Η παρμεζάνα και η φέτα και το μερίδιο που διεκδικούν στην ευρωπαϊκή αγορά τροφίμων | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Η παρμεζάνα και η φέτα και το μερίδιο που διεκδικούν στην ευρωπαϊκή αγορά τροφίμων

01:02 | 6/3/19

Τα προβλήματα με την επάρκεια της παραγωγής του διάσημου ιταλικού τυριού

Όταν πριν από έναν χρόνο ο Ιταλός αντιπρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαϊκών Περιφερειών και Παραγωγών του Δικτύου Arepo, Τζουλιέλμο Γκαραγκάνι (Guglielmo Garagani) προσερχόταν στη
συνάντηση των μελών του δικτύου, έθετε τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους παραγωγούς παρμεζάνας από όλη την Ιταλία. Ήταν τότε που επισήμανε ένα μεγάλο πρόβλημα, εκείνο της μη επάρκειας της παραγωγής του διάσημου τυριού, ώστε να καλύψει τη ζήτηση που εκδηλώνεται στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η συγκεκριμένη επισήμανση «έπεισε» την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, νέο μέλος τότε στο Δίκτυο Arepo, και έτσι εκείνη αποφάσισε στις δύο προκηρύξεις που εκδόθηκαν στην Περιφέρεια για τους νέους αγρότες και για τα σχέδια βελτίωσης των αγροτών, να δοθεί επιπλέον μοριοδότηση σε όσους δηλώνουν στην αίτησή τους ότι η καλλιέργειά τους αφορά προϊόντα ονομασίας προέλευσης (ΠΟΠ), ή γεωγραφικής ένδειξης (ΠΓΕ). Με τον τρόπο αυτό το μήνυμα ήταν σαφές για την ανάγκη ενίσχυσης της παραγωγής αυτών των προϊόντων, ώστε πια, η φέτα μαζί με τα υπόλοιπα γνωστά μακεδονικά τυροκομικά προϊόντα και φυσικά την ιταλική παρμεζάνα να διεκδικήσουν με περισσότερες αξιώσεις ένα μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά τροφίμων.

Τα παραπάνω αναφέρει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η περιφερειακή σύμβουλος Χαλκιδικής και εκπρόσωπος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο Δίκτυο Arepo, Κατερίνα Ζωγράφου, με αφορμή τη σημερινή γενική συνέλευση των μελών του Δικτύου στη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, επισημαίνει, ότι και η ίδια η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, παρουσίασε, ως καλή πρακτική, στο πλαίσιο του δικτύου, στο οποίο συμμετέχουν 35 Περιφέρειες της Ε.Ε., τις προσπάθειές της για την προβολή της Μακεδονικής κουζίνας μέσα από τη διασύνδεση των προϊόντων της Μακεδονικής γης με τις παραδοσιακές συνταγές του τόπου και την τουριστική του προβολή.

Την ίδια στιγμή εντείνονται οι προσπάθειες για την προάσπιση και την προβολή των τοπικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας στα οποία εξέχουσα θέση καταλαμβάνουν το λάδι, η πράσινη ελιά Χαλκιδικής, το ακτινίδιο, τα κεράσια Εδέσσης και τα ροδάκινα της Νάουσας. «Τα συγκεκριμένα προϊόντα κάνουν τον ίδιο αγώνα με το ροκφόρ από τη Γαλλία, το χαμόν από την Ισπανία και το προσούτο από την Ιταλία» είπε η κ. Ζωγράφου και υπογράμμισε ότι όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα δίκτυο που αποτελεί το μεγαλύτερο για τέτοιου είδους προϊόντα στην Ευρώπη και έχει μέλη περιφέρειες που καλύπτουν πάνω από το 50% παραγόμενων προϊόντων προέλευσης σε όλη την Ευρώπη.

«Η πρόθεση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ήταν να εντοπίσει καλές πρακτικές και τρόπους προάσπισης αλλά και προβολής των προϊόντων των άλλων περιφερειών καθώς και να προωθήσει τα δικά μας προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ στην ευρωπαϊκή αφορά. Έχουμε ήδη προγραμματίσει κάποιες επιμέρους συναντήσεις με τα μέλη του Δικτύου στις εκθέσεις στις οποίες συμμετέχουμε στην Ευρώπη αλλά και στο Γραφείο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που λειτουργεί στις Βρυξέλλες. Εκεί διατηρούμε συνεργασίες με παραγωγούς και θεσμικούς εκπροσώπους, όπως επιμελητήρια και συνδέσμους εξαγωγέων» πρόσθεσε η κ. Ζωγράφου. Στο ίδιο μήκος κύματος, όπως είπε, το Δίκτυο συμμετέχει στη διαμόρφωση της κοινής Ευρωπαϊκής αγροτικής πολιτικής και παρεμβαίνει στην Κομισιόν για την προστασία των προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών