20:07 | 1/8/17
Σε 1 ώρα και 40 λεπτά η διαδρομή
Μετά από πολλά χρόνια …φαγούρας, φαίνεται πως πραγματικά ήρθε η ώρα η Ελλάδα να αποκτήσει και πάλι ένα σοβαρό σιδηροδρομικό δίκτυο, μοντέρνο με νέους σταθμούς, μεγαλύτερη ασφάλεια,περισσότερη ταχύτητα. Από τα παρακάτω έργα αναμένεται να οριοθετηθεί ο τελικός χρόνος, ο οποίος φαίνεται ότι θα είναι ο Ιούνιος 2018 που θα ολοκληρωθεί το τελευταίο τμήμα του Σιδηροδρομικού άξονα Αίγιο-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.
Ωστόσο υπάρχουν αρκετές πιθανότητες να επιμηκυνθεί ο χρόνος προς το τέλος του επόμενου έτους.
ΤΙΘΟΡΕΑ-ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ
Πρόκειται για το πρώτο τμήμα της εργολαβίας σκούπας που ξεκίνησε από τις αρχές του 2014 και ολοκληρώνει τα έργα του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τον Οκτώβριο θα ολοκληρωθεί το πρώτο τμήμα από την Τιθορέα μέχρι το Λιανοκλάδι . Έχει μήκος 54χλμ και με τη λειτουργία του θα μειώσει την χρονοαπόασταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης κατά περίπου 30 λεπτά. Θα διαθέτει διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση και θα αναπτύσσει ταχύτητες που θα φτάνουν μέχρι και 200χλμ/ώρα. Περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της χώρας, τη Σήραγγα Καλλιδρόμου με μήκος 9,2χλμ.ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ-ΔΟΜΟΚΟΣ
Πρόκειται για το δεύτερο τμήμα της εργολαβίας σκούπας που ξεκίνησε από τις αρχές του 2014 και ολοκληρώνει τα έργα του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπουργείου Υποδομών πρόκειται να λειτουργήσει σε 14 μήνες, τον Ιούνιο του 2018. Ωστόσο υπάρχουν πιθανότητες για καθυστέρηση και λειτουργία της γραμμής προς το τέλος του 2018. Έχει μήκος 52χλμ. και με τη λειτουργία του η χρονοαπόσταση του Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα είναι περίπου 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ αν δρομολογηθούν σύγχρονα τρένα τότε θα φτάσουμε στις 3 ώρες. Θα διαθέτει διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση και θα αναπτύσσει ταχύτητες που θα φτάνουν μέχρι και 160χλμ/ώρα. Περιλαμβάνει τη δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της χώρας, τη Σήραγγα Όθρυος με μήκος 6,4χλμ.ΑΘΗΝΑ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Είναι η εργολαβία που εγκαθιστά ηλεκτροκίνηση (μεταξύ άλλων) στο τμήμα από τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της Αθήνας μέχρι το Σταθμό Πειραιά, στο λιμάνι. Το μεγάλο νέο σε αυτό το έργο είναι η εκκίνηση των δρομολογίων με ηλεκτροκίνητα τρένα από τον Κεντρικό Σταθμό της πόλης προς Κιάτο, Αεροδρόμιο, Χαλκίδα. Μέσα στο Φθινόπωρο αναμένεται να ολοκληρωθεί η εργολαβία μέχρι τον Πειραιάς που θα γίνει πλέον η αφετηρία, για όλα τα υπεραστικά και προαστιακά δρομολόγια και για πρώτη φορά το λιμάνι της πρωτεύουσας θα συνδεθεί απευθείας με το κέντρο, την Αττική Οδό και το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος.ΚΙΑΤΟ-ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ (ΑΙΓΙΟ)
Αφορά την εργολαβία-σκούπα που ολοκληρώνει παλιές εργολαβίες και επιπλέον περιλαμβάνει και την επιδομή (τις ράγες δηλαδή) αλλά και την ολοκλήρωση της κατασκευής των νέων σταθμών του τμήματος. Η ολοκλήρωση του τοποθετείται στο τέλος του έτους δηλαδή σε 7 μήνες αλλά δεν θα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση καθώς η σχετική δημοπράτηση είναι προ των πυλών. Έχει μήκος 70χλμ και με τη λειτουργία του η απόσταση Αθήνα-Αίγιο θα διανύεται σε περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά, χρόνος που μελλοντικά με την ηλεκτροκίνηση θα μειωθεί περαιτέρω. Η μέγιστη ταχύτητα χωρίς ηλεκτροκίνηση θα είναι 120χλμ/ώρα.ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟ-ΕΙΔΟΜΕΝΗ
Αυτό είναι το έργο που ολοκληρώνει την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους δηλαδή σε 7 μήνες. Με την λειτουργία του και την ολοκλήρωση των έργων στο διάδρομο αυτό το 2018 για πρώτη φορά ηλεκτροκίνητα τρένα από τα Βαλκάνια και την Ευρώπη θα μπορούν να προσεγγίσουν τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας δηλαδή Θεσσαλονίκη, Λάρισα και τελικά την Αθήνα.Πηγή: ypodomes.com
Σχετικές ετικέτες:ΑθήναΑίγιοΑχαΐαΕλλάδαΘεσσαλονίκηΠελοπόννησος
Σχετικά άρθρα