16:18 | 10/6/14
Την Πέμπτη 12 Ιουνίου οι υποψήφιοι όλων των Κατευθύνσεων θα εξεταστούν στο μάθημα επιλογής Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Α.Ο.Θ.). Το μάθημα έχει συντελεστή αυξημένης βαρύτητας (1,3) για το 5ο πεδίο σχολών.
Η εξέταση περιέχει 4 ισοδύναμες ομάδες θεμάτων (1η, 2η, 3η και 4η) των 25 μονάδων έκαστη.
Η 1η Ομάδα (ΘΕΜΑ Α) περιλαμβάνει ερωτήσεις Σωστού – Λάθους (5 προτάσεις) καθώς και Πολλαπλής Επιλογής (2 προτάσεις) στις οποίες συνήθως δεν ζητείται δικαιολόγηση. Διαβάστε προσεκτικά κάθε πρόταση ώστε να κατανοήσετε πλήρως το νόημά της και στη συνέχεια επιλέξτε το σωστό με κριτήριο τις γνώσεις σας. Πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με κάθε λέξη που μπορεί να μεταβάλλει το νόημα της πρότασης. Μπορεί να χρειαστεί να εφαρμόσετε στο πρόχειρο κάποιον τύπο (π.χ. ελαστικότητας ή κόστους) ή να κάνετε ένα πρόχειρο διάγραμμα (π.χ. μεταβολή σημείου ισορροπίας) ώστε να καταλήξετε στην σωστή απάντηση.
Η 2η Ομάδα (ΘΕΜΑ Β) περιλαμβάνει συνήθως ένα ή δύο Θέματα Θεωρίας. Μπορεί να ζητούνται συγκεκριμένα αυτόνομα θεωρητικά κομμάτια της ύλης. Εναλλακτικά μπορεί να ζητηθεί η εξήγηση κάποιου θεωρητικού θέματος με την βοήθεια διαγραμμάτων. Κάντε αρχικά το διάγραμμα στο πρόχειρο και στη συνέχεια μεταφέρετέ το στο καθαρό (ή στο μιλιμετρέ εάν ζητείται). Να είστε προσεκτικοί με την κλίμακα, τα μεγέθη στους άξονες και να χρησιμοποιήσετε χάρακα. Εάν το διάγραμμα είναι ποιοτικό, δηλαδή δεν ζητάει αριθμητικά δεδομένα, προσπαθήσετε να το σχεδιάσετε ευδιάκριτο , σαφές και πλήρες.
Η 3η και η 4η Ομάδα (ΘΕΜΑ Γ και ΘΕΜΑ Δ) είναι δύο Ασκήσεις με υποερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας. Θα πρέπει να διαβάσετε πολύ καλά τις εκφωνήσεις ώστε να σιγουρευτείτε ότι έχετε καταλάβει ποια είναι τα δεδομένα και πως θα φτάσετε στα ζητούμενα. Επιλέξτε τους σωστούς τύπους και κάνετε αναλυτικά όλους τους σχετικούς υπολογισμούς τόσο στο πρόχειρο όσο και στο καθαρό. Μην ξεχνάτε να αιτιολογείτε κάθε δεδομένο που συμπληρώνετε σε κάθε πίνακα. Εξετάστε την ορθότητα των αποτελεσμάτων σε σχέση με τα δεδομένα. Πολλές φορές ένα λάθος νούμερο αποτελεί παραφωνία και μας «φωνάζει» να το διορθώσουμε! Αν χρειαστεί διάγραμμα ισχύουν όσα είπαμε παραπάνω. Κάποιο από τα υποερωτήματα των ασκήσεων μπορεί να είναι θεωρητικό (π.χ. αιτιολόγηση μεταβολής συνολικής δαπάνης ή εφαρμογή του νόμου της φθίνουσας απόδοσης). Διατυπώστε το με σαφήνεια και συνδυάστε το με τα αντίστοιχα αριθμητικά δεδομένα.
Ο χρόνος της εξέτασης (3 ώρες) είναι συνήθως αρκετός για να σκεφτείτε καλά κάθε θέμα, να σημειώσετε τα κυριότερα σημεία στο πρόχειρο και τελικά να γράψετε την κάθε απάντηση καθαρά, αναλυτικά και ολοκληρωμένα. Ωστόσο μην καθυστερείτε αναίτια και μην επιμείνετε για μεγάλο χρονικό διάστημα σε κάποιο θέμα που σας μπερδεύει. Διαχειριστείτε σωστά τον χρόνο σας!
Σε κάθε περίπτωση να μην αφήσετε κανένα ερώτημα αναπάντητο! Ακόμα και αν δεν θυμάστε καλά κάποιο θέμα, να γράψετε ό,τι σχετικό γνωρίζετε ώστε να εξασφαλίσετε όσο το δυνατόν περισσότερα μόρια!
Σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία !
Η εξέταση περιέχει 4 ισοδύναμες ομάδες θεμάτων (1η, 2η, 3η και 4η) των 25 μονάδων έκαστη.
Η 1η Ομάδα (ΘΕΜΑ Α) περιλαμβάνει ερωτήσεις Σωστού – Λάθους (5 προτάσεις) καθώς και Πολλαπλής Επιλογής (2 προτάσεις) στις οποίες συνήθως δεν ζητείται δικαιολόγηση. Διαβάστε προσεκτικά κάθε πρόταση ώστε να κατανοήσετε πλήρως το νόημά της και στη συνέχεια επιλέξτε το σωστό με κριτήριο τις γνώσεις σας. Πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με κάθε λέξη που μπορεί να μεταβάλλει το νόημα της πρότασης. Μπορεί να χρειαστεί να εφαρμόσετε στο πρόχειρο κάποιον τύπο (π.χ. ελαστικότητας ή κόστους) ή να κάνετε ένα πρόχειρο διάγραμμα (π.χ. μεταβολή σημείου ισορροπίας) ώστε να καταλήξετε στην σωστή απάντηση.
Η 2η Ομάδα (ΘΕΜΑ Β) περιλαμβάνει συνήθως ένα ή δύο Θέματα Θεωρίας. Μπορεί να ζητούνται συγκεκριμένα αυτόνομα θεωρητικά κομμάτια της ύλης. Εναλλακτικά μπορεί να ζητηθεί η εξήγηση κάποιου θεωρητικού θέματος με την βοήθεια διαγραμμάτων. Κάντε αρχικά το διάγραμμα στο πρόχειρο και στη συνέχεια μεταφέρετέ το στο καθαρό (ή στο μιλιμετρέ εάν ζητείται). Να είστε προσεκτικοί με την κλίμακα, τα μεγέθη στους άξονες και να χρησιμοποιήσετε χάρακα. Εάν το διάγραμμα είναι ποιοτικό, δηλαδή δεν ζητάει αριθμητικά δεδομένα, προσπαθήσετε να το σχεδιάσετε ευδιάκριτο , σαφές και πλήρες.
Η 3η και η 4η Ομάδα (ΘΕΜΑ Γ και ΘΕΜΑ Δ) είναι δύο Ασκήσεις με υποερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας. Θα πρέπει να διαβάσετε πολύ καλά τις εκφωνήσεις ώστε να σιγουρευτείτε ότι έχετε καταλάβει ποια είναι τα δεδομένα και πως θα φτάσετε στα ζητούμενα. Επιλέξτε τους σωστούς τύπους και κάνετε αναλυτικά όλους τους σχετικούς υπολογισμούς τόσο στο πρόχειρο όσο και στο καθαρό. Μην ξεχνάτε να αιτιολογείτε κάθε δεδομένο που συμπληρώνετε σε κάθε πίνακα. Εξετάστε την ορθότητα των αποτελεσμάτων σε σχέση με τα δεδομένα. Πολλές φορές ένα λάθος νούμερο αποτελεί παραφωνία και μας «φωνάζει» να το διορθώσουμε! Αν χρειαστεί διάγραμμα ισχύουν όσα είπαμε παραπάνω. Κάποιο από τα υποερωτήματα των ασκήσεων μπορεί να είναι θεωρητικό (π.χ. αιτιολόγηση μεταβολής συνολικής δαπάνης ή εφαρμογή του νόμου της φθίνουσας απόδοσης). Διατυπώστε το με σαφήνεια και συνδυάστε το με τα αντίστοιχα αριθμητικά δεδομένα.
Ο χρόνος της εξέτασης (3 ώρες) είναι συνήθως αρκετός για να σκεφτείτε καλά κάθε θέμα, να σημειώσετε τα κυριότερα σημεία στο πρόχειρο και τελικά να γράψετε την κάθε απάντηση καθαρά, αναλυτικά και ολοκληρωμένα. Ωστόσο μην καθυστερείτε αναίτια και μην επιμείνετε για μεγάλο χρονικό διάστημα σε κάποιο θέμα που σας μπερδεύει. Διαχειριστείτε σωστά τον χρόνο σας!
Σε κάθε περίπτωση να μην αφήσετε κανένα ερώτημα αναπάντητο! Ακόμα και αν δεν θυμάστε καλά κάποιο θέμα, να γράψετε ό,τι σχετικό γνωρίζετε ώστε να εξασφαλίσετε όσο το δυνατόν περισσότερα μόρια!
Σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία !
Σχετικές ετικέτες:ΕκπαίδευσηΕλλάδα
Σχετικά άρθρα