Η ΣΤΑΣΥ διεκδικεί μεγάλο έργο στην Ιερουσαλήμ | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Η ΣΤΑΣΥ διεκδικεί μεγάλο έργο στην Ιερουσαλήμ

19:24 | 3/8/17

Το εκτιμώμενο κόστος της κατασκευής του έργου ανέρχεται περίπου σε 2 δισ. ευρώ, ενώ η συνολική επένδυση στον τομέα των μεταφορών της σταθερής τροχιάς ανέρχεται στο ποσό των 12,5 δισ. ευρώ

Υπογράφηκε σήμερα, Πέμπτη 3 Αυγούστου, μνημόνιο συνεργασίας (M.o.U. Pre-tender agreement) που αφορά τη συμμετοχή της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.  σε κοινοπρακτικό σχήμα το οποίο θα διεκδικήσει τη χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της “Green Line” Light Rail Track (ελαφρύ μετρό) για τη πόλη της Ιερουσαλήμ.

O σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται στη φάση της προεπιλογής (Pre- Qualification) των κοινοπρακτικών σχημάτων που θα συμμετάσχουν στη τελική διαδικασία, καθώς έχει οριστεί  η 9η Νοεμβρίου 2017 ως ημέρα υποβολής των φακέλων, βάση των οποίων θα αξιολογηθούν οι υποψήφιοι ανάδοχοι που θα κληθούν στη συνέχεια να καταθέσουν τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές τους.

Το εκτιμώμενο κόστος της κατασκευής του έργου ανέρχεται περίπου σε 2 δισ. ευρώ, ενώ η συνολική επένδυση στον τομέα των μεταφορών της σταθερής τροχιάς ανέρχεται στο ποσό των 12,5 δισ. ευρώ.

Οι συμμετέχοντες στην κοινοπραξία που θα διεκδικήσει το έργο είναι:

Η Ισραηλινή Pangea Israel Projects, της οποίας η μητρική εταιρεία Pangea Group Limited ειδικεύεται σε μεγάλα έργα μεταφορών, κατασκευών και ενεργειακά σε διεθνές επίπεδο. Η Pangea Israel Projects αναλαμβάνει το ρόλο του συντονιστή για την πλήρη και ορθή υποβολή του φακέλου για την διαδικασία της προεπιλογής αλλά και στη συνέχεια για τον κυρίως διαγωνισμό.

Η Αμερικανική IDT Telecom, της οποίας η μητρική εταιρεία IDT Corporation απασχολεί περισσότερα από 1000 άτομα σε περισσότερες από 20 χώρες, έχει ετήσια έσοδα περί τα 1,5 δισ. δολάρια, είναι εισηγμένη στον NYSΕ και αποτελεί τον βασικό χρηματοδότης της κοινοπραξίας.

Η ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε., η οποία θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, για εκτιμωμένη διάρκεια  εκμετάλλευσης 15-20 έτη.

Η Κινεζική China Railway Engineering Group Co., LTD (CREGC), είναι κρατική εταιρεία θυγατρική της China Railway Group Limited, η οποία θα αναλάβει την κατασκευή του έργου, καθώς και την προμήθεια του τροχαίου υλικού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το τριήμερο 25, 26 και 27 Ιουλίου αντιπροσωπεία της  ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε., με επικεφαλής τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας Γιώργο Θωμόπουλο, μετέβη στο Ισραήλ και  συναντήθηκε με εκπροσώπους των άλλων εταιρειών στο πλαίσιο της προσπάθειας που γίνεται για την ανάληψη έργου στην Ιερουσαλήμ. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε μετά από πρόσκληση της Pangea Israel Projects, καθώς από τις 9 Ιουνίου 2017, μετά από έγκριση του  ΟΑΣΑ Α.Ε., είχε συμφωνηθεί η συμμετοχή της ΣΤΑΣΥ στην εν λόγω κοινοπραξία.

Κατά τη διάρκεια της σημερινής εκδήλωσης για την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας, χαιρετισμούς απηύθυναν ο Πρόεδρος της ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ κ. Σταύρος Στεφόπουλος, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Νικ. Μαυραγάνης, καθώς και η σύμβουλος του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζη, κα Πέννυ Ντούτη.

Ο κ. Στ. Στεφόπουλος επισήμανε τη σημασία της συμμετοχής της  ΣΤΑ.ΣΥ. σε ένα ισχυρό κοινοπρακτικό σχήμα το οποίο θα διεκδικήσει τη χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της “Green Line”, του Light Rail Track για τη πόλη της Ιερουσαλήμ και υπογράμμισε ότι «με αυτή την κίνηση  υλοποιούμε έναν γενικότερο εθνικό στόχο, κάνοντας το πρώτο βήμα για την εξωστρέφεια ελληνικών δημόσιων επιχειρήσεων σε αγορές εκτός Ελλάδας».

Ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Μαυραγανης δήλωσε ότι "η ΣΤΑΣΥ, ένας αγωγός τεχνογνωσίας για την Ελλάδα συμμετέχει σε ένα κοινοπρακτικό σχήμα και διεκδικεί με αξιώσεις ένα σημαντικό έργο σε ένα γεωστρατηγικό εταίρο στην ανατολική Μεσόγειο για την Ελλάδα".

Η κα Πέννυ Ντούτη μετέφερε χαιρετισμό εκ μέρους του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζη, επισημαίνοντας ότι  «η εμβάθυνση της συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Ισραήλ περιλαμβάνει και τους τομείς των εμπορευματικών μεταφορών, των αστικών συγκοινωνιών και των υποδομών». «Η συνεργασία αυτή», τόνισε «είναι απαραίτητη προς αμοιβαίο όφελος όλων και θα συμβάλλει σημαντικά στην πρόοδο, την οικονομική ανάπτυξη και την σταθερότητα στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου».

Προκόπης Αγγελόπουλος

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών