«Το πλοίο δεν το παρακολουθούσε νηογνώμονας, δεν απαιτείται κάτι τέτοιο» | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

«Το πλοίο δεν το παρακολουθούσε νηογνώμονας, δεν απαιτείται κάτι τέτοιο»

20:53 | 14/9/17

Συνέντευξη Τύπου του διευθυντή Ελέγχου του Κλάδου Πλοίων του Λιμενικού Σώματος

Ο διευθυντής του γραφείου του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος, αρχιπλοίαρχος Αλέξανδρος Λαγουρός, παρουσιάζοντας στη σημερινή συνέντευξη Τύπου την επιχειρησιακή δυνατότητα στην
περιοχή του ναυαγίου αλλά και στις πληγείσες από τη ρύπανση περιοχές, τόνισε ότι συνολικά συμμετέχουν 13 ιδιωτικά σκάφη, συμπεριλαμβανομένου του «AKTAIA OSRV» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα και 7 σκάφη του Λιμενικού.

Για το AKTAIA OSRV, τόνισε ότι πρόκειται για απορρυπαντικό σκάφος μεγέθους αποθήκευσης 3.000 κυβικών μέτρων, μπορεί να ανακτήσει πετρελαιοειδή με τους δύο ειδικούς βραχίονες που διαθέτει, ενώ έχει ένα πολύ σημαντικό βοήθημα: να μπορεί κατά τη διάρκεια της νύχτας να εντοπίζει πετρελαιοκηλίδες.

Ο κ. Λαγουρός τόνισε πως εθνική πολιτική της χώρας είναι η μη χρήση χημικών διασκορπιστικών ουσιών απορρύπανσης, και ήδη από το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ έχουν ζητηθεί να γίνουν αναλύσεις του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Μόλις αυτά τα στοιχεία γίνουν ανακοινώσιμα, θα λάβουν όλοι πληροφόρηση για το πόση ήταν η επιβάρυνση του περιβάλλοντος πριν και μετά το ναυάγιο. Οι μετρήσεις θα είναι συνεχείς, ανά εξάμηνο και με ανακοινώσεις, δήλωσε ο κ. Λαγουρός.

Η επιχείρηση αντιρρύπανσης επικεντρώνεται αυτή τη στιγμή στην απάντληση πετρελαιοειδών από το ναυάγιο, η οποία αναμένεται από λεπτό σε λεπτό, ενώ προπαρασκευαστικές ενέργειες έχουν γίνει τις προηγούμενες ημέρες. Η διαρροή, είπε, έχει πλέον σταματήσει μετά τη σφράγιση του ναυαγίου, ενώ δεύτερος άξονας είναι ο καθαρισμός των ακτογραμμών Κυνοσούρας και Σεληνίων και το μέτωπο Πειραϊκή, Φρεαττύδα έως Γλυφάδα.

Αναφορικά με τη μεταφορά διάσπαρτης ρύπανσης που έγινε σε παράκτιες περιοχές της Σαλαμίνας και του Πειραιά, ο κ. Λαγουρός τόνισε ότι τα καύσιμα του πλοίου είναι πετρελαιοειδή και αυτά που διέρρευσαν κατά τη βύθιση του ΑΓ. ΖΩΝΗ στη διάρκεια της νύχτας όπου πέφτει η θερμοκρασία, καταδύονται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και δεν είναι οπτικά παρατηρήσιμα. Την ημέρα ωστόσο που ψηλώνει ο ήλιος, αναδύονται με ζέστη και μεταφέρονται με τα υπόγεια ρεύματα στις ακτογραμμές, συμπλήρωσε.

Ο διευθυντής Ελέγχου του Κλάδου Πλοίων, Ιωάννης Ζίκας είπε ότι το πλοίο ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ δεν το παρακολουθούσε νηογνώμονας καθώς δεν απαιτείται κάτι τέτοιο από τη νομοθεσία. Επίσης τόνισε, ότι όλα τα πιστοποιητικά έχουν εκδοθεί και είναι σε ισχύ από τον κλάδο ελέγχου πλοίων έως τις 27/09.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, ζητήθηκε από τον αρχηγό του Λιμενικού να αποκαλύψει τις αιτίες του ναυαγίου, ωστόσο ο ίδιος είπε ότι αυτό είναι αντικείμενο της προανάκρισης. Διευκρίνισε επίσης, ότι η ίδια εταιρεία έχει απασχολήσει στο παρελθόν δύο φορές τις αρχές για υποθέσεις λαθρεμπορίας, διευκρινίζοντας όμως ότι έχει απαλλαχθεί δικαστικά.

πηγή

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών