Τσίπρας: Χρειαζόμαστε συσπείρωση όλων των προοδευτικών δυνάμεων | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για κινητά, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για υπολογιστές με ένα
κλικ εδώ

Τσίπρας: Χρειαζόμαστε συσπείρωση όλων των προοδευτικών δυνάμεων

21:47 | 18/3/19

Στην ανάγκη συσπείρωσης όλων των προοδευτικών δυνάμεων στάθηκε ο Αλέξης Τσίπρας σε συνάντηση που είχε με νέους τη Δευτέρα στην Αθήνα

Το όραμά του για την Ευρώπη αλλά και την Ελλάδα που θέλει τα επόμενα χρόνια είχε την ευκαιρία να αναλύσει ο Αλέξης Τσίπρας σε συνάντηση που είχε με νέους στην Αθήνα. Τη συνάντηση διοργάνωσε ο Ευρωβουλευτής Στέλιος Κούλογλου.

Ιδού μερικές ερωτήσεις νέων, μαθητών και φοιτητών, και οι απαντήσεις του Πρωθυπουργού.

Έλλη φοιτήτρια. Πώς θα μπορέσουμε να αφυπνίσουμε την συνείδηση των ανθρώπων για να φτιάξουμε την Ευρώπη που θέλουμε;

"Η κυρίαρχη αντίληψη σήμερα είναι ότι δεν υπάρχουν κινήματα στην Ευρώπη και ανεβαίνουν ραγδαία και κερδίζουν στα φτωχά λαϊκά στρώματα δυνάμεις της ακροδεξιάς. Το βαθύτερο πρόβλημα με την άνοδο της ακροδεξιάς έχει να κάνει με το ότι οι δυνάμεις αυτές έχουν ενδυθεί τον μανδύα του αντισυστημικού.

Στην ουσία έχει αποδειχθεί ότι υλοποιούν τις πιο ακραίες νεοφιλελεύθερες πολιτικές όπου πήραν την εξουσία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο κ.Ορμπαν. Εκείνος που προέταξε πως αυτοί που φταίνε για την κρίση είναι οι ξένοι. Οι άνθρωποι κινητοποιούνται είτε από ανάγκη είτε από όραμα. Εκτιμώ ότι αυτό που χρειαζόμαστε σήμερα είναι μια πλατιά συσπείρωση όλων των προοδευτικών δυνάμεων από την αριστερά της αριστεράς έως την αριστερά της σοσιαλδημοκρατίας.

Όσους αντιλαμβάνονται ως πρώτο κίνδυνο την ακροδεξιά και τις πολιτικές λιτότητας. Έχω ενθαρρυνθεί από το κίνημα των μαθητών σε όλη την Ευρώπη για τον πλανήτη".

Ο Άγγελος φοιτητής μηχανικών ηλεκτρονικών υπολογιστών ρώτησε: Πιστεύετε ότι πρέπει να υπάρχει κάποιο κίνητρο και κάποια ενημέρωση στα παιδιά για διαγωνισμούς όπως οι προοπτικές Ολυμπιάδες και άλλα δημιουργικά εκτός του διαβάσματος.

"Ενδιαφέρουσα ερώτηση και κάπου εδώ είδα και τον υπουργό Παιδείας. Πιστεύω ότι θα μπορούσε να είναι συγκριτικό πλεονέκτημα της οικονομίας το ότι έχουμε σαν κοινωνία πολύ ψηλά τη γνώση και τη μόρφωση. Το πρώτο εξάμηνο του 15 σε συνθήκες δημοσιονομικής ασφυξίας, αυξήσαμε τον προϋπολογισμό κατά 1% στην έρευνα όπου πλέον δίνουμε πάνω από 2 δις τον χρόνο. Ιδρύσαμε ερευνητικά κέντρα, προωθήσαμε και προωθούμε πολύ σημαντικά προγράμματα που χρηματοδοτούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να κάνουν συνεργασίες με ερευνητικά προγράμματα κ.α.

Το equifund με 300 εκατομμύρια για να χρηματοδοτούμε νέες εμπνεύσεις δημιουργών που συνήθως αν δεν έχουν "κονέ"
δεν μπορούν να τη βρουν. Ολα αυτά για να κερδίσουμε τους νέους και να τους πείσουμε να μην φεύγουν. Είναι μια πολύ δύσκολη μάχη. Το επόμενο στοίχημα είναι ο δάσκαλος να κερδίσει τον μαθητή"

Κατερίνα, μαθήτρια τρίτης Λυκείου. Η δική μου ερώτηση είναι για τον επαγγελματικό προσανατολισμό που εκλείπει και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να φτάνουν να φτιάχνουν το μηχανογραφικό τους χωρίς να ξέρουν τι τους ταιριάζει κάτι που επηρεάζει και την ανεργία.

"Εχεις απόλυτο δίκιο. Είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα. Η γνώση έχει αξία από μόνη της αλλά ο προσανατολισμός είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Είναι ανεκτίμητη αξία το να είναι κανείς ευτυχισμένος με αυτό που κάνει στη ζωή του. Είναι ευλογία που τα παιδιά θέλουν όλα να μορφώνονται αλλά πρόβλημα το ότι θέλουν όλοι να γίνουν γιατροί μηχανικοί και δικηγόροι. Εσύ το έχασες το νέο σύστημα. Διότι καθυστερούμε εμείς, το κάνουμε αλλά αργούμε. Μειώνει τα διδακτέα μαθήματα στην τρίτη Λυκείου αλλά αυξάνει τις ώρες διδασκαλίας για να γίνονται πιο ουσιαστικά. Για να λειτουργήσει όμως αυτό πρέπει να υπάρχει κ σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός. Θα είναι ένα από τα απαραίτητα μαθήματα στην τρίτη Λυκείου. Να πω όμως πως κανένας επαγγελματικός προσανατολισμός δεν μπορεί να σπάσει τα στερεότυπα που υπάρχουν μέσα στις οικογένειες. Άρα στο τέλος της ημέρας πρέπει να πάρεις την απόφαση με το μαξιλάρι σου".

Μάνος Φραγκιουδάκης

Σχετικά άρθρα
Ροή ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών