18:36 | 1/4/14
Τη στρατηγική του για τον ΟΤΕ του αύριο, μία εταιρεία που θα οδηγεί τις εξελίξεις στις τηλεπικοινωνίες σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς της, κινητή, σταθερή, broadband, τηλεόραση, Β2Β, παρουσίασε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, στο πλαίσιο εφ’ όλης της ύλης ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου, την Τρίτη, 1 Απριλίου στο Μέγαρο του ΟΤΕ.
Όπως ανέφερε ο κ. Τσαμάζ, η δημιουργία των καλύτερων υποδομών στη χώρα και η εμπειρία του πελάτη είναι οι κύριοι πυλώνες της στρατηγικής του Ομίλου ΟΤΕ για το 2014.
Μόνο την τρέχουσα χρονιά, η εταιρεία σκοπεύει να εγκαταστήσει περίπου 1000 νέες καμπίνες, επεκτείνοντας τη διαθεσιμότητα του VDSL στο 30% των νοικοκυριών, και να αυξήσει περαιτέρω την πληθυσμιακή κάλυψη 4G, στο 70%. Με συνολικές επενδύσεις 1,2 δισ. ευρώ στην Ελλάδα τα επόμενα 4 χρόνια, κυρίως σε δίκτυα Νέας Γενιάς σταθερής και κινητής, η εταιρεία φιλοδοξεί να επιτύχει το στόχο της, να μπορεί να παρέχει 50 Mbps τουλάχιστον στο 65% του πληθυσμού και 100 Mbps στο 50% ως το 2020.
Σε ό,τι αφορά την εμπειρία του πελάτη, στόχος του ΟΤΕ είναι “να καθιερωθεί ως η Νο1 εταιρεία στην καρδιά και την επιλογή των πελατών”, προσφέροντας εξαιρετικά προϊόντα & υπηρεσίες, παρέχοντας άριστη εμπειρία εξυπηρέτησης και καλλιεργώντας μέσα στην εταιρεία κουλτούρα εμπειρίας πελάτη. Για το σκοπό αυτό, δίνεται έμφαση στην εκπαίδευση των εργαζομένων.
Το 2013, 2.200 εργαζόμενοι COSMOTE από όλες τις λειτουργικές μονάδες συμμετείχαν στο Πρόγραμμα C2X (Customer eΧperience eΧcellence) όπου εκπαιδεύτηκαν και πιστοποιήθηκαν στη φιλοσοφία και τις αρχές της «Διαχείρισης της Εμπειρίας του Πελάτη», ενώ το 2014 ξεκινά η εκπαίδευση 7.500 εργαζομένων ΟΤΕ. Παράλληλα, σε εξέλιξη είναι ένα ακόμη σημαντικό πρόγραμμα, το ACT2 (Advanced Certificate of Telecommunication Technologies).
Με το ACT2, οι τεχνικοί της εταιρείας εκπαιδεύονται σε μία ολιστική προσέγγιση του δικτύου σταθερής τηλεφωνίας, με λειτουργούσες μικρογραφίες ολόκληρου του δικτύου, από το Αστικό Κέντρο μέχρι τα σπίτια, μέσα σε αίθουσες της OTEAcademy. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το Νοέμβριο και ήδη το έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 500 τεχνικοί από όλη την Ελλάδα. Μέχρι το τέλος του 2014, οι συμμετέχοντες τεχνικοί θα ανέλθουν σε 2.000.
Επιπλέον, στην ομιλία του, ο Πρόεδρος του Ομίλου ΟΤΕ έδωσε τη δική του οπτική για το μακροοικονομικό περιβάλλον και την αγορά των τηλεπικοινωνιών, και περιέγραψε τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο Όμιλος τη χρονιά που πέρασε, αλλά και τα όσα πέτυχε παρά τις πιέσεις.
Παρά το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον και τη μειωμένη ικανότητα των επιχειρήσεων να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους, ο Όμιλος ΟΤΕ άντεξε και εξασφάλισε τη βιωσιμότητά του, δουλεύοντας αποδοτικά και με στέρεη στρατηγική:
-Οι προσαρμοσμένες καθαρές ταμειακές ροές του Ομίλου ξεπέρασαν τα 1,2 δισ. το 2013.
-Τα 3 τελευταία χρόνια μείωσε τον καθαρό δανεισμό κατά 2,8 δισ. ή κατά 65%.
-Ο καθαρός δανεισμός είναι όσο η λειτουργική κερδοφορία σε ένα χρόνο.
-Δημιούργησε ταμειακά διαθέσιμα 1,5 δισ. με τις δανειακές υποχρεώσεις το 2014 να ανέρχονται σε 400 εκατ.
Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε:
-Με την έκδοση ομολόγου ύψους 700 εκ. ευρώ έγινε η πρώτη εταιρεία στη χώρα από το 2011 που κατάφερε να αντλήσει ένα τόσο σημαντικό ποσό από τις διεθνείς αγορές.
-Η μετοχή υπεραποδίδει του ΧΑ αλλά και των μετοχών των υπολοίπων τηλεπικοινωνιακών παρόχων στην Ευρώπη.
-Διεθνείς και εγχώριοι οίκοι αναβαθμίζουν τις προοπτικές τους για τον ΟΤΕ.
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ΟΤΕ: «ο ΟΤΕ είναι στην καλύτερη θέση που θα μπορούσε να είναι σε ό,τι αφορά τα χρηματοοικονομικά του. Έχει τα απαραίτητα εφόδια για να χτίσει το μέλλον».
Σε εμπορικό επίπεδο δεν ήταν λίγες οι επιτυχίες που «έγραψε» ο Όμιλος κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς. Οι πελάτες VDSL ξεπέρασαν τους 50.000 ενώ ο ΟΤΕ TV υπερδιπλασίασε τη συνδρομητική του βάση κλείνοντας το 2013 με 250.000 πελάτες. Οι πελάτες του ΟΤΕ TV σήμερα έχουν ξεπεράσει τις 275.000. Η COSMOTE, όπως αναφέρθηκε, συνεχίζει να υπεραποδίδει σε σχέση με τον ανταγωνισμό σε μία αγορά που έχει μείνει μισή από το 2007 – όπως αποτυπώθηκε στην αύξηση μεριδίου εσόδων από υπηρεσίες και EBITDA της εταιρείας κινητής του Ομίλου.
Ο κ Τσαμάζ επεσήμανε τον τομέα ICT ως νέα πηγή εσόδων για τον Όμιλο και επιβεβαίωσε ότι ο ΟΤΕ θα λάβει μέρος στο έργο ΣΥΖΕΥΞΙΣ II, αλλά και στο εξαγγελθέν έργο της κυβέρνησης για το WiFi.
Σε ό,τι αφορά την πιθανότητα νομικής συγχώνευσης ΟΤΕ-COSMOTE, ξεκαθάρισε ότι αυτό δεν είναι προτεραιότητα, ενώ απευθυνόμενος στην ΕΕΤΤ, επανέλαβε το αίτημα της εταιρείας για διαφανή και δίκαιη ρύθμιση.
Σε ερώτηση σχετικά με την πιθανότητα αλλαγής ονομασίας των θυγατρικών εταιρειών στη Ρουμανία, ο Πρόεδρος του Ομίλου ΟΤΕ σημείωσε ότι το θέμα εξετάζεται, καθώς βάσει ερευνών εκτιμάται ότι η αλλαγή του brand σε T (Telekom) θα έχει θετική επίδραση στην εικόνα της εταιρείας στη Ρουμανία και στην προσέλκυση πελατών, προς όφελος των μετόχων. Η έγκριση για την αλλαγή του ονόματος θα γίνει από την Αθήνα, με τον κ. Τσαμάζ, όπως ο ίδιος ανέφερε, να εισηγείται θετικά. Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα αλλαγής ονόματος στην Ελλάδα, καθώς τα brands ΟΤΕ και COSMOTE είναι υπερεπιτυχημένα.
Σχολιάζοντας την ευρύτερη αγορά των τηλεπικοινωνιών, ο επικεφαλής του ΟΤΕ, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στους λεγόμενους OTTs (Over the top players), όπως η Google και το Facebook, ως ανταγωνιστικές εταιρείες ως προς τους παρόχους τηλεπικοινωνιών, καθώς χρησιμοποιούν τα έτοιμα δίκτυα, με συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις σε χωρητικότητα, χωρίς να συνεισφέρουν στις επενδύσεις. Έκανε μάλιστα λόγο για ανάγκη παρέμβασης των ρυθμιστικών Αρχών, στην Ευρώπη και όχι μόνο, για την ανεύρεση λύσης, όπως η επιβολή ειδικού τέλους.
Τέλος ο κ Τσαμάζ εμφανίστηκε θετικός για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και σχολιάζοντας το χρηματοοικονομικό περιβάλλον εκτίμησε ότι διαφαίνονται τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης, ωστόσο εκτίμησε πολύ πιθανό η βελτίωση αυτή να αποτυπωθεί αρχικά στους δείκτες και αργότερα να γίνει αισθητή από τους πολίτες.
Όπως ανέφερε ο κ. Τσαμάζ, η δημιουργία των καλύτερων υποδομών στη χώρα και η εμπειρία του πελάτη είναι οι κύριοι πυλώνες της στρατηγικής του Ομίλου ΟΤΕ για το 2014.
Μόνο την τρέχουσα χρονιά, η εταιρεία σκοπεύει να εγκαταστήσει περίπου 1000 νέες καμπίνες, επεκτείνοντας τη διαθεσιμότητα του VDSL στο 30% των νοικοκυριών, και να αυξήσει περαιτέρω την πληθυσμιακή κάλυψη 4G, στο 70%. Με συνολικές επενδύσεις 1,2 δισ. ευρώ στην Ελλάδα τα επόμενα 4 χρόνια, κυρίως σε δίκτυα Νέας Γενιάς σταθερής και κινητής, η εταιρεία φιλοδοξεί να επιτύχει το στόχο της, να μπορεί να παρέχει 50 Mbps τουλάχιστον στο 65% του πληθυσμού και 100 Mbps στο 50% ως το 2020.
Σε ό,τι αφορά την εμπειρία του πελάτη, στόχος του ΟΤΕ είναι “να καθιερωθεί ως η Νο1 εταιρεία στην καρδιά και την επιλογή των πελατών”, προσφέροντας εξαιρετικά προϊόντα & υπηρεσίες, παρέχοντας άριστη εμπειρία εξυπηρέτησης και καλλιεργώντας μέσα στην εταιρεία κουλτούρα εμπειρίας πελάτη. Για το σκοπό αυτό, δίνεται έμφαση στην εκπαίδευση των εργαζομένων.
Το 2013, 2.200 εργαζόμενοι COSMOTE από όλες τις λειτουργικές μονάδες συμμετείχαν στο Πρόγραμμα C2X (Customer eΧperience eΧcellence) όπου εκπαιδεύτηκαν και πιστοποιήθηκαν στη φιλοσοφία και τις αρχές της «Διαχείρισης της Εμπειρίας του Πελάτη», ενώ το 2014 ξεκινά η εκπαίδευση 7.500 εργαζομένων ΟΤΕ. Παράλληλα, σε εξέλιξη είναι ένα ακόμη σημαντικό πρόγραμμα, το ACT2 (Advanced Certificate of Telecommunication Technologies).
Με το ACT2, οι τεχνικοί της εταιρείας εκπαιδεύονται σε μία ολιστική προσέγγιση του δικτύου σταθερής τηλεφωνίας, με λειτουργούσες μικρογραφίες ολόκληρου του δικτύου, από το Αστικό Κέντρο μέχρι τα σπίτια, μέσα σε αίθουσες της OTEAcademy. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το Νοέμβριο και ήδη το έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 500 τεχνικοί από όλη την Ελλάδα. Μέχρι το τέλος του 2014, οι συμμετέχοντες τεχνικοί θα ανέλθουν σε 2.000.
Επιπλέον, στην ομιλία του, ο Πρόεδρος του Ομίλου ΟΤΕ έδωσε τη δική του οπτική για το μακροοικονομικό περιβάλλον και την αγορά των τηλεπικοινωνιών, και περιέγραψε τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο Όμιλος τη χρονιά που πέρασε, αλλά και τα όσα πέτυχε παρά τις πιέσεις.
Παρά το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον και τη μειωμένη ικανότητα των επιχειρήσεων να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους, ο Όμιλος ΟΤΕ άντεξε και εξασφάλισε τη βιωσιμότητά του, δουλεύοντας αποδοτικά και με στέρεη στρατηγική:
-Οι προσαρμοσμένες καθαρές ταμειακές ροές του Ομίλου ξεπέρασαν τα 1,2 δισ. το 2013.
-Τα 3 τελευταία χρόνια μείωσε τον καθαρό δανεισμό κατά 2,8 δισ. ή κατά 65%.
-Ο καθαρός δανεισμός είναι όσο η λειτουργική κερδοφορία σε ένα χρόνο.
-Δημιούργησε ταμειακά διαθέσιμα 1,5 δισ. με τις δανειακές υποχρεώσεις το 2014 να ανέρχονται σε 400 εκατ.
Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε:
-Με την έκδοση ομολόγου ύψους 700 εκ. ευρώ έγινε η πρώτη εταιρεία στη χώρα από το 2011 που κατάφερε να αντλήσει ένα τόσο σημαντικό ποσό από τις διεθνείς αγορές.
-Η μετοχή υπεραποδίδει του ΧΑ αλλά και των μετοχών των υπολοίπων τηλεπικοινωνιακών παρόχων στην Ευρώπη.
-Διεθνείς και εγχώριοι οίκοι αναβαθμίζουν τις προοπτικές τους για τον ΟΤΕ.
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ΟΤΕ: «ο ΟΤΕ είναι στην καλύτερη θέση που θα μπορούσε να είναι σε ό,τι αφορά τα χρηματοοικονομικά του. Έχει τα απαραίτητα εφόδια για να χτίσει το μέλλον».
Σε εμπορικό επίπεδο δεν ήταν λίγες οι επιτυχίες που «έγραψε» ο Όμιλος κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς. Οι πελάτες VDSL ξεπέρασαν τους 50.000 ενώ ο ΟΤΕ TV υπερδιπλασίασε τη συνδρομητική του βάση κλείνοντας το 2013 με 250.000 πελάτες. Οι πελάτες του ΟΤΕ TV σήμερα έχουν ξεπεράσει τις 275.000. Η COSMOTE, όπως αναφέρθηκε, συνεχίζει να υπεραποδίδει σε σχέση με τον ανταγωνισμό σε μία αγορά που έχει μείνει μισή από το 2007 – όπως αποτυπώθηκε στην αύξηση μεριδίου εσόδων από υπηρεσίες και EBITDA της εταιρείας κινητής του Ομίλου.
Ο κ Τσαμάζ επεσήμανε τον τομέα ICT ως νέα πηγή εσόδων για τον Όμιλο και επιβεβαίωσε ότι ο ΟΤΕ θα λάβει μέρος στο έργο ΣΥΖΕΥΞΙΣ II, αλλά και στο εξαγγελθέν έργο της κυβέρνησης για το WiFi.
Σε ό,τι αφορά την πιθανότητα νομικής συγχώνευσης ΟΤΕ-COSMOTE, ξεκαθάρισε ότι αυτό δεν είναι προτεραιότητα, ενώ απευθυνόμενος στην ΕΕΤΤ, επανέλαβε το αίτημα της εταιρείας για διαφανή και δίκαιη ρύθμιση.
Σε ερώτηση σχετικά με την πιθανότητα αλλαγής ονομασίας των θυγατρικών εταιρειών στη Ρουμανία, ο Πρόεδρος του Ομίλου ΟΤΕ σημείωσε ότι το θέμα εξετάζεται, καθώς βάσει ερευνών εκτιμάται ότι η αλλαγή του brand σε T (Telekom) θα έχει θετική επίδραση στην εικόνα της εταιρείας στη Ρουμανία και στην προσέλκυση πελατών, προς όφελος των μετόχων. Η έγκριση για την αλλαγή του ονόματος θα γίνει από την Αθήνα, με τον κ. Τσαμάζ, όπως ο ίδιος ανέφερε, να εισηγείται θετικά. Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα αλλαγής ονόματος στην Ελλάδα, καθώς τα brands ΟΤΕ και COSMOTE είναι υπερεπιτυχημένα.
Σχολιάζοντας την ευρύτερη αγορά των τηλεπικοινωνιών, ο επικεφαλής του ΟΤΕ, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στους λεγόμενους OTTs (Over the top players), όπως η Google και το Facebook, ως ανταγωνιστικές εταιρείες ως προς τους παρόχους τηλεπικοινωνιών, καθώς χρησιμοποιούν τα έτοιμα δίκτυα, με συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις σε χωρητικότητα, χωρίς να συνεισφέρουν στις επενδύσεις. Έκανε μάλιστα λόγο για ανάγκη παρέμβασης των ρυθμιστικών Αρχών, στην Ευρώπη και όχι μόνο, για την ανεύρεση λύσης, όπως η επιβολή ειδικού τέλους.
Τέλος ο κ Τσαμάζ εμφανίστηκε θετικός για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και σχολιάζοντας το χρηματοοικονομικό περιβάλλον εκτίμησε ότι διαφαίνονται τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης, ωστόσο εκτίμησε πολύ πιθανό η βελτίωση αυτή να αποτυπωθεί αρχικά στους δείκτες και αργότερα να γίνει αισθητή από τους πολίτες.
Σχετικά άρθρα