00:30 | 15/1/17
Για τις δράσεις της κυβέρνησης στο θέμα της αξιοποίησης του λιμανιού της συμπρωτεύουσας, αλλά και την πορεία των έργων του μετρό αναφέρθηκε ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης
Στους πολίτες της Θεσσαλονίκης θα αποδοθεί η Α' Προβλήτα του λιμανιού, χωρίς όμως να έχει ακόμη αποφασιστεί το καθεστώς που θα διέπει την απόδοση, ενώ στον δήμο (σ.σ. που επί μακρόν διεκδικεί την Α' προβλήτα) θα παραχωρηθούν χώροι "και πιθανώς να γίνει φορέας συνδιαχείρισης".Τα παραπάνω επισήμανε απόψε, από τη Θεσσαλονίκη, χωρίς ωστόσο να επεκταθεί σε περαιτέρω λεπτομέρειες, ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρης Παπαδημητρίου, μιλώντας στο ετήσιο δείπνο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, με την ευκαιρία του νέου έτους.
Διασφαλίζουμε ότι θα αποδοθεί στους πολίτες για πολιτιστικές και κοινωνικές χρήσεις και θα παραμείνουν τα τρία μουσεία (Φωτογραφίας, Κινηματογράφου, Σύγχρονης Τέχνης)«Σε σχέση με την Α' προβλήτα διασφαλίζουμε ότι θα αποδοθεί στους πολίτες για πολιτιστικές και κοινωνικές χρήσεις και θα παραμείνουν τα τρία μουσεία (Φωτογραφίας, Κινηματογράφου, Σύγχρονης Τέχνης)" σημείωσε, ενώ σε ό,τι αφορά τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης επιβεβαίωσε ότι στο τέλος Ιανουαρίου θα αναρτηθεί η σύμβαση παραχώρησης, ώστε να ακολουθήσει η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών των επενδυτών.
Τα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης
Επίσης, όσον αφορά το μετρό το οποίο ολοκληρώνεται το 2019, ο κ.Παπαδημητρίου υπενθύμισε ότι τον Φεβρουάριο παραδίδεται η πρώτη σήραγγα. Πρόσθεσε ότι μόνο το 2016 πληρώθηκαν για το έργο 160 εκατ. ευρώ, δηλαδή τα μισά σχεδόν απ’ όσα δόθηκαν τη δεκαετία 2006-2015 (360 εκατ. ευρώ).Ο υπουργός επισήμανε ακόμη ότι η ευνοϊκή τουριστική συγκυρία εξωθεί ένα ισχυρό τουριστικό ρεύμα από τα Βαλκάνια, την Αν. Ευρώπη και τη Ρωσία προς την Ελλάδα, κάτι που οφείλει να αξιοποιήσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε μόνιμη βάση εφόσον προηγουμένως κατορθώσει και αναβαθμίσει τις υποδομές της. Συγκεκριμένα, χρειάζεται να εκσυγχρονίσει το ξενοδοχειακό της δυναμικό, καθώς διαθέτει πανελλαδικά τα περισσότερα ξενοδοχεία ενός αστέρα, αλλά και να αναπτύξει ένα εύρος διαφοροποιημένων τουριστικών προϊόντων με ειδικές μορφές τουρισμού.
Συμπλήρωσε δε ότι η κυβέρνηση επεξεργάζεται στρατηγικό σχέδιο για τη Σιδηροδρομική Εγνατία, η οποία θα συμβάλλει στην ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων στις Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Θεσσαλονίκη αναβαθμίζοντας παράλληλα τη σύνδεση με τη Βουλγαρία.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάζει αναμφισβήτητη προνομιακή γεωγραφική θέση σε συνάρτηση με την ήδη εδραιωμένη επενδυτική δραστηριότητα σε χώρες της Ν.Α. Ευρώπης"Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάζει αναμφισβήτητη προνομιακή γεωγραφική θέση σε συνάρτηση με την ήδη εδραιωμένη επενδυτική δραστηριότητα σε χώρες της Ν.Α. Ευρώπης. Το γεγονός αυτό μπορεί να δημιουργήσει πλεονέκτημα στη ροή προϊόντων και υπηρεσιών (τουρισμός, logistic, εκπαίδευση) προς τις χώρες αυτές. Η δυνατότητα ανάδειξης της Θεσσαλονίκης ως διαμετακομιστικού κόμβου, ενός σχήματος συνδυασμένων μεταφορών και η αυξανόμενη ζήτηση εγχώριων αγαθών και εμπορευμάτων μπορεί να ενισχυθεί με την αξιοποίηση οριζόντιων τεχνολογιών μεταφορών, εφοδιαστικής αλυσίδας και πληροφορικής" σημείωσε και πρόσθεσε ότι κεντρικό ρόλο στην αξιοποίηση της δυνατότητας αυτής, αποτελεί η αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ.
Πηγή: ΑΠΕ
Σχετικές ετικέτες:Δημήτρης ΠαπαδημητρίουΘεσσαλονίκηλιμάνι ΘεσσαλονίκηςΠολιτικήΣΥΡΙΖΑ
Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων