00:23 | 24/3/16
Ξεκινούν από μεθαύριο τριήμερη αποχή από την εργασία τους
Με τριήμερη αποχή από την εργασία τους από μεθαύριο Παρασκευή συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους ενάντια στη διάθεση ποσοστού 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) οι εργαζόμενοι στο λιμάνι, οι οποίοι προειδοποιούν ότι «θα παραμείνουν στις επάλξεις» με απεργίες και αποχές από τις υπερωρίες και την εργασία του Σαββατοκύριακου, μέχρις ότου το ΤΑΙΠΕΔ πάρει πίσω τον σχεδιασμό του.
Παράλληλα, σήμερα θα έχουν συνάντηση με τον πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Νίκο Βαλεργάκη, ώστε ο φορέας «να ζητήσει οδικό χάρτη για τη μέχρι σήμερα εξέλιξη των διαδικασιών του διαγωνισμού και για το αν τηρούνται τα προβλεπόμενα». Ξεκινούν επίσης κύκλο επαφών με τους φορείς ώστε να τους πείσουν για την ανάγκη ματαίωσης της πώλησης.
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν στη διάρκεια σημερινής συνέντευξης Τύπου των εργαζομένων, οι οποίοι υποστήριξαν ακόμη ότι ο διαγωνισμός για τον ΟΛΘ δεν αφορά απλώς παραχώρηση, αλλά «κανονική πώληση» και μάλιστα αδιαπραγμάτευτα και φθηνά.
«Για τον ΟΛΘ ενδιαφέρεται ενάμισης επενδυτής»
Όπως ισχυρίζονται, ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η διαδικασία αντίκειται στο δημόσιο συμφέρον, ενώ το επενδυτικό ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ, που παρουσιάζεται από το ΤΑΙΠΕΔ ως τεράστιο, είναι στην πραγματικότητα πολύ μικρό: από τα οκτώ σχήματα, που προκρίθηκαν για να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές, στην ουσία διατηρεί το ενδιαφέρον του «ενάμισης επενδυτής», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), Φανή Γουργούρη. Στην ουσία στο «παιχνίδι» παραμένουν, όπως υποστήριξε, μόνο oι θυγατρικές α)της Maersk, APM Terminals BV (συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία και έχει αναθέσει σε συμβούλους τη μελέτη των σχετικών φακέλων) και β)της Dubai Port World, P&O Steam Navigation (για την οποία φημολογείται ότι πρόκειται να συμπράξει με τον εφοπλιστή Δημήτρη Μελισσανίδη).
Δίμηνη καθυστέρηση στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών;
Κατά τους εργαζόμενους, η ίδια η διαδικασία της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να καθυστερήσει σε σχέση με το ανακοινωθέν χρονοδιάγραμμα, αφού αντί για τον Απρίλιο υπολογίζεται ότι αυτές θα ζητηθούν τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο. Η καιθυστέρηση αυτή σχετίζεται, όπως λένε, με τα προβλήματα στη διαδικασία για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, αλλά και με το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και τον ΟΛΘ (απαραίτητη για να προχωρήσει η διαδικασία).
Σύμφωνα με την κ. Γουργουρή, ο χρόνος υπογραφής της τροποποίησης της σύμβασης με το ελληνικό δημόσιο πιθανότατα θα μετατεθεί για μετά την .... πώληση , όπως συμβαίνει και στον Πειραιά. Αυτό σημαίνει ότι στη κοινοβουλευτική διαδικασία «θα πάνε ταυτόχρονα η σύμβαση πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου και η τροποποίηση», σημείωσε η κ. Γουργούρη, σύμφωνα με την οποία επιχειρείται η υποβάθμιση της κοινοβουλευτικής διαδικασίας.
Οι εργαζόμενοι φοβούνται επίσης ότι η πώληση αποσυνδέεται από το επενδυτικό πλάνο ύψους 309 εκατ. ευρώ, που έχει εκπονήσει η ΟΛΘ ΑΕ. Αυτό σημαίνει, υποστηρίζουν, ότι ο αγοραστής δεν δεσμεύεται να πραγματοποιήσει τις συγκεκριμένες επενδύσεις. Παράλληλα, απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά στη δημόσια Αρχή Λιμένος Θεσσαλονίκης που θα διασφάλιζε κατ’ ελάχιστο τη δημόσια εξουσία και αγαθό που εμπεριέχεται στην ΟΛΘ ΑΕ.
Ο πρόεδρος του Σωματείου χειριστών μηχανημάτων στον ΟΛΘ, Λάζαρος Τανταλίδης, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, υποστήριξε ότι το προσχέδιο της σύμβασης παραχώρησης δεν έχει κοινοποιηθεί στους εργαζομένους. Πρόσθεσε ότι σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχουν οι εργαζόμενοι, από το 5ετές business plan «περικόπτονται έργα», όπως η επέκταση της έκτης προβλήτας στο κρηπίδωμα 24. Υπενθύμισε ότι το 75% των κερδών του ΟΛΘ προέρχεται από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), με τον οποίο συνδέεται το έργο της πρώτης προβλήτας. Συμπλήρωσε ότι ο ΟΛΘ, που έκλεισε το 2015 με κέρδη 15 εκατ. ευρώ, είναι απόλυτα ικανός να υλοποιήσει την επένδυση, ενώ γνωστοποίησε ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2016 σημειώθηκε αύξηση 27-30% στη διακίνηση containers.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων ΟΛΘ, Τριαντάφυλλος Αφεντουλίδης, διερωτήθηκε έχει γίνει πλήρως κατανοητό ότι μαζί με τον ΟΛΘ διατίθεται και όλο το παραλιακό μέτωπο της πόλης σε πλάτος δέκα μέτρων. Ο πρόεδρος των λιμενεργατών Δημήτρης Θηρίου επισήμανε ότι μόνο ένα δημοσίου χαρακτήρα λιμάνι μπορεί να παράγει εθνικό πλούτο.
Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Λευτέρης Ζαργιανόπουλος, υποστήριξε πως όσα μεθοδεύονται θα έχουν τεράστια αποτύπωση στην οικονομική δομή της πόλης και πρόσθεσε ότι επιβάλλεται να υπάρξει ένα λιμάνι όχι απλά δημόσιο, αλλά κοινωνικοποιημένο. Πρόσθεσε ότι «σε προηγούμενες απόπειρες ιδιωτικοποίησης του λιμανιού οι φορείς της πόλης ήταν πολύ πιο ενεργοί και κινητοποιημένοι», ενώ έκανε συγκεκριμένη αναφορά στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, χαρακτηρίζοντάς τον ως «πρωτοστάτη των ιδιωτικοποιήσεων». Σημείωσε ότι η ιδιωτικοποίηση ακολουθεί την κοινοτική πολιτική για τα λιμάνια, όπως προβλέπεται από το πρόσφατο σχετικό νομοθέτημα.
Ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Ενότητας Τάσος Κανταράς ο οποίος είπε ότι «στο λιμάνι συντελείται ένα έγκλημα, που το ωρίμασαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις και το εκτελεί η σημερινή». Πρόσθεσε ότι όσοι ξεπουλήσουν το λιμάνι, θα κληθούν να λογοδοτήσουν.
Ο γενικός γραμματέας του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Παγώνης, εξέφρασε την πεποίθηση ότι «η κυβέρνηση μπορεί και πρέπει να πάρει την απόφαση [για πώληση] πίσω».
Σχετικές ετικέτες:ΕλλάδαεργαζόμενοιΘεσσαλονίκηκινητοποιήσειςλιμάνι Θεσσαλονίκης
Σχετικά άρθρα