10:31 | 9/5/14
Νέο σύστημα γεωεντοπισμού αποκτά το ΕΚΑΒ...
Πλήρη εικόνα για το πού βρίσκονται ανά πάσα στιγμή τα ασθενοφόρα αποκτά το επιχειρησιακό κέντρο του ΕΚΑΒ.
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό σύστημα γεωεντοπισμού και καθοδήγησης οχημάτων -το γνωστό GPS- το οποίο δίνει το ακριβές «στίγμα» κάθε ασθενοφόρου, κινητής μονάδας και μοτοσικλέτας άμεσης επέμβασης.
Σύμφωνα με το «Έθνος», το σύστημα τοποθετήθηκε πρόσφατα και η μικρή εμπειρία δείχνει ότι υπάρχει μείωση του χρόνου προσέλευσης στο σημείο απ΄ όπου έχει γίνει η κλήση. Οι υπεύθυνοι του Εθνικού Κέντρου Αμεσης Βοήθειας κάνουν λόγο για πιο ορθολογική διαχείριση των επειγόντων περιστατικών, καθώς ο συντονιστής του ΕΚΑΒ γνωρίζει ποιο όχημα βρίσκεται πιο κοντά.
Πριν από την εφαρμογή του συστήματος, το κέντρο ζητούσε μέσω ασυρμάτου από τα οχήματα να ενημερώσουν ποιο βρίσκεται πιο κοντά στο σημείο. Η διαδικασία αυτή ήταν πιο χρονοβόρα και δεν είχε καμία σχέση με την άμεση εικόνα που έχει σήμερα ο συντονιστής.
Το GPS έχει τοποθετηθεί σε 154 οχήματα και 13 μοτοσικλέτες στην Αττική, σε εννέα ασθενοφόρα της Κορινθίας, πέντε της Βοιωτίας και πέντε της Εύβοιας. Εως το τέλος του έτους αναμένεται να έχει επεκταθεί σε ολόκληρη τη χώρα.
Το ΕΚΑΒ, ωστόσο, αντιμετωπίζει μία σειρά προβλημάτων, τα οποία σχετίζονται με την ηλικία των ασθενοφόρων του και τον εξοπλισμό. Ο διαγωνισμός για την προμήθεια 171 νέων ασθενοφόρων και 15 κινητών μονάδων είναι σε εκκρεμότητα επί μία διετία, λόγω των πολλών προσφυγών που έχουν γίνει από συμμετέχοντες.
Προσφορές
Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να παραδοθεί η τεχνική αξιολόγηση των τεσσάρων προσφορών. Η διαδικασία προμήθειας θεωρείται ότι βρίσκεται σε τελικό στάδιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες.
Η λειτουργικότητα του ΕΚΑΒ αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά και με τη μηχανοργάνωση του επιχειρησιακού του κέντρου. Για τον σκοπό αυτό, το Κέντρο έχει προχωρήσει σε συμφωνία με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Ερευνας (ΙΤΕ), το οποίο έχει αναλάβει χωρίς κόστος τη μηχανοργάνωση, με την οποία το ΕΚΑΒ θα περάσει στην ψηφιακή εποχή.
Ανάσα θα δώσει στο Κέντρο και το πρόγραμμα κινητικότητας πληρωμάτων. Μιλώντας στο «Έθνος», ο υφυπουργός Υγείας Αντώνης Μπέζας ανέφερε χθες ότι έληξε η διαδικασία διαθεσιμότητας των οδηγών ασθενοφόρων του ΕΣΥ και 615 άτομα θα διατεθούν στο ΕΚΑΒ ως πληρώματα ασθενοφόρων. Πριν αναλάβουν καθήκοντα, θα υποβληθούν σε διαδικασία ταχύρυθμης εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τον κ. Μπέζα, μέσα στον Μάιο θα απορροφηθούν από το ΕΚΑΒ 35 επικουρικοί γιατροί για την κάλυψη των αναγκών του, ενώ αναμένεται και η ενίσχυση με 200 μόνιμους διασώστες τους επόμενους μήνες.
Οι ελλείψεις προσωπικού αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για το Κέντρο. Το υπουργείο Υγείας έχει καλύψει τις επείγουσες ανάγκες στα νησιά της χώρας, ακόμη και όπου δεν λειτουργούσαν τομείς του ΕΚΑΒ.
Ακολουθήθηκε η διαδικασία εθελοντικής μετακίνησης στις απομακρυσμένες περιοχές. Αρκετά από τα κενά θα καλυφθούν μόνιμα το επόμενο δίμηνο, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η εκπαίδευση των πρώην οδηγών ασθενοφόρων των δημόσιων νοσοκομείων.
Πλήρη εικόνα για το πού βρίσκονται ανά πάσα στιγμή τα ασθενοφόρα αποκτά το επιχειρησιακό κέντρο του ΕΚΑΒ.
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό σύστημα γεωεντοπισμού και καθοδήγησης οχημάτων -το γνωστό GPS- το οποίο δίνει το ακριβές «στίγμα» κάθε ασθενοφόρου, κινητής μονάδας και μοτοσικλέτας άμεσης επέμβασης.
Σύμφωνα με το «Έθνος», το σύστημα τοποθετήθηκε πρόσφατα και η μικρή εμπειρία δείχνει ότι υπάρχει μείωση του χρόνου προσέλευσης στο σημείο απ΄ όπου έχει γίνει η κλήση. Οι υπεύθυνοι του Εθνικού Κέντρου Αμεσης Βοήθειας κάνουν λόγο για πιο ορθολογική διαχείριση των επειγόντων περιστατικών, καθώς ο συντονιστής του ΕΚΑΒ γνωρίζει ποιο όχημα βρίσκεται πιο κοντά.
Πριν από την εφαρμογή του συστήματος, το κέντρο ζητούσε μέσω ασυρμάτου από τα οχήματα να ενημερώσουν ποιο βρίσκεται πιο κοντά στο σημείο. Η διαδικασία αυτή ήταν πιο χρονοβόρα και δεν είχε καμία σχέση με την άμεση εικόνα που έχει σήμερα ο συντονιστής.
Το GPS έχει τοποθετηθεί σε 154 οχήματα και 13 μοτοσικλέτες στην Αττική, σε εννέα ασθενοφόρα της Κορινθίας, πέντε της Βοιωτίας και πέντε της Εύβοιας. Εως το τέλος του έτους αναμένεται να έχει επεκταθεί σε ολόκληρη τη χώρα.
Το ΕΚΑΒ, ωστόσο, αντιμετωπίζει μία σειρά προβλημάτων, τα οποία σχετίζονται με την ηλικία των ασθενοφόρων του και τον εξοπλισμό. Ο διαγωνισμός για την προμήθεια 171 νέων ασθενοφόρων και 15 κινητών μονάδων είναι σε εκκρεμότητα επί μία διετία, λόγω των πολλών προσφυγών που έχουν γίνει από συμμετέχοντες.
Προσφορές
Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να παραδοθεί η τεχνική αξιολόγηση των τεσσάρων προσφορών. Η διαδικασία προμήθειας θεωρείται ότι βρίσκεται σε τελικό στάδιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες.
Η λειτουργικότητα του ΕΚΑΒ αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά και με τη μηχανοργάνωση του επιχειρησιακού του κέντρου. Για τον σκοπό αυτό, το Κέντρο έχει προχωρήσει σε συμφωνία με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Ερευνας (ΙΤΕ), το οποίο έχει αναλάβει χωρίς κόστος τη μηχανοργάνωση, με την οποία το ΕΚΑΒ θα περάσει στην ψηφιακή εποχή.
Ανάσα θα δώσει στο Κέντρο και το πρόγραμμα κινητικότητας πληρωμάτων. Μιλώντας στο «Έθνος», ο υφυπουργός Υγείας Αντώνης Μπέζας ανέφερε χθες ότι έληξε η διαδικασία διαθεσιμότητας των οδηγών ασθενοφόρων του ΕΣΥ και 615 άτομα θα διατεθούν στο ΕΚΑΒ ως πληρώματα ασθενοφόρων. Πριν αναλάβουν καθήκοντα, θα υποβληθούν σε διαδικασία ταχύρυθμης εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τον κ. Μπέζα, μέσα στον Μάιο θα απορροφηθούν από το ΕΚΑΒ 35 επικουρικοί γιατροί για την κάλυψη των αναγκών του, ενώ αναμένεται και η ενίσχυση με 200 μόνιμους διασώστες τους επόμενους μήνες.
Οι ελλείψεις προσωπικού αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για το Κέντρο. Το υπουργείο Υγείας έχει καλύψει τις επείγουσες ανάγκες στα νησιά της χώρας, ακόμη και όπου δεν λειτουργούσαν τομείς του ΕΚΑΒ.
Ακολουθήθηκε η διαδικασία εθελοντικής μετακίνησης στις απομακρυσμένες περιοχές. Αρκετά από τα κενά θα καλυφθούν μόνιμα το επόμενο δίμηνο, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η εκπαίδευση των πρώην οδηγών ασθενοφόρων των δημόσιων νοσοκομείων.
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων