Στη Βουλή έφθασε το θέμα του τρόπου επιλογής Διευθυντών Σχολείων | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για κινητά, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για υπολογιστές με ένα
κλικ εδώ

Στη Βουλή έφθασε το θέμα του τρόπου επιλογής Διευθυντών Σχολείων

18:47 | 7/4/15
Στη Βουλή έφθασε το θέμα του τρόπου επιλογής Διευθυντών Σχολείων

Επέκταση του κομματικού κράτους με ενδεχόμενη επιλογή από το Σύλλογο Διδασκόντων

Ερώτηση προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Μπαλτά κατέθεσαν σήμερα οι βουλευτές του Ποταμιού Νίκος Ορφανός (Β΄ Πειραιά) και Γιώργος Μαυρωτάς (Αττικής) σχετικά με τις αλλαγές στον τρόπο επιλογής των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων που διαρρέουν από το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. και έχουν αναστατώσει για ακόμη μία φορά την εκπαιδευτική κοινότητα.

Το Ποτάμι, υποστηρίζει πως, η όποια αλλαγή επιβάλλεται να προκύπτει μετά από συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ενώ κύριο κριτήριο της όλης διαδικασίας πρέπει να είναι, η διασφάλιση της αξιοκρατίας.

Η επιλογή των Διευθυντών των Σχολικών Μονάδων απευθείας από τα συμβούλια των διδασκόντων, που φαίνεται να προτείνει η κυβέρνηση, είναι αφ’ ενός μία πρόχειρη και μη επεξεργασμένη λύση και αφετέρου μία επιβολή ενός νέου κομματικού – πελατειακού κράτους.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς: Τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Θέμα: Αλλαγή στον τρόπο επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων.
Στις 31/7/2015 λήγει η θητεία των Διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η διαδικασία για την επιλογή των νέων Διευθυντών, θα έπρεπε να έχει ήδη αρχίσει προκειμένου να έχουν στελεχωθεί όλα τα σχολεία μέχρι 1/9/2015 ώστε να ξεκινήσει ομαλά η νέα σχολική χρονιά. Η καθυστέρηση της διαδικασίας, καθώς και οι ασαφείς διαρροές από το Υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με τις οποίες το ως τώρα σύστημα επιλογής των Διευθυντών πρόκειται να τροποποιηθεί ή ν’ αλλάξει ριζικά έχει αναστατώσει για ακόμη μία φορά την εκπαιδευτική κοινότητα.

Δημοσιεύματα στον τύπο αναφέρουν, πως ο αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας κ. Κουράκης υποστηρίζει πως η επιλογή των Διευθυντών των σχολικών μονάδων πρέπει να γίνεται απευθείας από το σύλλογο των διδασκόντων του κάθε σχολείου, ενώ ο Υπουργός κ. Μπαλτάς φέρεται αφ’ ενός να διαφωνεί με τη συγκεκριμένη πρόταση και αφετέρου να μην έχει ακόμη διατυπώσει ξεκάθαρη άποψη για το συγκεκριμένο θέμα. Η εκπαιδευτική κοινότητα με τη σειρά της επισημαίνει πως οι όποιες αλλαγές δε μπορεί να είναι αποσπασματικές και θα πρέπει να προκύψουν μέσα από συζήτηση και διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Χαρακτηριστικό είναι, το σχετικό δελτίο τύπου της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με το οποίο προτείνεται η «παράταση της θητείας των διευθυντών των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και η έναρξη διαλόγου με στόχο να θεσπιστεί ένα διαφανές και αξιοκρατικό σύστημα επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης, που θα στηρίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια.».

Το Ποτάμι, υποστηρίζει πως η επιλογή των Διευθυντών των σχολικών μονάδων από το σύλλογο των διδασκόντων, θα έχει σαν αποτέλεσμα την επέκταση του κομματικού κράτους, τη δημιουργία πελατειακών σχέσεων, την υποβάθμιση των σχολικών μονάδων και τη δημιουργία συγκρούσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών που θα διαταράξει το ήρεμο σχολικό κλίμα και το συνεργατικό πνεύμα που αποτελούν προϋποθέσεις ομαλής λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Γιατί πρέπει να αλλάξει το σύστημα επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων; Τι προβλήματα υπάρχουν από την εφαρμογή του νυν συστήματος κατά την άποψη του υπουργού;
2. Τι θα βελτιώσει η προτεινόμενη αλλαγή; Μήπως είναι άλλη μια εισήγηση των συνδικαλιστών της ΟΛΜΕ προς το Υπουργείο;
3. Πώς θα διασφαλίζεται ότι ως διευθυντής δε θα επιλέγεται ο αρεστός που δε θα “πιέζει” τους καθηγητές να ασκήσουν τα καθήκοντά τους;
4. Οι καθηγητές με προσόντα και ιδιαίτερα οι νέοι σε κάποιο σχολείο δε θα έχουν τύχη σε μια τέτοια διαδικασία επιλογής. Δεν πλήττεται έτσι η αξιοκρατία; Πώς εξασφαλίζεται επιστημονικά η επάρκεια των εκλεγμένων διευθυντών;
5. Σε ποιο εκπαιδευτικό σύστημα διεθνώς, εφαρμόζεται κάτι αντίστοιχο;

Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών