16:58 | 2/6/14
Στη Νεοελληνική Λογοτεχνία θα εξεταστούν την Τετάρτη οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης...
Πρόκειται για ένα μάθημα που χαρακτηρίζεται αρκετά απατητικό με στοιχεία υποκειμενικότητας, αφού χρειάζεται να αναλύσετε τη γνώμη σας γύρω από τον τρόπο γραφής και το νόημα του κειμένου που θα σας έχει δοθεί.
Η ποικιλία των ασκήσεων που μπορούν να τεθούν είναι μεγάλη, γι’ αυτό οφείλετε να είστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να κατανοείτε αυτό που σας ζητείται.
Πιο συγκεκριμένα:
• Αρχικά μόλις σας δοθούν τα θέματα, κάντε μια πρώτη ανάγνωση στα ερωτήματα για να δείτε τη μορφή και το ύφος των ασκήσεων.
• Στη συνέχεια διαβάστε προσεκτικά το κείμενο που σας έχει δοθεί, ώστε να το θυμηθείτε, αλλά και να αρχίζετε να εντοπίζετε στοιχεία των απαντήσεών σας από την πρώτη κιόλας ανάγνωση.
• Συνήθως ως αρχικές παρατηρήσεις υπάρχουν ερωτήσεις σχετικά με τον τρόπο γραφής του ποιητού- πεζογράφου τον οποίο και πρέπει να αποδείξετε λαμβάνοντας παραδείγματα μέσα από το απόσπασμα- ποίημα. Μην ξεχάσετε να δώσετε τόσα παραδείγματα όσα σας ζητούνται, δηλαδή ούτε λιγότερα, ούτε περισσότερα.
• Άλλες φορές πρέπει να αποδείξετε την άποψη ενός τρίτου που σχολιάζει τις συνήθειες του πεζογράφου- ποιητού. Υπάρχει περίπτωση η άποψη αυτή να είναι δυσνόητη. Παραμείνετε ήρεμοι, αφαιρέστε τα περιττά και βρείτε τις βασικές λέξεις κλειδιά που θα σας επιτρέψουν να καταλάβετε αυτό που ακριβώς ζητείται από εσάς.
• Να είστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί σε ερωτήσεις σχετικά με αφηγηματικούς τρόπους και τεχνικές και να έχετε ξεχωρίσει τί ακριβώς πρέπει να γράψετε.
Να συνδυάσετε σχόλια του βιβλίου σας (κυρίως αυτά που βρίσκονται στο τελευταίο μέρος αυτού και στις εισαγωγές) στην ανάλυση που πρόκειται να κάνετε.
• Στις ερωτήσεις ανάπτυξης, εκεί δηλαδή που θα πρέπει να αναπτύξετε μιαν άποψη, προσπαθείστε να είστε εντός του ορίου των λέξεων, σε περίπτωση που σας δίνεται, αναλύοντας εξαρχής το βασικό θέμα. Σε διαφορετική περίπτωση μπορείτε να είστε όσο αναλυτικοί επιθυμείτε μιας και ο όγκος των πληροφοριών είναι αρκετά μεγάλος.
• Στην τελευταία πάντα άσκηση της εξέτασης βρίσκεται το παράλληλο κείμενο το οποίο κατέχει βασικό μέρος στη βαθμολογία. Συνήθως η ερώτηση είναι συγκεκριμένη και σας ζητείτε να βρείτε ομοιότητες ή διαφορές σε ένα συγκεκριμένο θέμα το οποίο και πρέπει να σεβαστείτε. Σπάνια η ερώτηση αυτή είναι γενική. Αν συμβεί κάτι τέτοιο θα αναφερθείτε σε ομοιότητες ή διαφορές των δύο κειμένων τόσο στο περιεχόμενο, όσο και στη μορφή τους και στη γλώσσα τους.
• Οργανώστε το χρόνο σας, έτσι ώστε να επαρκεί για την πλήρη και διεξοδική ανάλυση όλων των θεμάτων. Παραμείνετε ήρεμοι και ξεκινήστε με το θέμα εκείνο που θα σας πάρει το λιγότερο χρόνο, ώστε να επαρκέσει ο χρόνος για θέματα με μεγάλη ανάλυση. Για άλλη μια φορά σας υπενθυμίζουμε ότι μπορείτε να απαντάτε με όποια σειρά επιθυμείτε τα θέματα αρκεί να το δηλώνετε στο γραπτό σας.
• Δώστε έμφαση στις παρατηρήσεις εκείνες που λαμβάνουν τις περισσότερες μονάδες και που χρήζουν ιδιαίτερης ανάλυσης.
• Μην ξεχνάτε να κάνετε κειμενικές αναφορές προκειμένου να στηρίζετε τα λεγόμενά σας. Οι αναφορές αυτές μπορεί να είναι σε λέξεις ή φράσεις οι οποίες καλό είναι να ενσωματώνονται στη βασική σας ανάλυση ως ρέων λόγος
• Μην ξεχνάτε ποτέ ότι το μάθημα της λογοτεχνίας απαιτεί άρτια έκφραση και δομή. Προσοχή στη διατύπωσή σας, γιατί δεν εξετάζεστε μόνο για το τι λέτε αλλά και για το πώς το δηλώνετε.
Πρόκειται για ένα μάθημα που χαρακτηρίζεται αρκετά απατητικό με στοιχεία υποκειμενικότητας, αφού χρειάζεται να αναλύσετε τη γνώμη σας γύρω από τον τρόπο γραφής και το νόημα του κειμένου που θα σας έχει δοθεί.
Η ποικιλία των ασκήσεων που μπορούν να τεθούν είναι μεγάλη, γι’ αυτό οφείλετε να είστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να κατανοείτε αυτό που σας ζητείται.
Πιο συγκεκριμένα:
• Αρχικά μόλις σας δοθούν τα θέματα, κάντε μια πρώτη ανάγνωση στα ερωτήματα για να δείτε τη μορφή και το ύφος των ασκήσεων.
• Στη συνέχεια διαβάστε προσεκτικά το κείμενο που σας έχει δοθεί, ώστε να το θυμηθείτε, αλλά και να αρχίζετε να εντοπίζετε στοιχεία των απαντήσεών σας από την πρώτη κιόλας ανάγνωση.
• Συνήθως ως αρχικές παρατηρήσεις υπάρχουν ερωτήσεις σχετικά με τον τρόπο γραφής του ποιητού- πεζογράφου τον οποίο και πρέπει να αποδείξετε λαμβάνοντας παραδείγματα μέσα από το απόσπασμα- ποίημα. Μην ξεχάσετε να δώσετε τόσα παραδείγματα όσα σας ζητούνται, δηλαδή ούτε λιγότερα, ούτε περισσότερα.
• Άλλες φορές πρέπει να αποδείξετε την άποψη ενός τρίτου που σχολιάζει τις συνήθειες του πεζογράφου- ποιητού. Υπάρχει περίπτωση η άποψη αυτή να είναι δυσνόητη. Παραμείνετε ήρεμοι, αφαιρέστε τα περιττά και βρείτε τις βασικές λέξεις κλειδιά που θα σας επιτρέψουν να καταλάβετε αυτό που ακριβώς ζητείται από εσάς.
• Να είστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί σε ερωτήσεις σχετικά με αφηγηματικούς τρόπους και τεχνικές και να έχετε ξεχωρίσει τί ακριβώς πρέπει να γράψετε.
Να συνδυάσετε σχόλια του βιβλίου σας (κυρίως αυτά που βρίσκονται στο τελευταίο μέρος αυτού και στις εισαγωγές) στην ανάλυση που πρόκειται να κάνετε.
• Στις ερωτήσεις ανάπτυξης, εκεί δηλαδή που θα πρέπει να αναπτύξετε μιαν άποψη, προσπαθείστε να είστε εντός του ορίου των λέξεων, σε περίπτωση που σας δίνεται, αναλύοντας εξαρχής το βασικό θέμα. Σε διαφορετική περίπτωση μπορείτε να είστε όσο αναλυτικοί επιθυμείτε μιας και ο όγκος των πληροφοριών είναι αρκετά μεγάλος.
• Στην τελευταία πάντα άσκηση της εξέτασης βρίσκεται το παράλληλο κείμενο το οποίο κατέχει βασικό μέρος στη βαθμολογία. Συνήθως η ερώτηση είναι συγκεκριμένη και σας ζητείτε να βρείτε ομοιότητες ή διαφορές σε ένα συγκεκριμένο θέμα το οποίο και πρέπει να σεβαστείτε. Σπάνια η ερώτηση αυτή είναι γενική. Αν συμβεί κάτι τέτοιο θα αναφερθείτε σε ομοιότητες ή διαφορές των δύο κειμένων τόσο στο περιεχόμενο, όσο και στη μορφή τους και στη γλώσσα τους.
• Οργανώστε το χρόνο σας, έτσι ώστε να επαρκεί για την πλήρη και διεξοδική ανάλυση όλων των θεμάτων. Παραμείνετε ήρεμοι και ξεκινήστε με το θέμα εκείνο που θα σας πάρει το λιγότερο χρόνο, ώστε να επαρκέσει ο χρόνος για θέματα με μεγάλη ανάλυση. Για άλλη μια φορά σας υπενθυμίζουμε ότι μπορείτε να απαντάτε με όποια σειρά επιθυμείτε τα θέματα αρκεί να το δηλώνετε στο γραπτό σας.
• Δώστε έμφαση στις παρατηρήσεις εκείνες που λαμβάνουν τις περισσότερες μονάδες και που χρήζουν ιδιαίτερης ανάλυσης.
• Μην ξεχνάτε να κάνετε κειμενικές αναφορές προκειμένου να στηρίζετε τα λεγόμενά σας. Οι αναφορές αυτές μπορεί να είναι σε λέξεις ή φράσεις οι οποίες καλό είναι να ενσωματώνονται στη βασική σας ανάλυση ως ρέων λόγος
• Μην ξεχνάτε ποτέ ότι το μάθημα της λογοτεχνίας απαιτεί άρτια έκφραση και δομή. Προσοχή στη διατύπωσή σας, γιατί δεν εξετάζεστε μόνο για το τι λέτε αλλά και για το πώς το δηλώνετε.
Σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία
Σχετικές ετικέτες:ΕκπαίδευσηΕλλάδα
Σχετικά άρθρα