Προς κατάργηση οι Πανελλαδικές εξετάσεις | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Προς κατάργηση οι Πανελλαδικές εξετάσεις

11:03 | 2/12/15
pros-katargisi-i-panelladikes-exetasis

Ο βαθμός του απολυτηρίου του Λυκείου θα καθορίζει την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια

Την αντικατάσταση των Πανελλαδικών Εξετάσεων από ένα νέο μοντέλο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εισηγείται ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος. Σημαντικός θα είναι ο ρόλος του απολυτηρίου, ενώ το υπουργείο και τα πανεπιστημιακά ιδρύματα θα καθορίζουν τα επιπλέον προαπαιτούμενα για σχολές υψηλής ζήτησης.

Με δηλώσεις του στο «Εθνος» ο Αντώνης Λιάκος ανέφερε ότι δεν χρειάζονται Πανελλαδικές για όλα τα τμήματα των ΑΕΙ, υπονοώντας ουσιαστικά ότι οι υποψήφιοι θα  μπορούν να εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε τμήματα χαμηλής ζήτησης και σε όσα  έχουν κάθε χρόνο κενές θέσεις

Το σταδιακό «ξήλωμα» των Πανελλαδικών Εξετάσεων με την ελεύθερη εισαγωγή σε δεκάδες τμήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, αλλά και τη θέσπιση ενός νέου μοντέλου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με αυστηροποίηση του πλαισίου για τους «κοπανατζήδες και αδιάφορους», βρίσκεται πλέον στο «τραπέζι του διαλόγου».

«Δεν χρειάζεται να γίνονται εξετάσεις για όλες τις σχολές», δήλωσε ο κ. Λιάκος στον ραδιοσταθμό «Στο κόκκινο», για να επαναφέρει -ουσιαστικά- γνωστές θέσεις για το εξεταστικό.

Ο κ. Λιάκος μίλησε για κατάργηση εξετάσεων σε ορισμένες σχολές (κυρίως χαμηλής ζήτησης) και για ένα σύστημα πρόσβασης στις υπόλοιπες με ειδικά κριτήρια διαμορφωμένα από κοινού με τα ΑΕΙ. «Δεν θα έχει σχέση με την προηγούμενη γνώση», τόνισε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στο παρόν σύστημα, πρωταγωνιστικό ρόλο στο οποίο έχει το φροντιστήριο.

Οι όποιες αλλαγές φυσικά προϋποθέτουν και θα συνδυαστούν με την αυτονόμηση του Λυκείου (πάγια θέση ΣΥΡΙΖΑ), το οποίο -όπως τόνισε ο κ. Λιάκος- θα αναδιαμορφωθεί πλήρως. Αναφέρθηκε, μάλιστα, σε τρεις μεγάλους γνωστικούς τομείς, τις ανθρωπιστικές σπουδές, τις φυσικομαθηματικές και την τέχνη, εμπλουτισμένες, ωστόσο.

Για την ακρίβεια αναφέρθηκε σε:

α) ανθρωπιστική, φιλοσοφική, ιστορική παιδεία,

β) μελέτη περιβάλλοντος, σώματος και θετικές, φυσικομαθηματικές σπουδές, και

γ) στην τέχνη, στον πολιτισμό.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών