13:25 | 1/2/13
Για ολόκληρο το σχέδιο «Αθηνά» δείτε ΕΔΩ.
Την πεποίθησή του πως το σχέδιο «Αθηνά» συνιστά τη «σημαντικότερη προσπάθεια εκσυγχρονισμού του ακαδημαϊκού χάρτη» τα τελευταία χρόνια εξέφρασε, ο υφυπουργός Παιδείας Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, με τους ακαδημαϊκούς ωστόσο να κάνουν λόγο για μία μεταρρυθμιστική προσπάθεια που έγινε «στο πόδι», δίχως μάλιστα να έχει προηγηθεί διαβούλευση μεταξύ της κυβέρνησης και της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα με το σχέδιο που τέθηκε σε διαβούλευση από το υπουργείο Παιδείας, τα τμήματα στο φετινό μηχανογραφικό των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων θα μειωθούν σε 386 από 480 που είναι έως σήμερα, ενώ παράλληλα προβλέπεται η δημιουργία ενός ομοσπονδιακού τύπου πανεπιστημίου.
Όπως δήλωσε ο κ. Παπαθεοδώρου, το σχέδιο «Αθηνά» αποτελεί μία τομή στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς το υφιστάμενο σύστημα «δεν μπορεί να λειτουργήσει προς το συμφέρον» των φοιτητών και των κοινωνιών και πρέπει να αλλάξουν τα κακώς κείμενα των τελευταίων ετών.
Στόχος του σχεδίου, όπως ανέφερε ο κ. Παπαθεοδώρου, είναι η αναβάθμιση της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης, ώστε να δίνονται «ισχυρά πτυχία, αναγνωρισμένα και ανταγωνιστικά», και να υπάρξει μία ευρύτερη «ακαδημαϊκή ανάπτυξη».
Σημείωσε δε πως η μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ δεν αναμένεται να ξεπεράσει το «4 με 5%», ενώ παράλληλα δεν θα χαθούν θέσεις εργασίας λόγω των συγχωνεύσεων ή καταργήσεων τμημάτων.
Τέλος, ο κ. Παπαθεοδώρου εξήγησε πως, έπειτα από τον εξορθολογισμό που επιφέρει το σχέδιο «Αθηνά», για φέτος δεν κρίθηκε απαραίτητη η επαναφορά της βάσης του 10, σημειώνοντας πως αντιλαμβάνεται τη βάση ως ένα «εργαλείο» που χρησιμοποιείται «όταν χρειάζεται».
Απάντηση ακαδημαϊκών
Διαφορετική εικόνα για το σχέδιο «Αθηνά» έδωσε ωστόσο η γενική γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλογών Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ) Ευγενία Μπούρνοβα, υπογραμμίζοντας πως, παρά την ύπαρξη ορισμένων στοιχείων εξορθολογισμού, «δεν πρόκειται για σχέδιο αναδιάρθρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».
Όπως δήλωσε η κ. Μπούρνοβα, οι σχεδιαζόμενες αλλαγές «γίνονται στο πόδι», ενώ «μέχρι χθες στέλνονταν ορθές επαναλήψεις» καθώς ορισμένα τμήματα εντάσσονταν σε άσχετες σχολές.
Επιπλέον, η κ. Μπούρνοβα τόνισε την έλλειψη συνεννόησης και συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και των εκπαιδευτικών, δηλώνοντας πως οι ακαδημαϊκοί «δεν έχουν λάβει τίποτα» ενημερώθηκαν «μέσω του Τύπου», ενώ δεν «υπήρξε καμία συζήτηση» για τις αλλαγές.
Πηγή: skai.gr
Σχετικές ετικέτες:Ελλάδα
Σχετικά άρθρα