17:09 | 29/9/15
Ποια αιτήματα αναμένεται να θέσουν στον υπ. Ναυτιλίας ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά και δήμοι της περιοχής
Ανταποδοτικά τέλη, παραχώρηση εκτάσεων και λόγο στις επενδύσεις που θα γίνουν, θέτουν για το λιμάνι του Πειραιά οι παραλιμένιοι δήμοι, οι οποίοι ζητούν εκ νέου διάλογο με την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ πριν από την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.
Σήμερα το απόγευμα ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, καθώς και οι δήμαρχοι Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος, και Περάματος, Γιάννης Λαγουδάκης, θα έχουν συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του μεγάλου λιμανιού και για τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν οι παραλιμένιοι δήμοι.
Οι δήμαρχοι αναφέρουν ότι στη νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ πριν τεθεί υπόψη των ενδιαφερόμενων επενδυτών (σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ θα αρχίσει από αύριο να δίνεται τμηματικά για διαβούλευση) θα πρέπει να μπει το θέμα της είσπραξης ανταποδοτικών τελών στους παραλιμένιους δήμους, αλλά και της παραχώρησης των εκτάσεων που είχαν δοθεί από τον ΟΛΠ στους δήμους έναντι μικρού ανταλλάγματος.
Ένα από τα βασικά αιτήματα είναι και η εξαίρεση του θαλάσσιου μετώπου του Συγκροτήματος των Λιπασμάτων Δραπετσώνας. Μάλιστα ο δήμος Πειραιά -σύμφωνα με τοποθέτηση του κ. Μώραλη στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο- επικαλείται έκθεση από τη διεύθυνση Περιουσίας του δήμου που αναφέρει ότι μέσα στη χερσαία λιμενική ζώνη υπάρχει γη που ανήκει στο δήμο Πειραιά και ότι, αν απαλλοτριώθηκε, ο δήμος δεν πήρε ποτέ ούτε ένα ευρώ –κι αν δεν έχει γίνει αυτό τότε η συγκεκριμένη έκταση καταπατήθηκε.
Ο κ. Μώραλης στην τοποθέτησή του για το θέμα είπε επίσης ότι έως τώρα ο δήμος δεν έχει αντιμετωπιστεί δίκαια από τις κυβερνήσεις και ότι έφθασε η ώρα να λυθεί ένα σημαντικό ζήτημα που εκκρεμεί δεκαετίες. Μάλιστα προειδοποίησε ότι η δημοτική αρχή δεν πρόκειται να κάνει άλλες υποχωρήσεις αναφορικά με το θέμα του λιμανιού.
Από την πλευρά του ο κ. Γαβρίλης αναμένεται να θέσει προς τον υπουργό Ναυτιλίας και το θέμα της ενίσχυσης αναφορικά με τη λειτουργία δημόσιας αρχής λιμένων –κάτι που όπως ανέφεραν στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ θα δημιουργηθεί και θα ενταχθεί στη νέα σύμβαση παραχώρησης ανεξάρτητα από το γεγονός της ιδιωτικοποίησης του 51% του οργανισμού.
Πάντως, όπως είχε αποκαλύψει το ΑΠΕ-ΜΠΕ την περασμένη εβδομάδα σχετικά με το τι περιλαμβάνει σε γενικές γραμμές η νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, σε αυτήν προβλέπεται ότι η αύξηση του ετήσιου ανταποδοτικού τέλους του οργανισμού προς το κράτος από το 2% θα ανέβει στο 3,5% και ότι η αύξηση αυτή θα αποδίδεται ως ανταποδοτικά τέλη στους παραλιμένιους δήμους.
Αναφορικά με το master plan του λιμανιού η κτηματική υπηρεσία του Δημοσίου έχει ήδη ολοκληρώσει τη μελέτη για το πού ανήκει η χερσαία ζώνη του λιμανιού και σε ποιον η θαλάσσια και τι έχει παραχωρηθεί με ενοίκιο στους δήμους.
Σχετικά με το παραλιακό μέτωπο του Συγκροτήματος των Λιπασμάτων της Δραπετσώνας -ένα μέρος του οποίου ανήκει στον ΟΛΠ, ένα στην Εθνική Τράπεζα και ένα στην BP- πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ αναφέρουν ότι στα σχέδια είναι η επέκταση προβλητών όπου θα εξυπηρετούνται μεγάλα επιβατηγά πλοία, σε περίπτωση επέκταση του έργου της ακτοπλοΐας. Παλαιότερα υπήρξαν και σχέδια για την κατασκευή μαρίνας σκαφών αναψυχής αλλά η θαλάσσια περιοχή σύμφωνα με στελέχη της αντιπεριφέρειας θεωρήθηκε ακατάλληλη λόγω των ισχυρών ρευμάτων.
Πάντως ο κ. Βρεττάκος, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, ανέφερε ότι η τοπική κοινωνία και οι φορείς του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας, θα συνεχίσουν τον αγώνα για τα Λιπάσματα, αλλά και για το δημόσιο Λιμάνι, που αποτελεί σημαντικό επενδυτικό κεφάλαιο για το ελληνικό Δημόσιο.
Παράλληλα, ο δήμαρχος ξεκαθάρισε ότι θέση του είναι να παραμείνει στο Δημόσιο όχι μόνο ο χώρος των Λιπασμάτων αλλά και το λιμάνι του Πειραιά και προανήγγειλε κινητοποιήσεις από το Σάββατο 10 Οκτωβρίου.
Σχετικές ετικέτες:ΕλλάδαιδιωτικοποίησηΟΛΠΠειραιάςυπουργείο Ναυτιλίας
Σχετικά άρθρα