16:25 | 7/6/16
Ξεκίνησαν οι εγγραφές των ενημερωτικών ιστοσελίδων στο νέο θεσμό
Μόνο τα μέλη του Μητρώου θα έχουν πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση, την οποία θα πρέπει να αιτιολογούν οι φορείς. Στόχος και οι τράπεζες να δίνουν διαφήμιση μόνο στις εγγεγραμμένες στο Μητρώο επιχειρήσειςΜε στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας στη διανομή κρατικής διαφήμισης στο διαδίκτυο, στον απόηχο και των πρόσφατων αποκαλύψεων για το κύκλωμα των “εκδοτών” - εκβιαστών, ξεκινούν από σήμερα οι εγγραφές των ειδησεογραφικών ιστοσελίδων στο Μητρώο On Line Media.
Το Μητρώο παρουσίασαν σε συνέντευξη τύπου ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς, ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος και η κυβερνητική εκπροσωπος Όλγα Γεροβασίλη.
Η εγγραφή των επιχειρήσεων στο Μητρώο δε θα είναι υποχρεωτική, όμως πολύ ισχυρό θετικό κίνητρο θα αποτελεί το γεγονός ότι μόνο οι εγγεγραμμένες σε αυτό επιχειρήσεις θα έχουν δικαίωμα στην κρατική διαφήμιση.
Όπως πάντως διευκρίνισε ο κ.Κρέτσος σε ερώτηση του News247, η ΓΓΕΕ ή το υπουργείο δε θα υπαγορεύει στους δημόσιους φορείς το που να διοχετεύσουν τη διαφήμιση, αλλά θα πρέπει η επιλογή που οι ίδιοι οι φορεις θα κάνουν να είναι αιτιολογημένη. Ανέφερε χαρακτηριστικά ως παράδειγμα ένα δημόσιο φορέα του χώρου της υγείας, ο οποίος ενδεχομένως να επιλέξει ιατρικού περιεχομένου ιστοσελίδες για να προβληθεί.
Ο υπουργός Επικράτειας σημείωσε ότι το κριτήριο της συνάφειας και της επισκεψιμότητας θα πρέπει να επικρατεί στο σχεδιασμό των επικοινωνιακών προγραμμάτων. Και οι δύο ωστόσο θέλησαν να ξεκαθαρίσουν ότι δε θα γίνεται κεντρικά από την κυβέρνηση ή διανομή διαφημιστικών κονδυλίων, αλλά ότι θεσπίζονται οι κανόνες και το πλαίσιο.
Ο δε κ.Παππάς αποκάλυψε μάλιστα ότι αναζητείται η νομική φόρμουλα ώστε και οι τράπεζες που δεν είναι δημόσιες επιχειρήσεις να υποχρεούνται να διανείμουν διαφήμιση μόνο στις ιστοσελίδες που θα εγγραφούν στο Μητρώο.
Ο κ.Κρέτσος εξήγησε ότι το Μητρώο δε επιτρέπει στους φορείς του δημοσίου τομέα να διαφημίζονται σε επιχειρήσεις που δεν είναι εγγεγραμμένες, δηλαδή σε επιχειρήσεις “που φοβουνται να δείξουν τη μετοχική τους σύνθεση ή να δηλώσουν αριθμό εργαζομένων”.
Υπενθύμισε εξάλλου ότι πλέον όλοι οι φορείς του δημοσίου πρέπει να καταθέτουν στη ΓΓΕΕ το πρόγραμμα διαφημιστικής προβολής τους ώστε να λάβουν έγκριση εκταμίευσης.. Αν και υπάρχει σχετική νομοθετική πρόβλεψη από το 1995 (νόμος Βενιζέλου) ο νόμος δεν είχε ποτέ εφαρμοστεί μέχρι πρόσφατα και είναι χαρακτηριστικό ότι ο δήμος Αθηναίων δεν είχε ποτέ καταθέσει δημόσια διαφημιστικό πρόγραμμα.
Εξετάζεται μάλιστα το ενδεχόμενο να αλλάξει ή σχετική νομοθεσία ώστε να προβλέπεται και ή δυνατότητα διαφημιστικής προβολής δημοσίων φορέων στο διαδίκτυο και όχι κατά 90% σε τηλεόραση και εφημερίδες.
Σημειωτέον επίσης ότι δυνατότητα εγγραφής στο Μητρώο έχουν μόνο επιχειρήσεις με ελληνικό ΑΦΜ και έδρα την Ελλάδα.
Καθώς εκτός από τη νομική φύση, τη μετοχική σύνθεση και τους υπεύθυνους κατά το νόμο οι ιστοσελίδες που θα εγγραφούν καλούνται να δηλώσουν και αριθμό εργαζομένων και τη φύση της εργασιακής σχέσης, ο κ.Παππας σχολίασε ότι το Μητρώο δίνει τη δυνατότητα να ανοίξει ή συζήτηση για τους εργαζόμενους στις ιστοσελίδες, όπου υπάρχει σημαντικό ποσοστό μαύρης εργασίας και απασχόλησης με μπλοκάκι.
Σε ερώτηση του News247 εάν θα αποτελεί στο μέλλον και κριτήριο για να λάβει κρατική διαφήμιση μία ιστοσελίδα το να έχει ικανό αριθμό δημοσιογράφων με πλήρεις εργασιακούς όρους, ο κ.Παππας είπε ότι δε μπορεί να οριστεί ελάχιστος αριθμός εργαζομένων και ο κ.Κρετσος διευκρίνισε πως δεν πρέπει να εμποδίστουν οι μικρές επιχειρήσεις.
"Η διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων προϋποθέτει την οργάνωση τους και την πίεση προς την πολιτεία" σχολίασε επίσης ο κ. Παππάς τονίζοντας ότι θα υπάρξει με το Μητρώο καταγραφή και από εκεί και πέρα το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας θα ελέγχει.
"Διασφαλίζουμε ότι λεφτά δε θα πάνε σε συμμορίες διαδικτύου και λαθρόβια site" είπε από την πλευρά του ο κ.Κρετσος και εξέφρασε την ελπίδα οι Ενώσεις Συντακτών να κινητοποιηθούν και να γράψουν τους εργαζόμενους στο διαδίκτυο ως μέλη.
Οι εταιρίες που θα εγγραφούν στο Μητρώο θα έχουν επίσης πρόσβαση σε ειδικό λογισμικό εντοπισμού λογοκλοπής, ποτ θα ειδοποιεί σε πραγματικό χρόνο δηλαδή μέσα σε 30 λεπτά, τον ιδιοκτήτη της είδησης για το πως και που αναπαρήχθη το κείμενο και εάν υπήρξε απόλυτη αντιγραφή, κάτι που εγείρει θέμα πνευματικών δικαιωμάτων.
Ο κ. Κρετσος ανέφερε μάλιστα ότι πρέπει να ανοίξει ή συζήτηση και για το πως μετράμε επισκεψιμότητα και τεχνικά εργαλεία που πρέπει να αξιοποιήσουμε, καθώς όπως σημείωσε σήμερα ο καθένας επικαλείται μοναδικούς χρήστες και ο καθένας χρησιμοποιεί και άλλο σύστημα καταγραφής.
"Λέξη κλειδί είναι η επιχείρηση, με τη χρήση του όρου αυτού επιτυγχάνουμε τη διάκριση ανάμεσα σε επαγγελματικού τύπου ιστοσελίδες και στα blogs άλλο το ένα και άλλο το άλλο" διευκρίνισε επίσης ο κ.Παππας, θέλοντας εξαρχής να ξεκαθαρίσει ότι με το Μητρώο δε θα γίνεται καμία παρέμβαση στο περιεχόμενο των ειδήσεων.
Σχετικά άρθρα