Αυτός είναι ο αριστούχος των αριστούχων στις Πανελλήνιες | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για κινητά, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για υπολογιστές με ένα
κλικ εδώ

Αυτός είναι ο αριστούχος των αριστούχων στις Πανελλήνιες

19:02 | 1/7/17

Όπως διαμορφώνεται ο χάρτης των μέχρι στιγμής αποτελεσμάτων των Πανελληνίων 2017, ο Άγγελος Νικομάνης κερδίζει την πρωτιά με τα υψηλότερα βαθμολογικά "σκορ" σε όλη την Ελλάδα - Τι λέει για τον εξεταστικό Γολγοθά, τα δύσκολα Μαθηματικά, το brain drain και την κομματοκρατία στην Γ' βάθμια εκπαίδευση

Κόντρα στις δυσκολίες των φετινών μαθημάτων. Και αντίθετα από το γενικό βατερλώ στα Μαθηματικά Προσανατολισμού που αναμένεται να αποτελέσει τον κύριο παράγοντα της πτώσης στις βάσεις του 2ου και 5ου Επιστημονικού Πεδίου, ο Άγγελος Νικομάνης αποδείχτηκε νικητής. Νικητής του φετινού εξεταστικού μαραθωνίου των Πανελληνίων. Και νικητής απέναντι στον εαυτό του και τους προσωπικούς του στόχους.
Μέχρι πριν τρεις μήνες, ήθελα διακαώς να περάσω Φυσικό ή Μαθηματικό
Με 19.820 μόρια, ίσως την υψηλότερη σχολική επίδοση στην Ελλάδα, παίρνει επάξια «το εισιτήριο» για τη σχολή των ονείρων του, τη Σχολή Ναυπηγών, Μηχανολόγων, Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. «Μέχρι πριν τρεις μήνες, ήθελα διακαώς να περάσω Φυσικό ή Μαθηματικό. Ωστόσο, με κίνητρο την επαγγελματική αποκατάσταση, δεδομένου και του υψηλού δείκτη ανεργίας στη χώρα, αποφάσισα να αλλάξω κλάδο κυριολεκτικά τελευταία στιγμή», αναφέρει ο ίδιος, λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τις φετινές Πανελλήνιες 2017, αποδεικνύοντας περίτρανα πως τα αγαθά κόποις κτώνται. Και όχι μόνο. Αντίθετα με τους περισσότερους αριστούχους που «κλείνουν το μάτι» στην προοπτική καριέρας στο εξωτερικό, ο Άγγελος δηλώνει αρνητικός στο φαινόμενο του brain drain και υπερασπίζεται το λόγο που θα «τραβήξει χειρόφρενο» στην Ελλάδα. «Δεν βοηθάμε την οικονομία της χώρας με το να φεύγουμε. Αντίθετα, την καταδικάζουμε. Θα μείνω εδώ να το παλέψω και να βοηθήσω όπως μπορώ».
Δεν βοηθάμε την οικονομία της χώρας με το να φεύγουμε
Τα θεμέλια για την επιτυχία, προϋπήρχαν. Με απολυτήριο 19.7 στην Α’ Λυκείου και «ολοστρόγγυλο» 20 στο απολυτήριο της Β’, ο Άγγελος ήξερε ότι με αυτοσυγκέντρωση και θέληση, θα μπορέσει να πετύχει τους ψηλούς του στόχους. Ίσως όμως ξεπέρασε και τον ίδιο του τον εαυτό. Με 20 στα Μαθηματικά Προσανατολισμού, 20 σε Χημεία και Φυσική, αλλά και 19.1 στην Έκθεση, ίσως αποτελεί έναν από τους υψηλότερους «σκόρερ» στο 2ο επιστημονικό Πεδίο.

Διακοπές στη Ζάκυνθο

Από τη Ζάκυνθο που παραθερίζει ήδη με φίλους του, λέει: «Τους βαθμούς μου τους έμαθα από το τηλέφωνο, με ενημέρωσε το Πρότυπο Λύκειο Αναβρύτων που φοιτούσα και το Φροντιστήριο. Ναι, χάρηκα. Το περίμενα. Δεν με νοιάζουν όμως μόνο τα μόρια. Ανακουφίστηκαν που κατάφερα αυτό για το οποίο πάσχιζα τόσο καιρό».

Τι αναφέρει όμως για τα Μαθηματικά Προσανατολισμού που το 70% των συνυποψηφίων του έγραψε κάτω από τη βάση, όπως και το 90% των υποψηφίων σε σχολές Οικονομίας και Πληροφορικής, λόγω της ιδιαίτερης δυσκολίας των θεμάτων; «Δυσκολεύτηκα στο Γ1 θέμα και κάπως αγχώθηκα. Ήταν πραγματικά ζόρικο, δεν ήμουν σίγουρος για το δρόμο της επίλυσης που είχα επιλέξει. Δαπάνησα για αυτή την άσκηση περί τα 20 λεπτά. Τεράστια έκπληξη για εμένα αποδείχτηκε και το τέταρτο θέμα, γιατί μας έδωσαν έτοιμη τη συνάρτηση. Είχε αρκετή δυσκολία εξίσου και αυτό, αλλά είχα προετοιμαστεί πολύ καλά για τέτοιου είδους ασκήσεις. Ήταν όμως πάρα πολλά τα θέματα. Σίγουρα δεν έφτανε ο χρόνος. Ακόμη και εγώ τελείωσα κυριολεκτικά στο παρά 5'».
Μου έτυχαν σοβαρά οικογενειακά προβλήματα και θέλει σθένος για να μην καταρρεύσεις 
Τι θέλει όμως ο ίδιος να ξεχάσει, στο τέλος αυτής της επίπονης διαδρομής και τι είναι αυτό που θέλει να κρατήσει; «Δεν είναι το μέγεθος της ύλης που μας εξαντλεί. Ούτε το εντατικό διάβασμα. Προσωπικά μου έτυχαν σοβαρά οικογενειακά προβλήματα και θέλει ιδιαίτερο σθένος, προκειμένου να μην εγκαταλείψεις την προσπάθειά σου. Και βασικά, για να μην καταρρεύσεις. Δεν είναι μόνο το σχολείο που μας απασχολεί για ένα χρόνο, υπάρχουν και άλλα ζητήματα σοβαρότερα και εύχομαι ο καθένας να μπορεί να αντεπεξέλθει σε δύσκολες συγκυρίες. Θα κρατήσω τη γενική εμπειρία, ως κάτι θετικό. Αλλά θα διαγράψω τα εξίσου απαιτητικά, θερινά μαθήματα. Τελειώνοντας τη Β' Λυκείου και όντας ήδη εξαντλημένος από τις ενδοσχολικές εξετάσεις, μπήκα σύντομα στη διαδικασία διαβάσματος. Ο δε χρόνος που απέμεινε από το τέλος των θερινών μαθημάτων μέχρι την έναρξη των τεστ προσομοιώσεων τον ίδιο Σεπτέμβριο, δεν στάθηκε αρκετός για να ξεκουραστώ πραγματικά. Ναι, αυτό είναι κάτι που θέλω να αφήσω πλέον πίσω μου και σχεδόν να μην θυμάμαι».

Το μυστικό της επιτυχίας

Ποιο όμως το μυστικό επιτυχίας που ξεχώρισε τον Άγγελο ανάμεσα σε χιλιάδες υποψηφίους; «Όχι κάτι ιδιαίτερα πρωτότυπο. Συστηματικό διάβασμα. Αυτό έκανα. Κάποιες μέρες πήγαινα και τις βόλτες μου για να χαλαρώσω, αλλά ποτέ δεν έχανα τη συνέχεια στη μελέτη. Καθημερινά 4.5 ώρες αγώνας δρόμου. Άκουγα συμμαθητές μου να μιλούν για 9 ώρες και πραγματικά, δεν το πίστευα. Είναι λάθος αυτό, διότι εξαντλείσαι σωματικά και μάλιστα, σε σύντομο χρονικό διάστημα».
Καθημερινά 4.5 ώρες αγώνας δρόμου
Αν και μετανιώνει για τη διακοπή των ξενόγλωσσων μαθημάτων (Αγγλικά και Γερμανικά) κατά τη διάρκεια προετοιμασίας για τις Πανελλήνιες, για το ότι «κρέμασε τα παπούτσια» του γυμναστηρίου, όπως και ότι άφησε στην άκρη τα μαθήματα Κιθάρας, σήμερα δηλώνει έτοιμος για «επανασύνδεση» με τα χόμπι του και για τη συμμετοχή στην ερχόμενη Ολυμπιάδα Φυσικής που διοργανώνεται στην Ινδονησία, με συμμετοχές από περίπου 80 χώρες. «Μαζί με την προοπτική ανανέωσης σε όλους τους τομείς, θα φροντίσω να τα πάω όσο πιο καλά γίνεται και σε αυτό το διαγωνισμό. Μετείχα ήδη σε δύο στάδια και κατάφερα να διακριθώ στην εθνική 5άδα, οπότε και το ταξίδι μέχρι την Ινδονησία, θα είναι μεγάλη τιμή και πρόκληση για εμένα».
Έτοιμος για την Ολυμπιάδα Φυσικής στην Ινδονησία
H επόμενη ημέρα στο σκαλοπάτι της επιτυχίας και το επόμενο λιθαράκι προσωπικής ανέλιξης, μέσα από τα έδρανα της Ναυπηγικής; «Δεν έχω καταλήξει σε μεταπτυχιακό ή διδακτορικό. Θέλω μόνο ένα καλό προπτυχιακό και όλα τα άλλα έπονται»

Η εικόνα για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

Όσο για τα «γκρίζα σημεία» της Γ' Βάθμιας εκπαίδευσης, ο μικρός αλλά θαυματουργός Άγγελος υπογραμμίζει μερικά από εκείνα που για τον ίδιο χρήζουν άμεσης και ριζικής αναδιάρθρωσης: «Θα έπρεπε να μπει τέλος στην κομματοκρατία. Η παρέμβαση του πολιτικού συστήματος στην εκπαίδευση τελικά δεν λειτουργεί προς όφελος του φοιτητή, αντίθετα επιμολύνει σκέψεις και συνειδήσεις. Καλό θα ήταν να υπάρχει μαζική συμμετοχή στα κοινά του πανεπιστημίου. Τα Ανώτατα εκπαιδευτικά Ιδρύματα είναι ιδρύματα προώθησης της γνώσης και όχι πεδίο πολιτικής εκμετάλλευσης».

Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, ο Άγγελος ζει με μοναδικό στόχο να ξεκουραστεί μετά από τη δύσκολη «ανηφόρα» του εξεταστικού μαραθωνίου και να ηρεμήσει. Το πραγματικά περιπετειώδες ταξίδι της ζωής του άλλωστε, μόλις ξεκίνησε.

Μίκα Κοντορούση

Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών