Πεντάδα τροπολογιών με σκληρά προαπαιτούμενα | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Πεντάδα τροπολογιών με σκληρά προαπαιτούμενα

23:18 | 8/6/17

Κατατέθηκαν στη Βουλή οι πέντε τροπολογίες για το κλείσιμο των προαπαιτούμενων της δεύτερης αξιολόγησης. Όλα όσα περιλαμβάνουν

Παράταση του παγώματος των συντάξεων μέχρι το 2022 επαναφορά των συλλογικών
διαπραγματεύσεων η οποία - αορίστως - για μετά το τέλος του προγράμματος είναι οι δύο βαριές από τις συνολικά πέντε τροπολογίες που κατατέθηκαν πριν λίγη ώρα στην Βουλής για το κλείσιμο των προαπαιτούμενων της δεύτερης αξιολόγησης.

Στην πρώτη τροπολογία ουσιαστικά παρατείνεται μέχρι και το 2022 (αντί του 2021 που ίσχυε έως τώρα ) το πάγωμα της όποιας σκέψης για αυξήσεις στις συντάξεις με βάση το νόμο Κατρούγκαλου (θα προσδιορίζονταν κατά 50% από την αύξηση του πληθωρισμού και κατά 50% από την αύξηση του ΑΕΠ).

Στην δεύτερη τροπολογία απαλείφει την συγκεκριμένη ημερομηνία που για την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων της μετενέργειας και αρχής της ευνοϊκότερης ρύθμισης που είχε οριστεί με το εφαρμοστικό νόμο (4472/17) για περικοπής συντάξεων και αφορολόγητου για το Σεπτέμβριο του 2017. Με την τροπολογία οι αναστολή των ευνοϊκών αυτών για τους εργαζόμενους ρυθμίσεων παραπέμπεται αορίστως για μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος προσαρμογής.

Εμπροσθοβαρής περικοπή αφορολόγητου

Στην τρίτη τροπολογία γίνεται μια φραστική αναδιατύπωση του τμήματος του άρθρου 15 του νόμου 4472 που αφορά τις συνθήκες κάτω από τις οποίες θα η περικοπή του αφορολόγητου θα εφαρμοστεί από από το 2019 αντί του 2020 που έχει ψηφιστεί αν και εφόσον η Ελλάδα δεν μπορεί να πετύχει το δημοσιονομικό στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ Στο εδάφιο δύο της παραγράφου 2 του άρθρου 15 ο 4472/17.

«Προκειμένου να διασφαλιστεί, ως αποτέλεσμα της ως άνω εμπροσθοβαρούς εφαρμογής, η επίτευξη του ανωτέρω δημοσιονομικού στόχου κατά τρόπο ευνοϊκό για την ανάπτυξη, οι ελληνικές αρχές μπορούν να εφαρμόζουν τις αναγκαίες προσαρμογές στο άρθρο 10, σε συμφωνία με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας.»

Η διατύπωση αυτή φάνηκε ύποπτη και ζήτησαν να αλλάξει. Η νέα διατύπωση «Προκειμένου να διασφαλιστεί, ως αποτέλεσμα της ως άνω εμπροσθοβαρούς εφαρμογής, η επίτευξη του ανωτέρω δημοσιονομικού στόχου κατά τρόπο ευνοϊκό για την ανάπτυξη, οι ελληνικές αρχές σε συμφωνία με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας μπορούν να εφαρμόζουν τις αναγκαίες προσαρμογές στο άρθρο 10».

Ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί

Στην τέταρτη τροπολογία γίνονται διευκρινήσεις για τον τρόπο διεξαγωγής των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και αποσαφηνίζεται εκ των υστέρων ότι το πλειστηρίασμα θα πρέπει να κατατίθεται ενός 3 ημερών μετά την διεξαγωγή του πλειστηριασμού.

Η εγγύηση θα πρέπει να κατατίθεται δύο ημέρες πριν από την ημέρα διεξαγωγής του πλειστηριασμού

Στην ίδια τροπολογία ρυθμίζονται και επιμέρους θέματα ώστε οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί να καταστούν λειτουργικοί.

Χρηματοδότηση κομμάτων

Η πέμπτη και τελευταία τροπολογία αφορά αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για την χρηματοδότηση των κομμάτων ειδικότερα ορίζεται ότι:

-Οι αιρετοί κάθε βαθμίδας θα πρέπει να ανακοινώνουν αυθημερόν στην αρμόδια επιτροπή ελέγχου έναν μοναδικό λογαριασμό μέσω του οποίου θα κινούνται τα έσοδα και τα έξοδα του κάθε υποψηφίου αιρετού κάθε βαθμίδας της δημόσιας διοίκησης.

 -Ορίζεται επίσης ως ανώτατο όριο ενεχυρίασης του ποσοστού της κρατικής χρηματοδότησης των κομμάτων για την λήψη δανείων το 50%.

Τάσος Δασόπουλος

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών