03:07 | 27/1/19
Η Ρούλα Κορομηλά ξεκίνησε από γραμματέας της ΕΡΤ κι έγινε μία «one woman show»
Αν έχεις μεγαλώσει τη δεκαετία του ’80 θα έχεις αρκετές θύμησες από την ελληνική τηλεόραση. Από τα χρόνια εκείνα,που υπήρχαν δύο κρατικά κανάλια, κάμποσες ασπρόμαυρες τηλεοράσεις ενώ οι έγχρωμες ξεκινούσαν με φόρα την είσοδό τους στα ελληνικά νοικοκυριά. Ήταν τότε που η Ελλάδα είχε μπει στην ΕΟΚ και η ελληνική κοινωνία καταλήφθηκε από μία ξενομανία.
Με λιγότερη ένταση, αλλά σίγουρα με μία διάθεση εκσυγχρονισμού ακολούθησε το δυτικό ρεύμα και η τηλεόραση. Ειδικά, μετά τα μέσα της δεκαετίας του ‘80 η ανάγκη αυτή έγινε μεγαλύτερη. Και ήταν τότε που γεννήθηκε και η σπίθα για τη δημιουργία της ιδιωτικής τηλεόρασης.
Αυτό έγινε πράξη στις 24 Ιουλίου του 1989, όταν δόθηκαν οι πρώτες προσωρινές άδειες για δύο σταθμούς. Αν και τελικά εξέπεμψε μόνο το Mega, στις 20 Νοεμβρίου του ίδιου έτους, ενώ παραμονή Πρωτοχρονιάς βγήκε στον αέρα και το δεύτερο ιδιωτικό κανάλι, ο ΑΝΤ1. Και ήταν αυτή η νέα και μεγάλη σελίδα που άνοιξε στο τηλεοπτικό τοπίο της χώρας.
Μαζί άλλαξε και η καθημερινότητα των Ελλήνων, ενώ ένα από τα πρόσωπα που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη μεγάλη αυτή αλλαγή ήταν ένα νεαρό κορίτσι της ΕΡΤ, η Ρούλα Κορομηλά.
Το πρώτο πρωινάδικο της ΕΡΤ
Όταν το Mega πήρε την άδεια και προετοιμαζόταν να βγει στον αέρα, στην κρατική τηλεόραση επικράτησε αναβρασμός. Όπως εξηγούσε ο Τύπος της εποχής, ο λόγος της αναστάτωσης ήταν πως η έλευση του πρώτου ιδιωτικού καναλιού θα έφερνε περιορισμό στα έσοδα από τις διαφημίσεις, ενώ θα έπαυε και το μονοπώλιο της κρατικής.
Το Mega αρχικά, θα ξεκινούσε το πρόγραμμα του από τις 3 το μεσημέρι και η ΕΡΤ για να προλάβει τον ανταγωνισμό αποφάσισε να κάνει την κίνηση ματ και να «πιάσει» δουλειά από νωρίς με μία νέα πρωινή ψυχαγωγική εκπομπή. Παρουσιαστές θα ήταν ο γνωστός ηθοποιός Δήμος Μυλωνάς και η γραμματέας της ΕΡΤ, Ρούλα Κορομηλά.
Όπως ανέφεραν τότε τα δημοσιεύματα στον Τύπο, η απόφαση του Γενικού Διευθυντή της ΕΡΤ Ροδόλφου Μορώνη είχε φέρει πολλές αντιδράσεις στο Ραδιομέγαρο και για να βγει στον «αέρα» η πρώτη πρωινή εκπομπή χρειάστηκε να περάσει από… σαράντα κύματα.
Μετά από πολλά εμπόδια, λοιπόν, την Τρίτη 21 Νοεμβρίου 1989 η Ρούλα Κορομηλά είπε την πρώτη «Μια καλημέρα είναι αυτή». Ανάμεσα στους συνεργάτες της ήταν δημοσιογράφοι που στη συνέχεια έκαναν καριέρα στην ιδιωτική τηλεόραση, όπως ο Γιώργος Τράγκας, η Νατάσα Ράγιου, η Μάρω Λεονάρδου, ο Κρικόρ Τσακιτζιάν, η Βίκυ Μιχαλονιάκου κ.α. Την οργάνωση και σκηνοθεσία είχε αναλάβει ο Τάσος Μπιρσίμ.
Η εκπομπή λάνσαρε τη συνταγή που έγινε κλασική τα επόμενα χρόνια στα «πρωινάδικα». Συνεντεύξεις με καλλιτέχνες (ζωντανές στο στούντιο ή μαγνητοσκοπημένες), μαγειρική, γυμναστική, μόδα, δελτίο καιρού, αθλητικά, ειδήσεις, κοινωνικά θέματα, τραγούδι, χορό και μπόλικο αυτοσχεδιασμό από τους δύο παρουσιαστές.
Το πείραμα πέτυχε και η μέχρι τότε άγνωστη γραμματέας της ΕΡΤ έγινε αποδεκτή με ενθουσιασμό από τις Ελληνίδες τηλεθεάτριες, που άρχισαν να αποκτούν μία νέα πρωινή συνήθεια.
Οι νοικοκυρές έπιναν «Καφέ» και φαγητά καίγονταν
Η συνεργασία της Ρούλας Κορομηλά με την ΕΡΤ έληξε άδοξα. Το 1991 μεταπήδησε στον νεοσύστατο τότε ΑΝΤ1, μία συνεργασία που έμελλε να φέρει μεγάλες αλλαγές, όχι μόνο στην ίδια την παρουσιάστρια, αλλά και στην ελληνική τηλεόραση.
Τον Μάιο του 1991 βγαίνει στον αέρα ο Πρωινός Καφές, η μακροβιότερη πρωινή εκπομπή στην ελληνική τηλεόραση. Η Κορομηλά γίνεται Ρούλα για τις Ελληνίδες τηλεθεάτριες και μαζί της μοιράζονται τα πρωινά τους. Από τον καναπέ της περνούν τα πιο λαμπερά ονόματα της ελληνικής showbiz, με την παρουσιάστρια να καταφέρνει να τους ξεκλειδώνει με έναν μοναδικό τρόπο.
Η συνταγή που ακολουθείται είναι η ίδια με το πρωινό που παρουσίαζε στην ΕΡΤ, μόνο που τώρα ο Πρωινός Καφές είναι πιο εξελιγμένος, χωρίς εμπόδια ή λάθη και σίγουρα πιο εμπλουτισμένος θεματολογικά. Δίπλα της έχει ως συνεργάτες την Ελένη Πετρουλάκη, τη Σούζαν Άσμπυ, τον Στέφανο Χίο στα αθλητικά, τη Λίτσα Πατέρα που έφερε την αστρολογία στα ελληνικά σπίτια. Οι νοικοκυρές τα πρωινά τους μάθαιναν να μαγειρεύουν, να γυμνάζονται και τι ωροσκόπο είχαν.
Η πληθωρική παρουσία της Κορομηλά γεμίζει την οθόνη, ενώ η ίδια δεν περιορίζεται στα τυπικά καθήκοντα μίας παρουσιάστριας. Χορεύει, τραγουδάει, κάνει σκετς με τους καλεσμένους της ή τους συνεργάτες της, συγκινείται, κλαίει, γελάει, δεν κρύβει τα συναισθήματά της από τους τηλεθεατές. Και από Ρούλα γίνεται η Ρουλίτσα μας. Και για χάρη της κάηκαν κάμποσα φαγητά και οικογένειες έμειναν νηστικές.
Ο Πρωινός Καφές στα τρία χρόνια που έμεινε στο τιμόνι του η Ρούλα Κορομηλά έσκιζε σε νούμερα τηλεθέασης, ενώ «ανάγκασε» και τον ανταγωνισμό να δοκιμάσει τη συνταγή του πρωινάδικου. Η Ρούλα στην πρωινή ζώνη δεν καθιέρωσε μόνο τις ψυχαγωγικές εκπομπές, αλλά και το ξανθό μαλλί, που τα επόμενα χρόνια οι κεντρικές παρουσιάστριες το τήρησαν ευλαβικά, προσθέτοντας τις μπούκλες.
Ωστόσο, η αστείρευτη διάθεση της παρουσιάστριας για χαρά και διασκέδαση, αλλά κυρίως το ανήσυχο πνεύμα της και η ανάγκη της δημιουργίας χωρίς να φοβάται το τσαλάκωμα ή το κόστος (Υδροχόος γαρ), έφερε κι ένα νέο είδος ψυχαγωγίας που έλειπε από την ελληνική τηλεόραση… τα shows.
Η Ραφαέλα Καρά της Ελλάδας
Στις 24 Ιανουαρίου κάνει πρεμιέρα το Ciao ΑΝΤ1 το πρώτο τηλεοπτικό show. Οι επιρροές από την ιταλική τηλεόραση που ήταν «μάστορας» σε αυτό τα είδος, είναι εμφανείς. Άλλωστε, στο τιμόνι της σκηνοθεσίας κάθισε ο Στέφανο Σαρτίνι ο οποίος ρίχνει τις ιδέες και η Ρούλα τις υλοποιεί με επιτυχία.
Το show προβάλλεται κάθε Κυριακή βράδυ και τα μηχανάκια της AGB χτυπάνε κόκκινο. Στο πλευρό της παρουσιάστριας βρίσκεται ο ζεν πρεμιέ της εποχής, Απόστολος Γκλέτσος, ενώ στο κοινό κάθονται οι «Τσαούσες» της Ρούλας, μικρές και άγνωστες τότε, διάσημες κυρίες σήμερα, όπως η Ζέτα Μακρυπούλια, η Αγγελική Ηλιάδη και η Άντζελα Ευριπίδη. Από το Ciao ΑΝΤ1 πέρασαν τα πιο γνωστά ονόματα της ελληνικής showbiz, που πλέον εμπιστεύονταν με κλειστά μάτια την παρουσιάστρια.
Λίγους μήνες μετά η Κορομηλά σπάει το συμβόλαιό της με τον ΑΝΤ1 και μετακομίζει στον μεγάλο αντίπαλο, το Mega που προσπαθούσε να χτίσει και αυτό τη δική του ψυχαγωγική ζώνη, όχι με την ίδια επιτυχία όπως ο ΑΝΤ1. Αλλά η έλευση της Ρούλας Κορομηλά τα άλλαξε όλα.
Εκεί παρουσιάζει την εκπομπή Μπράβο, ένα εβδομαδιαίο βραδινό φαντασμαγορικό σόου, που, με κάποιες μικρές αλλαγές (όπως στον τίτλο), διαρκεί έξι χρόνια στο κανάλι και σημειώνει ιδιαίτερα υψηλές τηλεθεάσεις.
Από το Μπράβο παρέλασαν εκτός από τις αναρίθμητες εγχώριες προσωπικότητες και εξέχουσες ξένες, όπως ο Ρίκι Μάρτιν, η Μαντόνα και ο Έρος Ραμαζότι. Η Ρούλα εισάγει στο show και διαγωνισμό για νέα ταλέντα στο τραγούδι και την τύχη του μεταξύ άλλων, δοκίμασε και ο Γιάννης Πλούταρχος.
Αλλά αυτή δεν είναι η μόνη πρωτοτυπία. Τόσο το Μπράβο όσο και το Ciao Ant1 είχαν και εκπομπές εορταστικού περιεχομένου που μεταδίδονταν Παραμονές Πρωτοχρονιάς ή Πάσχα, κρατώντας συντροφιά στους τηλεθεατές και δημιουργώντας ακόμη μία νέα συνήθεια. Μέχρι και πρόταση γάμου είδαμε σε εορταστικό της πρόγραμμα, όταν ο Διονύσης Σχοινάς είχε ζητήσει από την Καίτη Γαρμπή να τον παντρευτεί.
Η Ρούλα Κορομηλά δε σταματά να πειραματίζεται και να φέρνει νέες για την Ελλάδα ιδέες, κυρίως από την Ιταλία που εδώ που τα λέμε, πολλές άγγιζαν τα όρια του κιτς. Ο τίτλος της Ελληνίδας Ραφαέλα Καρά τής αποδίδεται με δόξες και τιμές, ενώ στο απόγειο της τηλεοπτικής δόξας τής αποδίδουν και τον τίτλο της «εθνικής παρουσιάστριας».
Η Κορομηλά με το Μπράβο βγαίνει από το στούντιο και μεταδίδει εορταστικές εκπομπές από το δημαρχείο της Σύρου και τον Λυκαβηττό. Ο κόσμος κάνει ουρές για να δει από κοντά τα φαντασμαγορικά της shows.
Ο ανταγωνισμός ακολουθεί την ίδια συνταγή, επιστρατεύοντας γνωστά πρόσωπα της τηλεόρασης και της showbiz (μέχρι και η Άννα Βίσση παρουσίασε στον ΑΝΤ1 αντίστοιχο show) χωρίς την ίδια επιτυχία του Μπράβο.
Οι τηλεμαραθώνιοι
Η Ρούλα Κορομηλά ήταν ιδιαίτερα ευαίσθητη σε ζητήματα που αφορούσαν τα παιδιά. Μακριά από τις κάμερες βοηθούσε όπως και όσο μπορούσε. Μέχρι που ήρθε η στιγμή να το κάνει και τηλεοπτικά. Το 1996 με το Mega διοργάνωσαν τον πρώτο τηλεμαραθώνιο για την ανέγερση πρότυπου κέντρου αποκατάστασης παιδιών που πάσχουν από εγκεφαλική παράλυση. Ο Τηλεμαραθώνιος διήρκησε 30 ώρες ενώ μαζεύτηκαν 650.000.000 δραχμές. Αυτή ήταν και η καθιέρωση τους και τα επόμενα χρόνια διοργανώθηκαν πολλοί τηλεμαραθώνιοι από τα κανάλια.
Για τη Ρούλα Κορομηλά και την προσφορά της στην ελληνική τηλεόραση υπάρχουν πολλές και διαφορετικές απόψεις. Τον καιρό της τηλεοπτικής της δόξας, οι επικριτές της την κατηγορούσαν για τα κιτς θεάματα που παρουσίαζε, για τις υπερβολές και την εμμονή της να τραγουδά.
Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για μία «one woman show». Κι έναν άνθρωπο της τηλεόρασης που πρόσφερε σε αυτήν, έφερε νέα ήθη και καθιέρωσε την ψυχαγωγική ζώνη σε αυτήν, που αποδείχθηκε μέσα στα χρόνια η πιο επικερδής για τα κανάλια.
Η Ρούλα Κορομηλά πέτυχε και κάτι άλλο: έγινε το «κορίτσι της διπλανής πόρτας». Η γραμματέας της ΕΡΤ που δεν είχε τα πτυχία, κατάφερε με το πείσμα και το ταλέντο της να αναδειχθεί σε ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα της σύγχρονης ελληνικής τηλεόρασης. Άλλο αν αυτή η επιτυχία της άνοιξε την όρεξη και νεαρών ατάλαντων κοριτσιών που ήθελαν να της μοιάσουν και να κάνουν την ίδια καριέρα. Δεν τα κατάφεραν γιατί στο τέλος αυτό που μένει, είναι το ταλέντο. Και η Ρούλα είχε άπλετο!
πηγή
Δείτε όλα τα θέματα του Weekend
Σχετικές ετικέτες:ΕλλάδαΜέσα Μαζικής ΕνημέρωσηςπαρουσιάστριαΡούλα ΚορομηλάWeekend
Σχετικά άρθρα