Ευ. Καλούσης: Να συνεχιστούν οι μεταρρυθμίσεις | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Ευ. Καλούσης: Να συνεχιστούν οι μεταρρυθμίσεις

20:09 | 20/6/14
Έλλειψη ρευστότητας, ενεργειακό κόστος, ασταθές θεσμικό και φορολογικό πλαίσιο και ακριβές πρώτες ύλες αποτελούν τα σημαντικότερα προβλήματα της βιομηχανίας τροφίμων, σύμφωνα με τον επικεφαλής του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) Ευάγγελο Καλούση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τη βιομηχανία τροφίμων επιβαρύνουν, όπως αναφέρθηκε, 28 φόροι υπέρ τρίτων, πολλοί εκ των οποίων αντίκεινται στο κοινοτικό δίκαιο, η ύπαρξη και το ύψος των οποίων πρέπει άμεσα να αναθεωρηθούν δεδομένης τα επιβάρυνσης που δημιουργούν στο κόστος των επιχειρήσεων.

Ο κ. Καλούσης, μιλώντας σε δημοσιογράφους χθες βράδυ, επισήμανε την ανάγκη η κυβέρνηση να συνεχίσει τις μεταρρυθμίσεις και τις διαρθρωτικές αλλαγές, προκειμένου ο κλάδος να λειτουργεί σε ένα σταθερό θεσμικό και φορολογικό πλαίσιο, η επιχειρηματικότητα να συνεχιστεί και η ελληνική οικονομία να βγει ταχύτερα από την κρίση.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΒΤ, η ελληνική βιομηχανία τροφίμων μπορεί να προσφέρει ουσιαστικό έργο στην ανάπτυξη της οικονομίας βασισμένη στην ανταγωνιστικότητα, την εξωστρέφεια, την καινοτομία και την προώθηση νέων επενδύσεων με τη βοήθεια της κυβέρνησης όχι με επιδοτήσεις αλλά με άρση των προβλημάτων που δυσκολεύουν την ανάπτυξη των παραπάνω βασικών στόχων.

Κληθείς να σχολιάσει τα στοιχεία που ανακοίνωσε εχθές η Eurostat και δείχνουν ότι στην Ελλάδα τα βασικά προϊόντα διατροφής συνεχίζουν να πωλούνται σε πολύ υψηλές τιμές, ο κ. Καλούσης τόνισε ότι οι εταιρείες του κλάδου διεξάγουν καθημερινά αγώνα επιβίωσης για να κρατήσουν χαμηλά τις τιμές.

«Οι τιμές στα τρόφιμα μειώνονται συνεχώς με τις προσφορές και θα συνεχίσουν να μειώνονται» ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΒΤ.

Ο ρόλος της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων, σύμφωνα με τον κ. Καλούση, είναι να παράγει προϊόντα ποιοτικά, ασφαλή και στην καλύτερη δυνατή τιμή ώστε να μην χάσει τον καταναλωτή.

Ο καταναλωτής υποφέρει λόγω της οικονομικής κρίσης και οι βιομηχανίες τροφίμων κάνουν ότι μπορούν για να μειώσουν τις τιμές, σύμφωνα με τον κ. Καλούση.

Πρόσθεσε επίσης ότι οι τιμές στα τρόφιμα είναι μειωμένες κατά 6%, χωρίς τις προωθητικές ενέργειες των εταιρειών και 8-10% με τις προωθητικές ενέργειες.

Οι εταιρείες του κλάδου, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, παρουσιάζουν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τους υπόλοιπους κλάδους, επενδύουν στην παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων και ενισχύουν την εξωστρέφειά τους στο πλαίσιο της διεθνοποίησης των δραστηριοτήτων τους.

Οι χρονιές 2009- 2013 ήταν ιδιαίτερα δύσκολες για την οικονομία της χώρας, τους πολίτες και τον επιχειρηματικό κόσμο.

Το 2014 άρχισε να διαφαίνεται στον χώρο της διατροφής κάποια σταθερότητα, που μπορεί να θεωρηθεί θετική ένδειξη για τον κλάδο και την οικονομία της χώρας.

Παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες στην Ελλάδα, ο κλάδος παρουσιάζει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, σε όλη την Ευρώπη, την Ασία και την Αμερική, με εξαγωγές που ξεπερνούν τα 4 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα τα τρία τελευταία χρόνια οι εξαγωγές αυξήθηκαν με μέσο όρο 20% ανά έτος.

Προτεραιότητα του ΣΕΒΤ, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο της κρίσης, είναι η εστίαση στην ποιότητα και την ανάδειξη νέων κατευθύνσεων σε τρόφιμα που θα στηρίξουν την ελληνική οικονομία, τη μεγέθυνση του παραγόμενου όγκου και τη μείωση τιμών για την ενίσχυση τα ανταγωνιστικότητας και την διασφάλιση των θέσεων εργασίας.

Η επένδυση στην έρευνα και καινοτομία, σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΣΕΒΤ, θα δώσει νέα ώθηση στις εξαγωγές του κλάδου και θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων στις διεθνείς αγορές.

Ένας δρόμος προς την καινοτομία θα ήταν η ενίσχυση της συνεργασίας των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, εταιρειών του κλάδου και παραγωγών για την παροχή τεχνογνωσίας με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και την επέκταση καινοτόμων πρακτικών, όπως οι πειραματικές καλλιέργειες.

Επίσης η δημιουργία ενός παγκόσμιου αναγνωρίσιμου μηχανισμού πιστοποίησης πρωτότυπων ελληνικών προϊόντων και ανάληψη δράσεων που σχετίζονται ειδικά με το κάθε προϊόν όπως η συσκευασία και το ονοματεπώνυμο/branding.

Στο πλαίσιο αυτό, με πρωτοβουλία του ΣΕΒΤ συγκροτήθηκε και λειτουργεί από το 2009 η ελληνική τεχνολογική πλατφόρμα τροφίμων «food for life» κατά το πρότυπο της αντίστοιχης ευρωπαϊκής.

Παράλληλα προωθεί και στηρίζει τις καινοτομίες της νέας γενιάς για τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων διατροφής με τη διοργάνωση του διαγωνισμού «Esotrophelia« σε εθνικό επίπεδο.

Πhg;h: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών