12:00 | 29/4/15
Έντονες αντιδράσεις για το χρόνο κατάθεσής τους
Οι αντιδράσεις βουλευτών για τις τροπολογίες που ήθελε να καταθέσει το υπουργείο Παιδείας στο νομοσχέδιο Κοντονή και αφορούσαν το εξεταστικό του 2016, την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης, τα Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία είχαν ως αποτέλεσμα να κατατεθούν ως ξεχωριστό νομοσχέδιο.Η κα Χριστοφιλοπούλου σε τοποθέτησή της έκανε λόγο για «ξεπέταγμα» ενώ εξέφρασε τις ενστάσεις της για το γεγονός ότι για σημαντικά θέματα η Βουλή δεν βλέπει φορείς όπως για τα πρότυπα πειραματικά. Δεν βλέπει φορείς για ένα κορυφαίο ζήτημα επιλογής στελεχών, που θέλει να βάλει το υπουργείο, τα σχολικά συμβούλια. «Δεν θα μπω στον πειρασμό να πάω επί της ουσίας, αλλά λέω και πάλι ότι είναι πολύ σημαντικό ζήτημα η επιλογή των διευθυντικών στελεχών εκπαίδευσης και αυτό ξεπετάγεται χωρίς να συζητηθεί εδώ μέσα η άποψη της διδασκαλικής ομοσπονδίας, της ΟΛΜΕ. Διότι και η ΟΛΜΕ που ήρθε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μόνο δύο λεπτά τοποθετήθηκε, αλλά και άλλων φορέων. Άρα, γίνεται μια διαδικασία ξαναλέω «ξεπετάμε» αυτά που εσείς έχετε πει ως προγραμματικές δηλώσεις» τόνισε η κα Χριστοφιλοπούλου.
Ο κ. Γκιόκας του ΚΚΕ δήλωσε με τη σειρά του πως το υπουργείο Παιδείας είχε όλο το χρόνο να καταθέσει τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις, οι οποίες αφορούν τα πρότυπα πειραματικά σχολεία, αφορούν την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την επιλογή στελεχών με ξεχωριστό νομοσχέδιο. Είχε όλο το χρόνο, δεν εμπόδισε κανένας το υπουργείο να το κάνει και ούτε μπορούν οι συνεντεύξεις τύπου και οι δηλώσεις υπουργών να υποκαθιστούν την κοινοβουλευτική διαδικασία και την διαδικασία νομοθέτησης εντός του Κοινοβουλίου. Παράλληλα τόνισε ότι «Εδώ μιλάμε για τροπολογίες μαμούθ».
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η τοποθέτηση του κ. Μαυρωτά του Ποταμιού οποίος ανέφερε «Εντάξει, είχε 2 άσχετα άρθρα για την παιδεία, το αποδεχθήκαμε. Τώρα, έρχονται 200 σελίδες και μάλλον είναι κανονική νομοθεσία, για πράγματα που έχουν εξαγγελθεί ουσιαστικά πριν από 3 μήνες. Δηλαδή, έχουμε την περίπτωση όπου 2 τινά πρέπει να συμβαίνουν, ή είναι προβληματική η λειτουργία του υπουργείου Παιδείας και επί 3 μήνες δεν μπορούσε να φέρει κάτι που θα μπορούσαμε να το συζητήσουμε και πραγματικά να το διαβουλευτούμε και να έρθει στην Βουλή με κανονικές διαδικασίες, ή - και αυτό είναι κακό, ή - έρχονται εκ προθέσεως την τελευταία στιγμή για να αιφνιδιάσουν και αυτό είναι χειρότερο.
Ο κ. Μαυρωτάς δεν παρέλειψε να πει ότι του έκανε εντύπωση, που « ο κύριος Κοτσιφάκης, σήμερα ήρθε διαβασμένος για το συγκεκριμένο και ενώ εμείς δεν ξέραμε τίποτα και ήταν έτοιμος να μας πει και για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, και αυτό μας κίνησε την περιέργεια».
Ο κ. Γρέγος της Χρυσής Αυγής δήλωσε μεταξύ των άλλων ότι «εδώ, βλέπουμε από τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας να φέρνει ένα καινούργιο νομοσχέδιο, πάλι μέσα σε ένα νομοσχέδιο».
Ο κ. Βρούτσης της ΝΔ δεν διαφοροποιήθηκε από τους προηγούμενους συνομιλητές του για τις τροπολογίες λέγοντας «Κύριε υπουργέ, είναι δυνατόν να μας φέρνετε την αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος, που έχουν δοθεί μάχες, έχουν εξαντληθεί ώρες, μήνες, χρόνια, με τη μορφή του κατεπείγοντος σε ένα νομοσχέδιο αθλητισμού και να καλείτε το Κοινοβούλιο να ψηφίσει; Είναι απαράδεκτο, υπουργέ. Είδατε ότι τις δύο τροπολογίες, που είχατε σε αυτό το νομοσχέδιο, τις είδαμε θετικά στην αρχή, είδαμε ότι μπορούμε να προσθέσουμε, να συζητήσουμε για αυτές, αλλά να δεχθούμε σήμερα 100 σελίδες αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος, υποτιμάτε και τη νοημοσύνη μας και το Κοινοβούλιο και τη διαδικασία».
Η κα Ξουλίδου των ΑΝΕΛ είπε με τη σειρά της «Κύριε υπουργέ, αγαπητέ κύριε Κουράκη, πιστεύω ότι «η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει μόνο να φαίνεται τίμια, αλλά να είναι και τίμια». Γιατί το λέω αυτό; Θυμάμαι ότι και εσείς και εγώ ωρυόμασταν τον σε νομοσχέδιο για τις λαϊκές αγορές ήρθε 152 σελίδες τροπολογία του υπουργείου Παιδείας. Θεωρώ, ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό να γίνει μια ουσιαστική διαβούλευση. Ο χρόνος που απαιτείται καταλαβαίνω ότι είναι σύντομος, όμως συμφωνώ με όλους τους προηγούμενους συνομιλητές μας, ότι δεν μπορεί μέσα σε ένα νομοσχέδιο τόσο σοβαρό όσο είναι αυτό του αθλητισμού, να μπαίνουν τροπολογίες τόσο σοβαρές όσο είναι αυτές για την Παιδεία».
Ο κ. Φορτσάκης έκανε έκκληση στον κ. υπουργό, να μην επιμείνει σε αυτές τις τροπολογίες αυτή τη στιγμή, με αυτή τη διαδικασία, διότι εμάς θα μας οδηγήσει σε αδιέξοδο. Δεν μπορούμε, δηλαδή, με σοβαρότητα να αντιμετωπίσουμε αυτό τον όγκο μέσα σε μια μέρα χωρίς να ακολουθηθεί μια διαδικασία ορθή. «Εάν κάποια από τις διατάξεις αυτές είναι εξαιρετικά επείγουσα να την πούμε, αλλά όλα αυτά τα θέματα, οι επιλογές Διευθυντών, σχολικών μονάδων, περιφερειακών, εκπαίδευσης, σχολεία πρότυπα και όλα αυτά, είναι νομοθετήματα «μεγάλα» και «βαριά» που αξίζουν συζήτηση» τόνισε ο βουλευτής της ΝΔ.
Ακούγοντας όλες αυτές τις αντιδράσεις ο κ. Κουράκης δήλωσε πως «Καταλαβαίνω ότι υπάρχει ένα ζήτημα όσον αφορά το κομμάτι της διαβούλευσης. Αυτό που μπορώ να πω τώρα είναι εάν συμφωνείτε να διερευνήσω ποια από αυτά πρέπει να πάνε ως τροπολογίες σ’ αυτό το νομοσχέδιο γιατί δεν μπορούμε να προλάβουμε τις προθεσμίες και ποια – πάλι αν συμφωνείτε – να πάνε με διαδικασία του κατεπείγοντος. Αλλά η πρόθεση της κυβέρνησης, είναι αυτά τα νομοσχέδια να περάσουν. Εάν επομένως, έχω τη θέληση τουλάχιστον των περισσοτέρων, ότι, να διερευνήσω με την Πρόεδρο της Βουλής, ότι αν φέρουμε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος δεν θα υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις ή ενστάσεις εν πάση περιπτώσει που ακυρώνουν αυτήν την πρόθεση, να μην το κάνω καθόλου».
Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης λαμβάνοντας υπόψη του τις ενστάσεις των βουλευτών ήρθε σε συνεννόηση με την Πρόεδρο της Βουλής ώστε οι εν λόγω τροπολογίες να αποτελέσουν ένα νομοσχέδιο που θα εισαχθεί στη Βουλή με το χαρακτήρα του κατεπείγοντος. Το νομοσχέδιο θα συζητηθεί στις 4 και 5 Μαΐου και θα ψηφιστεί στις 8 του ίδιου μήνα λόγω των πιεστικών προθεσμιών στις οποίες αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός στην τοποθέτησή του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
Σχετικές ετικέτες:ΕκπαίδευσηΕλλάδακυβέρνησηνομοσχέδιονομοσχέδιο ΚοντονήΣΥΡΙΖΑτροπολογίεςυπουργείο Παιδείας
Σχετικά άρθρα