Πόσο αυξήσαμε την κατανάλωση καυσίμων κίνησης το 2014 | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Πόσο αυξήσαμε την κατανάλωση καυσίμων κίνησης το 2014

12:11 | 11/11/14
Πόσο αυξήσαμε την κατανάλωση καυσίμων κίνησης το 2014

Αυξήθηκε η έγχωρια κατανάλωση καυσίμων κίνησης, για πρώτη φορά από το 2009, στο γ' τρίμηνο του 2014 - Οικονομικά αποτελέσματα των ΕΛΠΕ

Αύξηση στην εγχώρια αγορά κατανάλωσης καυσίμων κίνησης για πρώτη φορά από το 2009 σημειώθηκε στο τρίτο τρίμηνο του 2014 σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Ελληνικών Πετρελαίων για την ίδια περίοδο. Συγκεκριμένα, η εγχώρια ζήτηση καυσίμων στο τρίτο τρίμηνο του 2014 ανήλθε σε 1,6 εκατ. τόνους, ενισχυμένη κατά 3% σύμφωνα με τα αρχικά επίσημα στοιχεία, παρουσιάζοντας αύξηση στα καύσιμα κίνησης για πρώτη φορά από το 2009. Η άνοδος οφείλεται στη ζήτηση για ντίζελ, ενώ ο ρυθμός μείωσης της αγοράς βενζίνης επιβραδύνεται. Σημαντική ήταν επίσης και η αύξηση στη ζήτηση για αεροπορικά καύσιμα (+13%), λόγω αυξημένης αεροπορικής κίνησης κατά την τουριστική περίοδο.

Τα ΕΛΠΕ ανακοίνωσαν βελτιωμένα αποτελέσματα σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2013 αν ληφθούν ως βάση τα συγκρίσιμα μεγέθη, αφού αφαιρεθεί δηλαδή η επίπτωση από τις μεταβολές των διεθνών τιμών και τα μη λειτουργικά κέρδη. Σε αυτή τη βάση τα καθαρά κέρδη διαμορφώνονται σε 24 εκατ.ευρώ(από 1 πέρυσι) ενώ στο 9μηνο οι ζημιές περιορίζονται στα 48 εκατ., από 82 εκατ. πέρυσι. Η εταιρεία ανακοίνωσε ταυτόχρονα ότι το Δ.Σ. της έχει αποφασίσει τη σύγκλιση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης εντός του 2014, με θέμα την εφαρμογή των προβλέψεων του άρθρου 72 του Ν. 4172/2013 σχετικά με την έκτακτη φορολόγηση και διανομή αφορολόγητων αποθεματικών. Σημειώνεται ότι ο Όμιλος είχε εγγράψει στα αποτελέσματα της χρήσης που έληξε στις 31/12/2013 πρόβλεψη για φόρους ύψους 21 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 19% των σχετικών αποθεματικών. Με τη φορολόγηση αυτή εξαντλείται η φορολογική υποχρέωση τόσο της εταιρείας όσο και των μετόχων και η διανομή που προβλέπεται αναλογεί στο ποσό των 0,21 ευρώ ανά μετοχή.

Τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 146 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 97% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο αντανακλώντας το βελτιωμένο Ευρωπαϊκό περιβάλλον διύλισης που επικράτησε στο Γ’ Τρίμηνο. Η βελτίωση στα αποτελέσματα καταγράφηκε κυρίως από τον κλάδο Διύλισης, Εφοδιασμού & Εμπορίας, με σημαντική αύξηση παραγωγής και εξαγωγών, οι οποίες ανήλθαν σε 1,6 εκατ. τόνους, αντιπροσωπεύοντας το 46% των συνολικών πωλήσεων. Ο δείκτης απασχόλησης (utilisation) του διυλιστηρίου Ελευσίνας ξεπέρασε το 100% της δυναμικότητας σχεδιασμού (design capacity) για το Γ’ Τρίμηνο, μετά τις εργασίες βελτίωσης του περασμένου Μαρτίου-Απριλίου, και παρουσίασε αυξημένη αποδοτικότητα και συνεισφορά. Αντίστοιχα, βελτιωμένα αποτελέσματα εμφάνισαν και οι κλάδοι Εμπορίας και Πετροχημικών.

Όπως επισημαίνει η εταιρία τα βελτιωμένα αποτελέσματα οφείλονται στο καλύτερο διεθνές περιβάλλον διύλισης, την αυξημένη συνεισφορά του διυλιστηρίου Ελευσίνας με αύξηση της παραγωγής και εξαγωγών προϊόντων, τον έλεγχο κόστους αλλά και τις βελτιωμένες επιδόσεις στους κλάδους Εμπορίας, κυρίως λόγω τουρισμού και αεροπορικής κίνησης, καθώς και των Πετροχημικών. Η πτώση των διεθνών τιμών επηρέασε αρνητικά την αποτίμηση των αποθεμάτων επιβαρύνοντας τα αποτελέσματα του κλάδου διύλισης. Τα δημοσιευμένα αποτελέσματα στα οποία περιλαμβάνεται και η επίπτωση αυτή είναι 51 εκατ. ευρώ ζημιές στο γ' τρίμηνο και 139 εκατ. στο 9μηνο.

Πηγή: ΑΠΕ

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών