11:49 | 5/9/18
Κινέζοι και Βρετανοί θα στηρίξουν οικονομικά το μεγάλο εγχείρημα ύψους 250 εκατ. ευρώ
Με αργά βήματα προχωρά το θέμα της αδειοδότησης των υδατοδρομίων στην Ελλάδα και ενώ το νομοσχέδιο βρίσκεται εδώ και πολύ καιρό προ των πυλών της Βουλής.Μέχρι στιγμής, από τα δεκάδες υδατοδρόμια που έχουν καταθέσει φακέλους με τεχνικές προδιαγραφές για αδειοδότηση, μόλις τρία έχουν αδειοδοτηθεί (Κέρκυρα, Παξοί, Πάτρα). Ωστόσο, δεν μπορεί να λειτουργήσει ένα δίκτυο υδατοδρομίων μόνο με τρία σημεία, διότι δεν είναι βιώσιμο.
Στην Ελευσίνα, το σχέδιο για την ανάπτυξη ενός Μητροπολιτικού υδατοδρομίου, προχωρά, αναμένοντας βέβαια και τον σχετικό νόμο.
Το επενδυτικό σχήμα που επισκέφθηκε τον Οργανισμό Λιμένα Ελευσίνας και συγκεκριμένα οκταμελής ομάδα Κινέζων επενδυτών, μαζί με την αγγλική επενδυτική εταιρεία, είδε τις υφιστάμενές εγκαταστάσεις του λιμανιού της Ελευσίνας καθώς και την προοπτική ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής. Ο επικεφαλής της 8μελους αντιπροσωπείας και πρόεδρος της εταιρείας (Petrichor Capital Partners) Ιωάννης Χάσικος, ανέφερε στην Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας ότι η εταιρεία του θέλει να επενδύσει στο Μητροπολιτικό Υδατοδρόμιο της Ελευσίνας και ότι ο ίδιος και οι συνεργάτες του βρίσκονται στην χώρα μας για αυτό τον σκοπό εξετάζοντας παράλληλα το υπόλοιπο δίκτυο υδατοδρομίων. Επισήμανε δε, ότι τα δύο επιχειρηματικά group κατατάσσονται στα μεγαλύτερα της Κίνας και διεθνώς και είναι εξειδικευμένα στον τομέα των μεταφορών και της τεχνολογίας.
Παράλληλα, την αποφασιστικότητα με την οποία στηρίζει την προσπάθεια για ανάπτυξη του Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου και λειτουργία υδροπλάνων η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας και η τοπική κοινωνία, εξήρε ο διευθύνων σύμβουλος Χαράλαμπος Γαργαρέτας, τονίζοντας ότι «το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο Ελευσίνας θα είναι ένας υπερσύγχρονος θαλάσσιος αερολιμένας υψηλών προδιαγραφών και η αξιοποίηση των υποδομών του λιμένα θα ενισχύσει οικονομικά την πόλη και την γύρω περιοχή και ταυτόχρονα θα εξυπηρετεί τους Έλληνες αλλά και τους ξένους επισκέπτες. Ο Οργανισμός έχει κάνει ίσως το πιο σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη υδατοδρομίων στην Ελλάδα γιατί η Αττική χρειάζεται ένα μητροπολιτικό υδατοδρόμιο…».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Hellenic Seaplanes S.A., Νικόλα Χαραλάμπους, σε βάθος διετίας θα επενδυνθούν 250 εκατομμύρια ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στόχος είναι την επόμενη καλοκαιρινή περίοδο να είναι έτοιμο το υδατοδρόμιο, έτσι ώστε να πετάξουν τα πρώτα αμφίβια, δεδομένου ότι το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί γρήγορα, παρά τις καθυστερήσεις. Τα υδροπλάνα θα εκτελούν πολλαπλές και διαφορετικές πτήσεις, όπως: τακτικές επιβατικές πτήσεις, έκτακτες επιβατικές (Charter), περιηγητικές (Sightseeing), Φορτίου (Φάρμακα, Τρόφιμα, Τύπος, Δέματα, κ.λπ.), Νοσοκομειακές, Έρευνας και Διάσωσης κλπ.
Καταλήγοντας, μέχρι σήμερα πάνω από 60 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται σε φάση αδειοδότησης και υλοποίησης και πρόσφατα αναρτήθηκε στη Διαύγεια η προκήρυξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το διεθνή διαγωνισμό που αφορά το έργο της αδειοδότησης ακόμη 20 υδατοδρομίων σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες.
Δημήτρης Μπαλής
Σχετικές ετικέτες:ΕλευσίναεπενδύσειςεπενδυτέςΟικονομίαυδατοδρόμια
Σχετικά άρθρα