Γεωργούλης: Κατεβαίνω με τον ΣΥΡΙΖΑ γιατί με κέρδισε ο Κρέτσος | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Γεωργούλης: Κατεβαίνω με τον ΣΥΡΙΖΑ γιατί με κέρδισε ο Κρέτσος

01:38 | 2/5/19

Την πρόθεση του να βοηθήσει τη χώρα μας στο κομμάτι του πολιτισμού και της παραγωγής ταινιών, έναν τομέα που γνωρίζει από πρώτο χέρι, εξέφρασε σε συνέντευξή του ο Αλέξης Γεωργούλης - Ο ρόλος του Λευτέρη Κρέτσου και τα σχέδια του ηθοποιού

Για την απόφασή του να κατέβει υποψήφιος στις ευρωεκλογές με τον ΣΥΡΙΖΑ μίλησε στο Onlarissa ο αγαπημένος ηθοποιός Αλέξης Γεωργούλης που βρέθηκε στην ιδιαίτερη πατρίδα του με αφορμή τις ημέρες των εορτών του Πάσχα. Όπως είπε ο ίδιος θέλει να βοηθήσει στο κομμάτι του πολιτισμού και της παραγωγής ταινιών με όφελος για τη χώρα μας, ενώ αναφέρθηκε στον κομβικό ρόλο που έπαιξε ο υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης Λευτέρης Κρέτσος.

Διαβάστε ένα απόσπασμα της συνέντευξης:

Αλέξη, γιατί αποφάσισες να κατέβεις στις Ευρωεκλογές; Από πού προέκυψε αυτή σου η ανάγκη; Μπορεί ένας ηθοποιός να ανταποκριθεί στον ρόλο του Ευρωβουλευτή;

Ένας πολίτης μπορεί να ανταποκριθεί, γιατί όχι και ένας ηθοποιός. Για τους λόγους που αποφάσισα εγώ να κατέβω στις εκλογές, ένας ηθοποιός ίσως να ήταν και η καλύτερη λύση. Διότι όταν άρχισα να κάνω τις συζητήσεις για να κατέβω στις εκλογές, έκανα μια βασική συζήτηση με τον υφυπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης τον κ. Λευτέρη Κρέτσο, ο οποίος μου ανέλυσε το όλο θέμα με το cash rebate, πρόκειται για μια νομοθεσία, που επιστρέφει μέρος των εξόδων από οπτικοακουστικές παραγωγές. Στην Αμερική, την Αγγλία και την Γερμανία υπάρχει δεκαετίες τώρα. είναι κάτι πάρα πολύ γνωστό στο εξωτερικό. Δηλαδή ουσιαστικά το θεωρούν δεδομένο αυτό, ενώ εμείς στην Ελλάδα δεν το είχαμε μέχρι πρόσφατα. Τα τελευταία χρόνια που συναναστρέφομαι με το εξωτερικό, με την πρώτη ευκαιρία που ερχόμουν στην Ελλάδα έλεγα ότι αυτό πρέπει να γίνει.

Αυτό το πράγμα μπορεί να βοηθήσει όχι μόνο τα κινηματογραφικά δρώμενα, αλλά μπορεί να βοηθήσει σε πολλούς τομείς, όπως πχ στα οικονομικά. Αν δηλαδή έρθουν μεγάλες παραγωγές στην Ελλάδα όπως το Mama mia μπορούν να αφήσουν πολλά χρήματα στην χώρα μας. Μια τέτοια μεγάλη παραγωγή που θα κοστίσει πχ 80 εκατομμύρια, τα 30 μπορούν να μείνουν στον τόπο μας. Μιλάμε για μια πολύ καλοστημένη επιχείρηση η οποία επιπλέον βοηθάει και στο κομμάτι του τουρισμού, διότι γίνεται μεγάλη διαφήμιση.

Γι’ αυτόν τον λόγο κατεβαίνω στις εκλογές και γι’ αυτό με τον ΣΥΡΙΖΑ, διότι με κέρδισε ο συγκεκριμένος άνθρωπος, ο κ. Κρέτσος με τον οποίο ταυτιστήκαμε πολύ πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Αυτό λοιπόν μπορεί να ανοίξει περισσότερο και να γίνει ακόμη πιο δυνατό. Πρόκειται για ένα πολύ δυνατό μέτρο που πρέπει να το υποστηρίξουμε πιο πολύ διότι δεν αφορά μόνο τους ηθοποιούς ή τους παραγωγούς αλλά αφορά τα πάντα οικονομία, τουρισμό, ανεργία και ακόμη και το πρεστίζ που μπορεί να έχει η χώρα προς τα έξω.

Μπορείς να μας δώσεις ένα παράδειγμα για να γίνει πιο κατανοητό;

Βεβαίως, πχ. η παραγωγή που παίζω τα τελευταία χρόνια, η διεθνής σειρά, The Durrells, εάν προϋπήρχε το cash rebate τα γυρίσματα της θα γινόταν εξολοκλήρου στην Ελλάδα, χωρίς αυτό χάσαμε ως χώρα την μισή παραγωγή. Έτσι χάσαμε ως τώρα πολλές παραγωγές. Συζητώντας με τον κ. Κρέτσο αποφασίσαμε να το υποστηρίξουμε αυτό το μέτρο όσο περισσότερο γίνεται και να το διευρύνουμε κάνοντας μια καινοτομία και πάνω στο θέατρο και τις παραστατικές τέχνες. Με μια καλή προσαρμογή μπορεί να γίνει και μπορούμε να το περάσουμε και στην Ευρώπη.

Η Ελλάδα έχει γενικότερα πολύ υλικό στον πολιτισμό, της λείπουν όμως τα εργαλεία για να το επικοινωνήσει αυτό όλο προς τα έξω.

Ποιος θα μπορούσε να είναι ο δικός σου ρόλος πάνω σε αυτό;

Εγώ δουλεύοντας τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, γνωρίζω το πεδίο που κινείται όλη αυτή η διαδικασία, και έτσι θα μπορέσουμε να προσεγγίσουμε καλύτερα το θέμα και να εκπροσωπήσουμε καλύτερα τις θέσεις μας ώστε να μπορέσουμε να το διευρύνουμε όλο αυτό. Χάνουμε κάτι στην μετάφραση, και δεν εννοώ την γλώσσα, αλλά το γεγονός ότι ο κάθε υπουργός όταν επιχειρούσε να το κάνει αυτό, δεν ήξερε πώς να το διαχειριστεί και πώς να το εισπράξει. Δεν το κατανοούσε. Ο κ. Κρέτσος όμως το έψαξε πολύ και έκανε δουλειά. Όσοι από την κυβέρνηση προσπάθησαν να προσεγγίσουν παραγωγούς, δεν τους έβλεπαν με καλό …μάτι γιατί πηγαίνουν όχι με το πρωτόκολλο που κυκλοφορεί στην αγορά, αλλά με τον ελληνικό τρόπο που δεν περνάει στο εξωτερικό.. Πχ στην Ελλάδα ο παραγωγός παίρνει κατευθείαν τηλέφωνο τον ηθοποιό, έξω υπάρχει μια ιεραρχία, υπάρχει ο ατζέντης, αυτά δεν υπάρχουν εδώ.

Έχω κάνει δουλειές σε Αμερική και Ευρώπη, δεν είμαι η περίπτωση ενός ηθοποιού απλά που θα ήθελε να γίνει βουλευτής, αλλά είμαι ένας αρκετά γνωστός ηθοποιός έξω, που μπορεί και θα ήθελε να εκπροσωπήσει την χώρα του.

Όταν βγαίνει ο πολιτισμός έξω με οποιαδήποτε μορφή είναι πολύ καλό για τη χώρα.

Αλήθεια, υπάρχει κάτι με το οποίο διαφωνείς με τον Αλέξη Τσίπρα. Και αν υπήρχε θα ύψωνες το ανάστημά σου;

Καταρχάς, δεν μπορείς να συμφωνείς ή να διαφωνείς σε όλα με κάποιον. Η προσέγγισή μου σε όλη αυτή την ιστορία είναι καθαρά πάνω στον πολιτισμό, γιατί αν μπω σε άλλες διαδικασίες θα αρχίσω να ακυρώνω αυτό που έχω από την αρχή ως στόχο. Αν χρειαστεί να διαφωνήσω με κάτι που είναι κόντρα με τα πιστεύω μου, τότε θα ακολουθήσω τα πιστεύω μου και σε αυτό είμαι ξεκάθαρος…

Γιατί Ευρωκοινοβούλιο και όχι ελληνική βουλή ή αυτοδιοίκηση;

Διότι πιστεύω πως το ευρωκοινοβούλιο μου πάει περισσότερο. Οπότε δεν θα ήθελα να μπω στα άλλα. Προς το παρόν δεν με ενδιαφέρει κάτι άλλο.

Πηγή: onlarissa

Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών