08:16 | 23/2/15
Ενας ανήλιαγος δρόμος, χωρίς πεζοδρόμια, με μήκος διαδρομής τα τρία χιλιόμετρα, που έχει όμως ανακουφίσει το κέντρο από το κυκλοφοριακό
Πρόκειται για τον ανηφορικό δρόμο του Δασυλλίου, που καθημερινά χρησιμοποιούν χιλιάδες οδηγοί για τις μετακινήσεις τους.Μπορεί να είναι ανηφορικός, διαθέτει όμως ένα σημαντικό πλεονέκτημα: Σε οδηγεί σε ένα δεκάλεπτο στην έξοδο της Πάτρας (πλατεία Πυροσβεστίου) ενώ κάνοντας αντίστροφα τη διαδρομή καταλήγεις σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία του κέντρου, την οδό Γερμανού. Μπορεί η Μίνι Περιμετρική ακόμη να μην έχει ολοκληρωθεί, όμως οι Πατρινοί εδώ και δεκαετίες είχαν εντοπίσει τη δική τους περιμετρική διαδρομή.
Στην αρχή το ΙΧ αγκομαχάει προσπαθώντας να ανέβει την απότομη ανηφόρα, όποια διαδρομή ακολουθεί κανείς. Το γεγονός όμως ότι γλυτώνεις μποτιλιάρισμα και χάσιμο χρόνου σε αναρίθμητα φανάρια του κέντρου, σε αποζημιώνει. Αυτό γνωρίζουν κάτοχοι αυτοκινήτων καθημερινά, που επιλέγουν το Δασύλλιο για να γλυτώσουν χρόνο. Το γνωρίζουν όμως και οι κάτοικοι της περιοχής, που υπομονετικά εδώ και δεκαετίες υποφέρουν από την όχληση, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.
Ωστόσο, με δεδομένο ότι είναι σε εξέλιξη τα έργα της μίνι περιμετρικής, διερωτώνται πότε το έργο θα είναι έτοιμο, προκειμένου η ζωή τους να αποκτήσει στοιχειώδη ποιότητα και να γλιτώσουν από το θόρυβο και το καυσαέριο.
Πρέπει να σημειωθεί, επίσης, ότι παρότι πρόκειται για ένα δρόμο που δίνει ανάσα στην πόλη, ελάχιστο ήταν το ενδιαφέρον των κατά καιρούς δημοτικών αρχών για την ανάπλασή του. Αυτό τουλάχιστον καταδεικνύει η κατάσταση που βρίσκεται σήμερα το οδόστρωμα, παρουσιάζοντας σε πολλά σημεία επικίνδυνη ολισθηρότητα, ακόμα και σε ανηφορικά τμήματα, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να θέτουν σε δοκιμασία τα φρένα τους και να αναγκάζονται να κινούνται με χαμηλές ταχύτητες. Επιπρόσθετα, δεν διαθέτει ασφαλή πεζοδρόμια, ώστε όσοι Πατρινοί επιθυμούν να μπορούν να περπατούν απρόσκοπτα.
Από την πλευρά της η Περιφέρεια προσπαθεί να επισπεύσει την ολοκλήρωση της Μίνι Περιμετρικής, καθώς το κυκλοφοριακό στην Πάτρα έχει οξυνθεί σε μεγάλο βαθμό. Πρόκειται για ένα έργο που μετά από χρόνια κατάφερε να βρει το δρόμο του και εκκρεμούσε από τη δεκαετία του ΄80. Με πάρα πολλές γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, δικαστικές προσφυγές και προβλήματα εργολαβιών που δεν είχαν τηρήσει τις συμφωνίες αλλά και έλλειψη ρευστότητας, δείχνει να ολοκληρώνεται στους χρόνους που έχουν τεθεί. Μοναδικός αστάθμητος παράγοντας αποτελεί ο εντοπισμός αρχαίων αντικειμένων κατά την πορεία του έργου, κάτι που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει. Γι' αυτό το λόγο και η Περιφέρεια βρίσκεται σε συνεργασία με την Αρχαιολογική Υπηρεσία για να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια ανακύψουν.
Σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη Γρηγόρη Αλεξόπουλο, το έργο θα έχει ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο του 2015.
«Οταν σκάβεις μπορείς να βρεις οποιοδήποτε εύρημα που μπορεί να αναστείλει οποιαδήποτε έργο. Μέχρι στιγμής τα πάμε καλά. Θεωρώ ότι είμαστε στο χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί. Πρόβλημα ρευστότητας δεν υπάρχει, γιατί έχουν εξευρεθεί τα χρήματα. Εάν δεν έχουμε κάποια απρόοπτα το έργο θα ολοκληρωθεί στο χρόνο που έχουμε θέσει. Το ζήτημα είναι να μην προκύψουν ζητήματα στην πορεία, κάτι που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει. Είναι έργο δύσκολα κατασκευαστικά και πρέπει να το καταστήσουμε ασφαλές και αξιόπιστο. Αυτά τα έχουμε ξεπεράσει και πιστέψτε με ότι οι υπηρεσίες έχουν ιδιαίτερη επιστασία σε αυτό το έργο. χει ιδιαίτερη αξία για εμάς, πέρα του οικονομικού μεγέθους, γιατί θα απελευθερώσει κυκλοφοριακά την Πάτρα. Δεν μπορούμε να χάσουμε την ευκαιρία και γι' αυτό έχουμε ξεπεράσει τα προβλήματα».
Πηγή: pelop.gr
Σχετικές ετικέτες:ΑχαΐαΕλλάδαΠάτραΠελοπόννησος
Σχετικά άρθρα