09:01 | 16/3/15
Στον αέρα φαίνεται πως είναι, σε αυτήν τη φάση τουλάχιστον, η δημοπράτηση του οδικού άξονα Πατρών-Πύργου, η οποία επρόκειτο να γίνει, σύμφωνα με τις εξαγγελίες που είχε κάνει ο πρώην υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, στο τέλος του Μαρτίου
Ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Χρήστος Σπίρτζης στις συζητήσεις που έχει κάνει με βουλευτές της περιοχής, φέρεται πως έχει πει πως δεν θα γίνει σε αυτή τη φάση η δημοπράτηση, και πως πρόκειται να τεμαχιστεί σε επιμέρους εργολαβίες.Μάλιστα έχει αφήσει ανοικτό και το ενδεχόμενο να μελετηθεί το ζήτημα της νότιας χάραξης στο τμήμα από Βραχνέικα ως την Κάτω Αχαΐα.
Η πληροφορία έχει ξεσηκώσει τους κατοίκους του Νομού Ηλείας που διαμαρτύρονται πως θα χαθεί ένα έργο πολύτιμο για την περιοχή και δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν την Αχαΐα υπεύθυνη για τη νέα αναβολή.
Γενικά στην Ηλεία επικρατεί η υπόνοια ότι οι Αχαιοί προτιμούν να μη γίνει καθόλου το έργο, εάν πρόκειται να μην περάσει το αίτημα για αλλαγή χάραξης, στο οποίο πάντως η Δυτική Αχαΐα επιμένει, αποσπώντας συναίνεση από τους κυβερνητικούς βουλευτές (3 ΣΥΡΙΖΑ και έναν ΑΝΕΛ) αν και είναι αδιευκρίνιστο μέχρι ποιου σημείου θα δέχονταν να κοντράρουν την Κυβέρνηση αν δεν ευνοήσει το αίτημα.
Το περιφερειακό συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα να ζητήσει άμεσα συνάντηση με τον αρμόδιο Χρήστο Σπίρτζη για να ενημερωθεί για τις ακριβείς προθέσεις του υπουργείου σε όλα τα επίπεδα αλλά και για τον προγραμματισμό που κάνει.
Γεγονός είναι ότι το αίτημα για άμεση δημοπράτηση, σύμφωνα- επομένως- με το εγκεκριμένο σχέδιο, δεν φαίνεται συμβατό με το αίτημα της νότιας χάραξης, που προφανώς απαιτεί, μερικό έστω, επανασχεδιασμό.
Ο περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας, μιλώντας στην «ΠτΔ» τόνισε πως «πρέπει να τρέξει το έργο γιατί έχει ωριμότητα, αλλά και διασφαλισμένη χρηματοδότηση (από τις δημόσιες επενδύσεις ) και ενδεχόμενη κατάτμησή του σε επιμέρους εργολαβίες θα προκαλέσει πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, που θα αποβούν τελικά σε βάρος της ανάπτυξης της περιοχής».
Ο βουλευτής Βασίλης Χατζηλάμπρου συμφωνεί ότι το έργο πρέπει να γίνει θέτει όμως εκ νέου το θέμα της νότιας χάραξης, σημειώνοντας πως για το τμήμα από Βραχνέικα έως Κάτω Αχαΐα, ο δρόμος αυτός δημιουργεί τεράστια προβλήματα τόσο στους κατοίκους όσο και στις επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες στη ΒΙΠΕ Πατρών.
Πρόσθεσε δε πως, για να αντιμετωπιστούν αι αιτιάσεις των κατοίκων της Ηλείας, ότι δηλαδή είναι η Αχαΐα που καθυστερεί το έργο, μπορεί άμεσα να ξεκινήσουν οι εργασίες από την Κάτω Αχαΐα και προς τα κάτω, ώστε να υπάρξει ο ικανός χρόνος για να επικαιροποιηθούν μελέτες που ήδη έχει κάνει το αρμόδιο υπουργείο για την νότια χάραξη.
Κατέληξε, λέγοντας ότι σε ένα έργο που θα χρησιμοποιείται τουλάχιστον για τα επόμενα 50 χρόνια μερικοί μήνες καθυστέρησης δεν είναι τόσο σοβαρό πρόβλημα. Τέλος, αναρωτήθηκε για την διαθεσιμότητα των πιστώσεων δεδομένου ότι είναι από τις δημόσιες επενδύσεις.
Σχετικές ετικέτες:ΑχαΐαΕθνική οδός Πατρών - ΠύργουΕλλάδαΜιχάλης ΧρυσοχοΐδηςΠελοπόννησοςΧρήστος Σπίρτζης
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων