«Το κύριο πρόβλημα του μετρό είναι η προσφυγή του δήμου Θεσσαλονίκης στο ΣτΕ» | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

«Το κύριο πρόβλημα του μετρό είναι η προσφυγή του δήμου Θεσσαλονίκης στο ΣτΕ»

16:14 | 5/5/14
Να δοθεί στην δημοσιότητα η πρόταση για το θέμα των αρχαιοτήτων ζήτησε ο Σιμόπουλος...

Να δώσει στη δημοσιότητα την πρόταση που κατέθεσε πρόσφατα στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για το θέμα των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, κάλεσε σήμερα τον δήμο ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, εξερχόμενος από συνάντηση, κεκλεισμένων των θυρών, με τη διοίκηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ).

«Το κύριο πρόβλημα του έργου ονομάζεται πλέον προσφυγή του Δήμου Θεσσαλονίκης στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου. Καλώ το Δήμο Θεσσαλονίκης να δώσει στη δημοσιότητα την πρόταση που κατέθεσε πρόσφατα στο ΣΤΕ, για να κατανοήσουν οι πολίτες εάν πραγματικά ενδιαφέρεται ή όχι να ολοκληρωθεί το έργο» είπε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε ότι οι εργασίες δεν έχουν διακοπεί και εκτελούνται στο ανατολικό τμήμα του έργου με ικανοποιητικό ρυθμό. «Η εντολή στον ανάδοχο, να μεταφέρει τους μετροπόντικες στη Νέα Ελβετία και η νομοθετική ρύθμιση για τη διεύρυνση του σώματος των διαιτητών στις διαιτησίες που αφορούν στα δημόσια έργα, συμβάλουν στην επίλυση σημαντικών προβλημάτων του έργου», τόνισε και συμπλήρωσε: «Συνεχίζουμε να επιλύουμε ένα – ένα τα προβλήματα του έργου, τα οποία παραλάβαμε».


ΤΕΕ Κ. Μακεδονίας: Το μετρό Θεσσαλονίκης θα αντιμετωπίζει προβλήματα, όσο τηλε-διοικείται από την Αθήνα

Αναφερόμενος απ’ την πλευρά του στο θέμα του μετρό, ο πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρις Μπίλλιας, επισήμανε ότι πρέπει να λυθεί άμεσα το θέμα των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου, με προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση του μεγαλύτερου μέρους τους στον φυσικό τους χώρο, όπως έχει ήδη προτείνει το ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Συμπλήρωσε ότι επιβάλλεται «να δοθεί εντολή στον ανάδοχο να καταρτίσει ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα», ενώ υποστήριξε ότι όσο το έργο τηλε-διοικείται από την Αθήνα, τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις θα συνεχίζονται, καθώς –μεταξύ άλλων- η τοπική διεύθυνση της Αττικό Μετρό είναι υποστελεχωμένη. Προανήγγειλε τη δημιουργία –στο ΤΕΕ/ΤΚΜ- μόνιμης ομάδας εργασίας, που θα ασχολείται αποκλειστικά με το συγκεκριμένο έργο.

Ο ίδιος παρουσίασε στον κ.Σιμόπουλο τα τρία έργα, που το ΤΕΕ/ΤΚΜ εκτιμά ότι θα πρέπει να ενταχθούν προς χρηματοδότηση στην επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020 και είναι τα εξής: η παράκαμψη Γιαννιτσών-Χαλκηδόνας, τα οδικά έργα στη Χαλκιδική (με προτεραιότητα στα τμήματα Μουδανίων-Νικήτης και Καλλιθέας-Πευκοχωρίου) και οι μελέτες οδικής ασφάλειας της Εγνατίας Οδού, προϋπολογισμού 500-600 εκατ. ευρώ.
Σχετικά με την πορεία των έργων στην Κεντρική Μακεδονία γενικότερα, ο κ.Σιμόπουλος σημείωσε ότι «εξελίσσονται με πολύ καλό ρυθμό». Όπως είπε, σε αυτά συγκαταλέγονται, κυρίως, «οι δρόμοι προς τη Χαλκιδική, ο κάθετος άξονας Θεσσαλονίκη–Προμαχώνας, οι κόμβοι της Δυτικής Περιφερειακής, το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης και έργα σχολικής στέγης, επεκτάσεων νοσοκομείων και αναβάθμισης δικαστικού μεγάρου».

Εξάλλου, ο κ.Μπίλλιας αναφέρθηκε στην καλπάζουσα ανεργία των μηχανικών, σε μια περίοδο που το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) έχει συρρικνωθεί δραματικά και τα ιδιωτικά έργα είναι ελάχιστα.

«Στην ουσία ΠΔΕ δεν υπάρχει πια» είπε και πρόσθεσε ότι μια προοπτική για να συγκρατηθεί στην Ελλάδα το υψηλής ποιότητας και εξειδίκευσης επιστημονικό δυναμικό των Ελλήνων μηχανικών, θα ήταν η επένδυση μεγαλύτερων κεφαλαίων στην ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων (τα οποία στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι ουσιαστικά εξαιρετικά ενεργοβόρα), σε συνδυασμό με την αντισεισμική τους θωράκιση, αρχής γενομένης από τα κτήρια συνάθροισης κοινού, με προτεραιότητα τα νοσοκομεία και τα σχολεία.

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών