22:19 | 7/9/16
Σε μία πολύ βασική λύση με ρεαλιστικά χαρακτηριστικά προσανατολίζεται ο ΟΣΕ για την ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕΠ και συγκεκριμένα για το τμήμα Ρίο-Λιμένας Πάτρας.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com η προμελέτη του ΟΣΕ ολοκληρώθηκε μέσα στο καλοκαίρι και αναμένεται να συζητηθεί.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή η προμελέτη προτείνει την αναβάθμιση της υπάρχουσας γραμμής από το Ρίο μέχρι το Λιμένα Πάτρας, από μονή μετρική που είναι σήμερα σε διπλή συνδυασμένου εύρους και με ηλεκτροκίνηση. Η φράση ¨συνδυασμένου εύρους" είναι το κλειδί της προμελέτης καθώς σημαίνει πως αυτή η νέα διπλή γραμμή θα έχει τη δυνατότητα να δέχεται και τα σημερινά μετρικά τρένα αλλά και τα σύγχρονα κανονικού πλάτους και ηλεκτροκίνητα.
Με λίγα λόγια η προμελέτη του ΟΣΕ έχει ως κύριο μέλημα σχεδόν σε όλη τη διάρκεια των έργων να μην σταματήσει την λειτουργία του ο πολύ πετυχημένος Προαστιακός Πάτρας, ένα αίτημα που ήταν σχεδόν καθολικό στην περιοχή.
Αυτό πως θα επιτευχθεί; Ταυτόχρονα όταν θα κατασκευάζεται η νέα δεύτερη γραμμή θα διατηρηθεί η παλιά μονή σημερινή γραμμή για να λειτουργεί ο Προαστιακός. Με την ολοκλήρωση της δεύτερης γραμμής, θα περάσει ο Προαστιακός στην νέα γραμμή και τα έργα θα συνεχίσουν στην αντικατάσταση της παλιάς μετρικής γραμμής.
Στην προμελέτη περιλαμβάνεται η ανακατασκευή των σταθμών (Αγυιάς, Παναχαϊκή, Άγιος Διονύσιος, Επιλημένιος Σταθμός) και στάσεων στο τμήμα μήκους περίπου 5χλμ ενώ για το σταθμό Άγιος Διονύσιος υπάρχει η πρόταση για δημιουργία ενός μεγάλου κεντρικού σταθμού αντάξιου της πόλης που θα διαθέτει 4 αποβάθρες. Όλοι οι σταθμοί θα διαθέτουν πάρκινγκ και θα είναι απόλυτα προσβάσιμοι από τα ΑΜΕΑ. Η κατάληξη της γραμμή θα είναι στο παλιό λιμάνι στον Άγιο Νικόλαο.
Όσον αφορά τις ισόπεδες διαβάσεις οι περισσότερες θα διατηρηθούν και προβλέπεται σε κάποιες ανισοπεδοποίηση. Το κόστος δεν έχει εκτιμηθεί ακόμα αλλά σίγουρα κυμαίνεται σε χαμηλότερα επίπεδα από κάθε άλλη πρόταση που έχει γίνει μέχρι σήμερα, ενώ περιέχει και το σημαντικό γεγονός πως απουσία σημαντικών τεχνικών έργων η λύση αυτή δίνει τη δυνατότητα στην Πάτρα να φέρει το σύγχρονο δίκτυο και τρένο σε χρόνο πολύ μικρότερο από οποιαδήποτε άλλη περίπτωση.
Τώρα η προμελέτη θα περάσει στην ΕΡΓΟΣΕ για να υπάρξει η απαραίτητη διαβούλευση με τους φορείς της περιοχής με στόχο να υπάρξει μία συναινετική λύση που να καλύπτει όλες τις πλευρές προκείμενου το έργο να περάσει στις μελέτες, να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, να δημοπρατηθεί και να υλοποιηθεί με το χρονικό πλαίσιο να μας οδηγεί στο 2022.
Άγνωστη είναι η αντίδραση του Δήμου που ως γνωστόν ζητά περιμετρική διέλευση από την πόλη, ενώ σημαντικό ρόλο θα παίξουν τόσο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας που αναζητά επειγόντως λύσεις αλλά και το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας που πιέζει για να βρεθεί η καλύτερη λύση για την πόλη ενώ ενδιαφέρεται και για τη σύνδεση του τρένου με το νέο λιμάνι με στόχο τις εμπορευματικές μεταφορές.
Πηγή: ypodomes.com
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com η προμελέτη του ΟΣΕ ολοκληρώθηκε μέσα στο καλοκαίρι και αναμένεται να συζητηθεί.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή η προμελέτη προτείνει την αναβάθμιση της υπάρχουσας γραμμής από το Ρίο μέχρι το Λιμένα Πάτρας, από μονή μετρική που είναι σήμερα σε διπλή συνδυασμένου εύρους και με ηλεκτροκίνηση. Η φράση ¨συνδυασμένου εύρους" είναι το κλειδί της προμελέτης καθώς σημαίνει πως αυτή η νέα διπλή γραμμή θα έχει τη δυνατότητα να δέχεται και τα σημερινά μετρικά τρένα αλλά και τα σύγχρονα κανονικού πλάτους και ηλεκτροκίνητα.
Με λίγα λόγια η προμελέτη του ΟΣΕ έχει ως κύριο μέλημα σχεδόν σε όλη τη διάρκεια των έργων να μην σταματήσει την λειτουργία του ο πολύ πετυχημένος Προαστιακός Πάτρας, ένα αίτημα που ήταν σχεδόν καθολικό στην περιοχή.
Αυτό πως θα επιτευχθεί; Ταυτόχρονα όταν θα κατασκευάζεται η νέα δεύτερη γραμμή θα διατηρηθεί η παλιά μονή σημερινή γραμμή για να λειτουργεί ο Προαστιακός. Με την ολοκλήρωση της δεύτερης γραμμής, θα περάσει ο Προαστιακός στην νέα γραμμή και τα έργα θα συνεχίσουν στην αντικατάσταση της παλιάς μετρικής γραμμής.
Στην προμελέτη περιλαμβάνεται η ανακατασκευή των σταθμών (Αγυιάς, Παναχαϊκή, Άγιος Διονύσιος, Επιλημένιος Σταθμός) και στάσεων στο τμήμα μήκους περίπου 5χλμ ενώ για το σταθμό Άγιος Διονύσιος υπάρχει η πρόταση για δημιουργία ενός μεγάλου κεντρικού σταθμού αντάξιου της πόλης που θα διαθέτει 4 αποβάθρες. Όλοι οι σταθμοί θα διαθέτουν πάρκινγκ και θα είναι απόλυτα προσβάσιμοι από τα ΑΜΕΑ. Η κατάληξη της γραμμή θα είναι στο παλιό λιμάνι στον Άγιο Νικόλαο.
Όσον αφορά τις ισόπεδες διαβάσεις οι περισσότερες θα διατηρηθούν και προβλέπεται σε κάποιες ανισοπεδοποίηση. Το κόστος δεν έχει εκτιμηθεί ακόμα αλλά σίγουρα κυμαίνεται σε χαμηλότερα επίπεδα από κάθε άλλη πρόταση που έχει γίνει μέχρι σήμερα, ενώ περιέχει και το σημαντικό γεγονός πως απουσία σημαντικών τεχνικών έργων η λύση αυτή δίνει τη δυνατότητα στην Πάτρα να φέρει το σύγχρονο δίκτυο και τρένο σε χρόνο πολύ μικρότερο από οποιαδήποτε άλλη περίπτωση.
Τώρα η προμελέτη θα περάσει στην ΕΡΓΟΣΕ για να υπάρξει η απαραίτητη διαβούλευση με τους φορείς της περιοχής με στόχο να υπάρξει μία συναινετική λύση που να καλύπτει όλες τις πλευρές προκείμενου το έργο να περάσει στις μελέτες, να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, να δημοπρατηθεί και να υλοποιηθεί με το χρονικό πλαίσιο να μας οδηγεί στο 2022.
Άγνωστη είναι η αντίδραση του Δήμου που ως γνωστόν ζητά περιμετρική διέλευση από την πόλη, ενώ σημαντικό ρόλο θα παίξουν τόσο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας που αναζητά επειγόντως λύσεις αλλά και το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας που πιέζει για να βρεθεί η καλύτερη λύση για την πόλη ενώ ενδιαφέρεται και για τη σύνδεση του τρένου με το νέο λιμάνι με στόχο τις εμπορευματικές μεταφορές.
Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com
Σχετικές ετικέτες:ΑχαΐαΕλλάδαΟΣΕΠάτραΠελοπόννησος
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων