρείας, Παρασκευάς Σαββαΐδης, μιλώντας στην εκδήλωση, υπενθύμισε ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ, ανέλαβε την υλοποίηση των μελετών, με χρηματοδότηση ενός εκατομμυρίου ευρώ, μέσω του προγράμματος για την «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας». «Σήμερα, ίσως βρισκόμαστε πιο κοντά σε μια υλοποίηση του έργου» είπε ο κ.Σαββαΐδης, σχολιάζοντας το γεγονός ότι έστω και σε πιλοτικό επίπεδο θα ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια.
Ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, διευκρίνισε ότι η υλοποίηση του κανονικού έργου, που προβλέπεται από τη μελέτη με πέντε στάσεις και δρομολόγια όλο το χρόνο, είναι και το πιο δύσκολο κομμάτι. «Προτού περάσουμε στην κατασκευή θα πρέπει να βρεθεί ο ανάδοχος. Αν το έργο είναι βιώσιμο, με επιδότηση ή χωρίς επιδότηση του εισιτηρίου. Πρέπει να λυθεί οπωσδήποτε το πρόβλημα της βιωσιμότητας» είπε ο κ. Σιμόπουλος.
Πενήντα χρόνια πέρασαν από τότε που πλοιάρια έκαναν δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Περαία και τους Νέους Επιβάτες και ήρθε η ώρα να ξεκινήσουν ξανά τα ταξίδια τους.
Όπως ανακοινώθηκε στη διάρκεια ημερίδας, από τις αρχές του επόμενου μήνα θα δρομολογηθούν δοκιμαστικά δύο πλοιάρια και στα τέλη Μαΐου ακόμα ένα και θα μεταφέρουν καθημερινά επιβάτες από την παλιά Παραλία της Θεσσαλονίκης μέχρι τις απέναντι ακτές του Θερμαϊκού, με ενδιάμεση στάση τη Μαρίνα Καλαμαριάς και με επιστροφή.
Έτσι, υλοποιείται, έστω και σε πιλοτικό επίπεδο και από ιδιώτη-επενδυτή, το έργο της θαλάσσιας συγκοινωνίας, που αποτελούσε σήμα κατατεθέν για την πόλη, τις δεκαετίες του '50 και του '60, αλλά η επαναδρομολόγηση των πλοιαρίων έμενε μέχρι σήμερα στα «χαρτιά» και «σχεδιαζόταν» σε επίπεδο ατέρμονων συζητήσεων, μελετών και εξαγγελιών από όλες σχεδόν τις κυβερνήσεις, από τα τέλη της δεκαετίας του '80.
Από το βήμα της ημερίδας, που διοργάνωσε στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης η «Ναυτιλιακή Λέσχη Θεσσαλονίκης», ο επιχειρηματίας-πλοιοκτήτης, Εμμανουήλ Καϊλάς, που αναλαμβάνει την εκμετάλλευση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, έκανε γνωστό ότι τα δοκιμαστικά-«τουριστικά» δρομολόγια θα πραγματοποιούνται από το Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο με τα τρία πλοιάρια (χωρητικότητας 180, 110 και 140 επιβατών, αντίστοιχα) και θα διανύουν τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Νέοι Επιβάτες, σε περίπου 50 λεπτά.
Τα δρομολόγια, από και προς τη Θεσσαλονίκη θα γίνονται αρχικά κάθε 1 ώρα και τους καλοκαιρινούς μήνες-αιχμής κάθε 30 λεπτά, ενώ τα καραβάκια θα πλέουν στο Θερμαϊκό, με ταχύτητες 13-14 μιλίων την ώρα. «Το εισιτήριο, για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Μαρίνα Καλαμαριάς-Περαία-Νέοι Επιβάτες, θα στοιχίζει 2,5 ευρώ, ενώ υπάρχουν προτάσεις από ιδιοκτήτες παραθαλάσσιων καταστημάτων εστίασης στην ακτή Θερμαϊκού να αφαιρείται το κόστος του εισιτηρίου από τους επιβάτες που θα επισκέπτονται τα καταστήματά τους» είπε ο κ. Καϊλάς.
Τον περασμένο Φεβρουάριο υπογράφηκε η προγραμματική σύμβαση για τη μελετητική ωρίμανση του «κανονικού» έργου της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, μεταξύ των εκπροσώπων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, και της Εγνατίας Οδού ΑΕ, που θα αναλάβει τις σχετικές μελέτες.
Ο πρόεδρος της εταιρείας, Παρασκευάς Σαββαΐδης, μιλώντας στην εκδήλωση, υπενθύμισε ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ, ανέλαβε την υλοποίηση των μελετών, με χρηματοδότηση ενός εκατομμυρίου ευρώ, μέσω του προγράμματος για την «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας». «Σήμερα, ίσως βρισκόμαστε πιο κοντά σε μια υλοποίηση του έργου» είπε ο κ.Σαββαΐδης, σχολιάζοντας το γεγονός ότι έστω και σε πιλοτικό επίπεδο θα ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια.
Ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, διευκρίνισε ότι η υλοποίηση του κανονικού έργου, που προβλέπεται από τη μελέτη με πέντε στάσεις και δρομολόγια όλο το χρόνο, είναι και το πιο δύσκολο κομμάτι. «Προτού περάσουμε στην κατασκευή θα πρέπει να βρεθεί ο ανάδοχος. Αν το έργο είναι βιώσιμο, με επιδότηση ή χωρίς επιδότηση του εισιτηρίου. Πρέπει να λυθεί οπωσδήποτε το πρόβλημα της βιωσιμότητας» είπε ο κ. Σιμόπουλος.
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα