09:42 | 29/9/17
Επιθυμεί επιστροφή χρημάτων, από αυτά που κατέβαλε, επειδή τα παρέλαβε σε χειρότερη κατάσταση από αυτή που ήταν όταν έγινε η συμφωνία
Κι ενώ την ερχόμενη εβδομάδα ξεκινούν επίσημα οι εργασίες ανακατασκευής των 4 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία παρέλαβε με σύμβαση παραχώρησης η Fraport Greece από το Ελληνικό Δημόσιο, η «κόντρα» των δύο πλευρών δεν λέει να σταματήσει.Προ ημερών, υπήρξε ένα ακόμα επεισόδιο, όταν ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ευρισκόμενος στη ΔΕΘ, μίλησε για κακή διαχείριση των αεροδρομίων από την Fraport, από τότε που τα ανέλαβε επίσημα στις 12 Απριλίου του 2017, με την καταβολή της επιταγής των 1,234 δις ευρώ.
Η απάντηση της Fraport ήταν άμεση, με αναλυτική καταγραφή των γεγονότων, επισημαίνοντας ότι στο διάστημα από τότε μέχρι σήμερα έχουν γίνει χιλιάδες μικρές και μεγαλύτερες παρεμβάσεις, για τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των 14 αεροδρομίων, μέχρι να ξεκινήσει σταδιακά η ριζική τους αναμόρφωση.
Τώρα, έχουμε ένα ακόμη επεισόδιο στο σήριαλ, διότι αυτή τη φορά η Fraport είναι που ανοίγει το θέμα επιστροφής ενός ποσού από τα 1,234 δις ευρώ που κατέβαλε εφάπαξ, αναλαμβάνοντας τα αεροδρόμια.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα «τεχνικό» θέμα βάσει της σύμβασης των δύο πλευρών. Το τίμημα συμφωνήθηκε δυόμιση χρόνια πριν, ύστερα από τεχνική μελέτη των εμπειρογνωμόνων για την τότε κατάσταση των αεροδρομίων. Τώρα η εταιρεία θεωρεί ότι η κατάσταση που διαπίστωσε αναλαμβάνοντας τα αεροδρόμια δυόμιση χρόνια μετά τη συμφωνία (είχαμε αλλαγή κυβέρνησης και κωλυσιεργία με διαδικαστικά θέματα), είναι κάπως χειρότερη από αυτή που είχαν διαπιστώσει τα τεχνικά κλιμάκια αρχικά.
Κατά συνέπεια, ζητά να «καθίσει» στο τραπέζι με το Ελληνικό Δημόσιο, συζητώντας για πιθανή επιστροφή ενός μέρους των χρημάτων που κατέβαλε εφάπαξ (υπολογίζεται σε περίπου 50-60 εκατ. ευρώ) ή αυτό το ποσό να αφαιρεθεί από τα 22,9 εκατ. ευρώ που θα καταβάλει ετησίως η Fraport για τα επόμενα 40 χρόνια, στο Ελληνικό Δημόσιο.
Δημήτρης Μπαλής
Σχετικές ετικέτες:επιχειρήσειςΟικονομίαFraport
Σχετικά άρθρα