12:16 | 2/1/17
Αιχμηρή δήλωση για αναρίθμητες αδικίες σε βάρος των καταναλωτών
Ο Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος και ανεξάρτητος βουλευτής Αχαΐας ΝίκοςΝικολόπουλος επανέρχεται στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν χιλιάδες καταναλωτές της ΔΕΗ με τις ρυθμίσεις των λογαριασμών τους, γιατί για πολλούς απαγορεύεται να προχωρήσουν σε ρύθμιση, παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις της Επιχείρησης!
Με δήλωση του ο Νίκος Νικολόπουλος, αναφέρεται διεξοδικά σ’ όλες τις περιπτώσεις που οι πελάτες της ΔΕΗ βρίσκουν κλειστή την πόρτα της και έτσι καταρρίπτονται οι βαρύγδουπες εξαγγελίες της περί ενός φιλολαϊκού μέτρου που θ’ ανακούφιζε χιλιάδες νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Παρακάτω ο ανεξάρτητος βουλευτής αναφέρεται διεξοδικά στους περιορισμούς και τις απαγορευτικές προϋποθέσεις που απαιτούνται για να εξασφαλίσει κάποιος ρύθμιση, αλλά και σε αρκετές αστοχίες του συστήματος. Συγκεκριμένα τονίζει:
«Για για τους πελάτες της ΔΕΗ στους οποίους έχει γίνει ήδη διακοπή ηλεκτροδότησης, η ρύθμιση μπορεί να γίνει μόνο σε 8 ή ακόμα και σε 4 δόσεις και μόνον εφόσον προηγουμένως εξοφληθεί το 30% τη ληξιπρόθεσμης οφειλής.
Επίσης πολλοί πελάτες διαπιστώνουν εκ των υστέρων ότι χάνουν παλαιότερη ρύθμιση, επειδή έκαναν την πληρωμή τις ρύθμισης όχι στην ακριβή ημερομηνία που ορίζεται στο διακανονισμό, αλλά λίγες ημέρες νωρίτερα ή αργότερα. Κι αυτό γιατί όταν η πληρωμή γίνεται σε διαφορετική ημερομηνία, το ποσό δεν καταλογίζεται στη ρύθμιση των παλαιών οφειλών, αλλά στο νέο λογαριασμό κατανάλωσης που έχει εκδοθεί στο μεταξύ, με αποτέλεσμα η ρύθμιση να εμφανίζεται ότι δεν εξυπηρετείται.
Μία άλλη ομάδα καταναλωτών δεν μπορεί να μπει στη ρύθμιση λόγω του φαινομένου των «εικονικών διακοπών». Δηλαδή παρατηρούνται περιστατικά κατά τα οποία η ΔΕΗ δίνει μεν εντολή διακοπής, αλλά ο ΔΕΔΔΗΕ δεν διακόπτει τη σύνδεση, παρότι ενημερώνει το σύστημα της ΔΕΗ ότι έχει γίνει διακοπή, με αποτέλεσμα ο πελάτης να μην μπορεί να κάνει ρύθμιση των οφειλών του.
Το πρόβλημα αυτό προκύπτει επειδή ο ΔΕΔΔΗΕ ο οποίος είναι επιφορτισμένος να διακόπτει το ρεύμα, διαχειρίζεται το δίκτυο για λογαριασμό όλων των εταιρειών εμπορίας ηλεκτρικού ρεύματος, και όχι μόνο της ΔΕΗ τις οποίες χρεώνει για κάθε διακοπή και για κάθε επανασύνδεση. Έτσι έχει κίνητρο να παρουσιάζει μεγάλο αριθμό διακοπών τις οποίες σε πολλές περιπτώσεις λόγω φόρτου δεν προλαβαίνει να κάνει.
Οι καταναλωτές αυτοί όμως φαίνονται στα χαρτιά ότι έχουν διακοπή αλλά συνεχίζουν να ηλεκτροδοτούνται και θεωρούνται από τη ΔΕΗ ότι «κλέβουν» κι έτσι χάνουν το δικαίωμα στη ρύθμιση.
Όλα τα παραπάνω έχουν οδηγήσει στο να υπάρχουν αυτή τη στιγμή δύο κατηγορίες πελατών: Αυτοί που έχουν δυνατότητα ρύθμισης των 36 δόσεων και αυτοί που δεν έχουν, γεγονός που δημιουργεί συνθήκες διαφορετικής μεταχείρισης και αδικίας.
Γιατί όταν το μόνο κριτήριο για την ένταξη στον διακανονισμό είναι η διακοπή της σύνδεσης μια απόφαση που το κάθε κατάστημα παίρνει με αόριστα κριτήρια και σε χρόνους διαφορετικούς για τον κάθε πελάτη, αυτό δημιουργεί συνθήκες άνισης μεταχείρισης για όλους.
Βέβαια από τη ΔΕΗ υποστηρίζουν ότι η διακοπή γίνεται ύστερα από δύο ειδοποιήσεις ή δύο απλήρωτους λογαριασμούς, αλλά αυτό δεν εφαρμόζεται με απόλυτο τρόπο και δεν υπάρχει πουθενά καταγεγραμμένο το χρονικό όριο στο οποίο κόβεται το ρεύμα αφού λήξουν οι δύο απλήρωτοι λογαριασμοί».
Ολοκληρώνοντας τη δήλωσή του, ο Νίκος Νικολόπουλος επισημαίνει:
«Θα πρέπει, τέλος, να σημειωθεί ότι η ΓΕΝΟΠ ανεβάζει το ύψος των ανεξόφλητων οφειλών από τα 2,5 δισ. ευρώ στα 3 δισ. ευρώ. Ένας από τους μεγαλύτερους οφειλέτες πάντως είναι το Δημόσιο και ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, με συνολικά χρέη περί τα 200 εκατ. ευρώ.
Δεν είναι δυνατόν, λοιπόν, όταν το Κράτος δίνει το… κακό παράδειγμα, να είανι αυστηρό και άδικο με τους πολίτες του».
Σχετικά άρθρα