Από εγχώριες και ευρωπαϊκές συμπληγάδες περνάει η πώληση του ΔΕΣΦΑ | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για κινητά, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για υπολογιστές με ένα
κλικ εδώ

Από εγχώριες και ευρωπαϊκές συμπληγάδες περνάει η πώληση του ΔΕΣΦΑ

09:25 | 21/4/16
apo-egxwries-kai-eyrwpaikes-symplhgades-pernaei-h-pwlhsh-toy-desfa

Για να επιτευχθεί η ολοκλήρωση του deal πρέπει να λυθούν δύο τουλάχιστον κεντρικά ζητήματα

Το Αζερμπαϊτζάν και η κρατική του εταιρεία φυσικού αερίου Socar συνεχίζουν να επιθυμούν και να επιδιώκουν την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 66% του ΔΕΣΦΑ, της ελληνικής εταιρείας που διαχειρίζεται τα δίκτυα μεταφοράς φυσικού αερίου. Αυτό διαμηνύουν με κάθε ευκαιρία οι εκπρόσωποι των Αζέρων που είναι εγκατεστημένοι ήδη στη χώρα μας, αυτό μετέφεραν και στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη με τον οποίο συναντήθηκαν την Τρίτη.

Ωστόσο για να επιτευχθεί η ολοκλήρωση του deal πρέπει να λυθούν δύο τουλάχιστον κεντρικά ζητήματα, για τα οποία μίλησαν επίσης με τον αντιπρόεδρο.

Το ένα είναι να καθοριστεί η νέα τιμολογιακή πολιτική του ΔΕΣΦΑ, έτσι ώστε να εξασφαλιστούν για την εταιρεία τα λειτουργικά κέρδη για τα οποία είχε δεσμευθεί η ελληνική πλευρά όταν, το 2014, κέρδισε η Socar το σχετικό διαγωνισμό.

Το δεύτερο είναι να βρούν ευρωπαίους επενδυτές που θα αγοράσουν το 17% (τουλάχιστον) από το προς πώληση 66% του ΔΕΣΦΑ, έτσι ώστε να δεχθεί η Κομισιόν να δώσει το «πράσινο φως» για την ιδιωτικοποίηση. Κι αυτό όμως εξαρτάται από την τιμολογιακή πολιτική, καθώς οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές το πρώτο που αξιολογούν είναι την απόδοση των κεφαλαίων που θα επενδύσουν.

Οι αυξήσεις, ωστόσο, που προκύπτουν από την εφαρμογή του κώδικα τιμολόγησης δημιουργούν μείζον πολιτικό πρόβλημα στον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη, ο οποίος θα πρέπει, για να διευκολύνει την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ, να πάρει αποφάσεις που θα επιβαρύνουν σημαντικά τους προϋπολογισμούς νοικοκυριών και επιχειρήσεων που πιέζονται ασφυκτικά από τις συνθήκες της ελληνικής οικονομίας.

Το προηγούμενο χρονικό διάστημα στο τραπέζι είχαν πέσει προτάσεις για αύξηση της χρέωσης δικτύου ως και 60%, την οποία ο Πάνος Σκουρλέτης είχε απορρίψει. Τελικά, φαίνεται έτοιμος να δεχθεί μία αύξηση γύρω στο 30%, η οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς θα επιβαρύνει το κόστος του φυσικού αερίου κατά 1,5 - 2%.

Ένα νέο «αγκάθι» στις σχέσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τους Αζέρους φαίνεται ότι προέκυψε πρόσφατα, όταν ο εποπτεύον Υπουργός Περιβάλλοντος προχώρησε σε αλλαγές στο διοικητικό και εποπτικό συμβούλιο του ΔΕΣΦΑ χωρίς να προηγηθεί συνεννόηση με την Socar. Οι Αζέροι υποστηρίζουν ότι υπήρχε άτυπη συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, να μην υπάρξουν διοικητικές αλλαγές μέχρι την ολοκλήρωση της πώλησης.

Το ενδιαφέρον, τέλος, των Αζέρων για την ελληνική αγορά συνδυάζεται με τις ευρύτερες προθέσεις τους για αναβάθμιση του ρόλου και των εμπορικών τους σχέσεων επι ευρωπαϊκού εδάφους, από τη στιγμή μάλιστα που στα αμέσως επόμενα χρόνια θα γίνουν προμηθευτές αερίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο δρόμος αυτός περνάει μέσα από τον αγωγό TAP που θα μεταφέρει Αζέρικο αέριο μέσω Τουρκίας, Ελλάδας, Αλβανίας και Ιταλίας και ο οποίος εκτιμάται ότι θα αρχίσει να κατασκευάζεται μέσα στο 2016.

Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών