13:02 | 13/7/16
Μετά τη συμφωνία με την Cosco οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες θα έχουν τον πρώτο λόγο στις κινεζικές μεταφορές
Την επαναφορά δεκάδων εφοπλιστικών δισ. ευρώ στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα που χάθηκαν από το 2009 έως σήμερα λόγω της αβεβαιότητας για το Grexit, μπορεί να σηματοδοτήσει ο συνδυασμός της συμφωνίας με την Cosco και του νόμου που θα απελευθερώνει τα νέα κεφάλαια από τη «μέγγενη» των capital controls.
Αυτή τη στιγμή όπως αναφέρουν ειδικοί της ναυτιλιακής αγοράς υπάρχουν έσοδα πολλών δισ της ελληνικής ναυτιλίας τα οποία δεν αποτυπώνονται στην αγορά γιατί «εξαφανίζονται» σε διάφορους φορολογικούς παραδείσους.
Μετά τη συμφωνία με την Cosco, όπου στην ουσία το λιμάνι του Πειραιά θα αποτελεί το κέντρο των κινέζικων εμπορικών μεταφορών για όλη την Ευρώπη και όχι μόνο, οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες θα έχουν τον πρώτο λόγο στις κινεζικές μεταφορές.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι ο όγκος εργασιών των ελληνικών ναυτιλιακών θα εκτοξευθεί και μάλιστα με τη μεταφορά βιομηχανικών προϊόντων τα οποία έχουν αυξημένο περιθώριο κέρδους και αποδίδουν σταθερά έσοδα σε σχέση με τη μεταφορά άλλων προϊόντων που το κέρδος δεν είναι στον ίδιο βαθμό εξασφαλισμένο.
Τα πρόσθετα κέρδη που θα έχουν οι ναυτιλιακές από τη δραστηριότητα μέσω Cosco είναι βέβαιο ότι θα διαχυθούν στην ελληνική οικονομία (με την προϋπόθεση πάντα βέβαια ότι η Ελλάδα θα είναι στο ευρώ) και σιγά σιγά θα επανέλθουν τα εφοπλιστικά κεφάλαια στη χώρα που τόσο λείπουν από το 2010 έως σήμερα.
Σημαντικό ρόλο στην ολική αυτή επαναφορά θα παίξει ο νόμος για την άρση των capital control στο νέο χρήμα που επεξεργάζεται η Κυβέρνηση και ένας από τους στόχους σίγουρα είναι να διευκολύνουν τις εφοπλιστικές εταιρείες να μεταφέρουν ένα τμήμα των κεφαλαίων που σήκωσαν από την Ελλάδα και το οποίο έχει μεταναστεύσει στο Λονδίνο και σε νησιά τύπου Kεϊμάν.
Το ποσό το οποίο μπορεί να καρπωθεί η Ελλάδα δεν μπορεί να υπολογιστεί με ασφάλεια, αλλά για να δοθεί μία τάξη μεγέθους υπολογίζεται ότι μετά το 2009 έφυγαν από τις ελληνικές τράπεζες 50-60 δις εφοπλιστικών κεφαλαίων.
Πηγή: economy365
Σχετικές ετικέτες:ναυτιλιακές εταιρίεςΟικονομίαCOSCO
Σχετικά άρθρα