00:28 | 2/1/17
Την αγοραστική συμπεριφορά των πολιτών στη διάρκεια των εορτών κατέγραψε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με έρευνα μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, στο διάστημα 27/12/2016-30/12/2016.
Σύμφωνα με την έρευνα, τo 85% δήλωσε ότι πραγματοποίησε αγορές για τις ημέρες των Χριστουγέννων, ενώ το 15% δήλωσε ότι δεν αγόρασε προϊόντα. Οι κυριότεροι λόγοι που δεν αγόρασαν κάποιοι προϊόντα ήταν η έλλειψη χρημάτων (43%), η έλλειψη χρόνου (23%), το ότι δεν υπήρχε ανάγκη (20%) και η πολυκοσμία στα καταστήματα (7%). To 76% των ερωτηθέντων απάντησε ότι δαπάνησε μέχρι 200 ευρώ, το 20% από 201 έως 500 ευρώ και το υπόλοιπο 4% ξόδεψε περισσότερα από 501 ευρώ εν όψει των Χριστουγέννων. Για την Πρωτοχρονιά το 73% του δείγματος δήλωσε ότι θα έκανε αγορές προϊόντων, αλλά η συντριπτική πλειονότητα -ποσοστό 92%- δαπανώντας λιγότερα από 200 Ευρώ.Από την ερώτηση σε ποιες κατηγορίες προϊόντων/υπηρεσιών δαπανήθηκαν τα χρήματα βγαίνει το συμπέρασμα ότι αγοράστηκαν κυρίως τρόφιμα και είδη ρουχισμού. Συγκεκριμένα, για την αγορά τροφίμων το 54% ξόδεψε το 15%-30% των χρημάτων του, ενώ το 37% δαπάνησε το 15% των χρημάτων του για αγορά οικιακών συσκευών. Το 38% απάντησε ότι διέθεσε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του για ένα ταξίδι, ενώ το 11% ξόδεψε το 30% των χρημάτων του γι? αυτό το σκοπό. Για την αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης το 25% του δείγματος διέθεσε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του, ένα το 40% των ερωτηθέντων δαπάνησε το 30%-60% των χρημάτων του γι? αυτό το σκοπό.
Σε ό,τι αφορά την αγορά προϊόντων τεχνολογίας, το 28% του δείγματος διέθεσε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του σε τέτοιου είδους προϊόντα, ενώ το 13% ξόδεψε το 30% των χρημάτων του.
Επιπλέον, το 16% του δείγματος ξόδεψε το 30% των χρημάτων του σε κοσμήματα και αξεσουάρ, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό 10% που δαπάνησε για κοσμήματα και αξεσουάρ το 45% των χρημάτων του.
Το 11% αγόρασε παιχνίδια και ξόδεψε το 30% των χρημάτων του, ενώ ποσοστό 33% ξόδεψε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του γι? αυτό το σκοπό.
Τέλος, το 3% διέθεσε το 30% των χρημάτων του για την αγορά επίπλων, τo 5% έδωσε το 30% των χρημάτων του για την αγορά βιβλίων και ένα 26% ξόδεψε το 30% των χρημάτων του για διασκέδαση.
Σχετικές ετικέτες:αγοράΟικονομίαΠανεπιστήμιο Μακεδονίας
Σχετικά άρθρα