Και οι αναπληρωτές φιλόλογοι διαμαρτύρονται για τη μείωση των ωρών | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Και οι αναπληρωτές φιλόλογοι διαμαρτύρονται για τη μείωση των ωρών

16:31 | 11/5/15
kai-oi-anaplirotes-filologoi-diamarturodai-gia-ti-meiosi-ton-oron

Αφαιρείται μια ώρα Αρχαίων και μια ώρα Λογοτεχνίας από τη Γ' Λυκείου

Στις φωνές διαμαρτυρίας της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, που δεν κλήθηκε στην ακρόαση των φορέων κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου ώστε να παρουσιάσει τις θέσεις της για τη μείωση των ωρών της Λογοτεχνίας, έρχονται να προστεθούν και αυτές του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Φιλολόγων.

Συγκεκριμένα οι αναπληρωτές φιλόλογοι αναφέρουν ότι με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, το οποίο θα ισχύσει από το 2015-6 αφαιρείται μία ώρα Αρχαίων από τη Γ’ Λυκείου, δηλαδή ο «Επιτάφιος». Στη συνεδρίαση της Βουλής την Παρασκευή 9/5/2015 προτάθηκε για το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ’ Λυκείου να προστεθεί μία ώρα «Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών» σε αντικατάσταση μίας ώρας Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

Διά της παρούσης, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων εκφράζει την εντονότατη διαμαρτυρία όχι μόνο των αναπληρωτών Φιλολόγων αλλά όλων των εκπαιδευτικών ΠΕ02 για τη σχεδιαζόμενη μείωση των ωρών των φιλολογικών μαθημάτων στη Γ’ τάξη του Γενικού Λυκείου χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση.

Ο σύλλογος των αναπληρωτών Φιλολόγων γνωστοποιεί πως το μάθημα της Λογοτεχνίας χρειάζεται να αποτελεί αντικείμενο διδασκαλίας και εξέτασης όλων των μαθητών, γιατί φέρνει σε επαφή τους μαθητές με τον ελληνικό πολιτισμό, εμπλουτίζει τη γλώσσα, διανοίγει τους πνευματικούς ορίζοντές τους, προσφέρει ιδανικά και ανθρωπιστικές αξίες. Η Λογοτεχνία ωθεί τους μαθητές να σκέφτονται κριτικά, να προβληματίζονται για σύγχρονα και διαχρονικά κοινωνικά θέματα και να αντλούν ιστορικές γνώσεις και πληροφορίες επί παντός επιστητού από τα κείμενα.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων συνεχίζει με τα ακόλουθα:

Και ας μη λησμονούμε, κύριε Υπουργέ, τα ύψιστης λογοτεχνικής, γλωσσικής, ιστορικής, ηθοπλαστικής αξίας έργα των Καβάφη, Ελύτη, Σεφέρη, Ρίτσου, Καζαντζάκη, Παπαδιαμάντη και τόσων άλλων μεγάλων δημιουργών, έργα παγκόσμιας εμβέλειας, οι διαχρονικές αξίες των οποίων χρειάζεται να φωτίσουν τον λόγο και την ψυχή και των σημερινών μαθητών.

«H λογοτεχνία αποτελείται από οντότητες που προκύπτουν από τον κόσμο στον οποίο ζούμε, «μιμείται» μια εξωλογοτεχνική συνθήκη και σχετίζεται, άμεσα ή έμμεσα, ευθέως ή τεθλασμένα, με τις εμπειρίες μας». (Μ.H.Abrams). Είναι η ζωντανή εφαρμογή των όσων διδάσκονται οι μα-θητές του Λυκείου στο πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα της Ν.Ε. Γλώσ-σας! Είναι το μάθημα όπου οι μαθητές διδάσκονται με τον εναργέστερο τρόπο να διακρίνουν το δοκίμιο, την (αυτο)βιογραφία, τα είδη του πεζού λόγου και την παραδοσιακή και σύγχρονη ποίηση. Η Ν.Ε. Λογοτεχνία α-ποδεικνύει ζωντανά την ιστορική συνέχεια του έθνους μας μέσα από λογοτεχνικά έργα που χρονολογούνται από τον 9ο αι. μ.Χ. ως τις μέρες μας.

Εσείς προσωπικά είπατε πώς δεν μπορεί ένας μαθητής να ψηφίσει χωρίς να έχει διδαχθεί Κοινωνιολογία. Ο μαθητής διδάσκεται το μάθημα αυτό ήδη. Όμως, δεν μπορεί, επίσης, να ψηφίσει χωρίς να έχει διδαχθεί “Επιτάφιο”, που είναι ύμνος στη Δημοκρατία στις αξίες και τα ιδανικά, στην ενότητα και ισότητα. Δεν μπορεί να ψηφίσει και χωρίς να έχει μετουσιώσει τα ηθικά διδάγματα που το συγκεκριμένο έργο και τα λογοτεχνικά κείμενα πρεσβεύουν. Δεν μπορεί να ψηφίσει αν δεν έχει αποκτήσει ηθική και πνευματική συγκρότηση, η οποία σφυρηλατείται μέσα από τις ανθρωπιστικές σπουδές, οι οποίες βάλλονται διαρκώς ενώ θα έπρεπε να ενισχύονται δεδομένης της ηθικής, πρωτίστως, κρίσης που βιώνουμε.

Πολύ φοβόμαστε ότι πίσω από αυτή την προσπάθεια δε βρίσκεται η επιθυμία του Υπουργείου να αναμορφώσει το Πρόγραμμα Σπουδών του Γενικού Λυκείου. Αντιθέτως, στόχος είναι η προσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος στον διαθέσιμο αριθμό Φιλολόγων, ώστε να αποτραπεί, έστω και σε περιορισμένο βαθμό, η ανάγκη για επιπλέον προσλήψεις και διορισμούς.

Ο ΠΑ.Σ.Α.Φ. ζητά από τον κ. Υπουργό να σκεφτεί ξανά τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στη Γ’ Λυκείου και να δώσει στα γλωσσικά μαθήματα τον κεντρικό ρόλο που τους αρμόζουν την εποχή του chatting και των greeklish.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών