Με αεροπλάνα αλλά όχι με βαπόρια η τουριστική κίνηση από/προς Θεσσαλονίκη | Greek-iNews


Έχετε φορτώσει την έκδοση για υπολογιστές, για καλύτερη εμπειρία χρήσης μεταβείτε στην έκδοση για κινητά με ένα
κλικ εδώ

Με αεροπλάνα αλλά όχι με βαπόρια η τουριστική κίνηση από/προς Θεσσαλονίκη

14:22 | 24/6/13
Αυξημένες αεροπορικές, αλλά ελάχιστες ακτοπλοϊκές συνδέσεις για φέτος το καλοκαίρι..

Με αεροπλάνα, αλλά... όχι με βαπόρια μετακινούνται από και προς τη Θεσσαλονίκη κάτοικοι και τουρίστες, καθώς οι αεροπορικές συνδέσεις εξωτερικού της πόλης για το καλοκαίρι του 2013 είναι αυξημένες σε σχέση με πέρυσι, αλλά τα φέρι μπόουτς τείνουν να εκλείψουν από τα νερά του Θερμαϊκού.

Συγκεκριμένα, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» συνδέεται φέτος με 72 προορισμούς εξωτερικού, προς αρκετούς από τους οποίους πραγματοποιούνται καθημερινές πτήσεις, και με 17 ελληνικές πόλεις, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία, που συγκέντρωσε και έθεσε στη διάθεση του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα, στους επόμενους μήνες -σύμφωνα με πληροφορίες πιθανώς τον Οκτώβριο- αναμένεται να ξεκινήσουν και οι πτήσεις της εταιρείας «Ellin Air» από και προς πόλεις της Ρωσίας, αν και προς το παρόν δεν έχουν γίνει επίσημες ανακοινώσεις για το χρονοδιάγραμμα έναρξης των δρομολογίων.

Μέσω του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης πετούν προς διάφορους προορισμούς συνολικά 27 αεροπορικές εταιρείες (τακτικών πτήσεων, τσάρτερ και χαμηλού κόστους), εκ των οποίων οι 23 στα δρομολόγια εξωτερικού και οι τέσσερις στα εσωτερικού.

«Το 2012, οι πόλεις του εξωτερικού ήταν 65 και οι ελληνικές 14, άρα έχουμε συνολικά αύξηση», σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Νίκος Σαπουντζής και συμπλήρωσε: «Φυσικά, πάντα υπάρχει το καλύτερο, αλλά είμαι ικανοποιημένος από τις αεροπορικές συνδέσεις της Θεσσαλονίκης αυτή τη στιγμή. Αντίθετα, από τις ακτοπλοϊκές και την κρουαζιέρα δεν είμαι καθόλου».

Ο ίδιος υπενθύμισε ότι μεταξύ 2010 και 2011 ο εισερχόμενος τουρισμός στη Θεσσαλονίκη (με όλα τα μέσα μεταφοράς) σημείωσε αύξηση 37%, που μεταφράζεται σε περίπου 180.000 περισσότερες διανυκτερεύσεις, ενώ το 2011 προς το 2012 η αντίστοιχη αύξηση ήταν 6% (συμπεριλαμβανομένων των Λίβυων τραυματιών).

Η μικρότερη δυναμική του 2012 οφείλεται σε παράγοντες όπως οι αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις και τα σενάρια περί εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ λίγο πριν από την έναρξη της περσινής τουριστικής σεζόν, αλλά και η -φυσική- αδυναμία «συντήρησης» ενός ποσοστού τόσο δυναμικού, όσο το προαναφερθέν 37%.

Κατά τον κ.Σαπουντζή, για το 2013 τα μηνύματα είναι θετικά και παρότι η Θεσσαλονίκη είναι καθαρά αστικός προορισμός (κάτι που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προκρατήσεις αντίστοιχες των κλασικών θερέτρων αναψυχής), η εκτίμηση είναι ότι η πόλη θα λάβει ένα μερίδιο της πίτας των αυξημένων αφίξεων, που αναμένονται συνολικά στην Ελλάδα φέτος.

Πάντως, αν στον ουρανό υπάρχει κίνηση, δεν συμβαίνει το ίδιο στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της πόλης, με αποτέλεσμα οι Θεσσαλονικείς που επιθυμούν να ταξιδέψουν δια θαλάσσης σε προορισμούς της Νότιας Ελλάδας να αναγκάζονται να μετακινηθούν οδικώς μέχρι τα λιμάνια του Πειραιά ή της Ραφήνας, διαδρομή εκατοντάδων χιλιομέτρων, που αποτελεί περιπέτεια για το… πορτοφόλι τους.

Θεσσαλονίκη-Ηράκλειο με… 800 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια που «επιμένει ακτοπλοϊκώς»
Για να ταξιδέψει ακτοπλοϊκώς στο Ηράκλειο μια τετραμελής οικογένεια από τη Θεσσαλονίκη -και να επιστρέψει- απαιτούνται σήμερα περίπου… 800 ευρώ, αν επιλέξει να πάρει μαζί της και το αυτοκίνητό της. Δεδομένης της απουσίας απευθείας ακτοπλοϊκής σύνδεσης από και προς το λιμάνι της πόλης, θα πρέπει να δαπανήσει περίπου 130 ευρώ για βενζίνη και 50 ευρώ για διόδια, προκειμένου να ταξιδέψει από και προς Πειραιά.

Από το συγκεκριμένο λιμάνι και για ένα ταξίδι περίπου εννέα ωρών μέχρι το Ηράκλειο η οικογένεια θα πρέπει να πληρώσει περίπου 480 ευρώ για τη φθηνότερη τετράκλινη καμπίνα συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής εταιρείας (αν τα παιδιά είναι άνω των 12 ετών), συν άλλα 170 ευρώ για το αυτοκίνητο («πήγαινε-έλα»).

Φέτος, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συνδέεται ακτοπλοϊκώς -μία φορά εβδομαδιαίως, κάθε Δευτέρα- μόνο με τέσσερα νησιά και συγκεκριμένα με τη Λήμνο (ταξίδι διάρκειας περίπου εννέα ωρών), τη Μυτιλήνη, τη Χίο και τη Σάμο, με το πλοίο «European Express» της NEL Lines.

«Αχνές» ελπίδες από τα Βαλκάνια, αλλά για το μέλλον

Σύμφωνα με στοιχεία που έθεσαν στη διάθεση του ΑΠΕ-ΜΠΕ τα αρμόδια στελέχη του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), η τελευταία φορά που ένα πλοίο αναχώρησε από τη Θεσσαλονίκη για τα νησιά των Σποράδων ήταν το 2011.

«Δεν υπάρχει ενδιαφέρον από εταιρείες. Οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν πάθει «πατατράκ» και πηγαίνουν πλέον μόνο σε λιμάνια με κίνηση», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στέλεχος του ΟΛΘ, σύμφωνα με το οποίο μια ελπίδα για τόνωση του ενδιαφέροντος των εταιρειών ως προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δίνει το ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον τουριστών από τα Βαλκάνια για ακτοπλοϊκά ταξίδια μέσω της πόλης.

«Συχνά-πυκνά λαμβάνουμε ηλεκτρονικά μηνύματα από τουρίστες, π.χ., από τη Βουλγαρία ή την πΓΔΜ, οι οποίοι ζητούν πληροφορίες για ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Πρόβλημα αποτελεί το γεγονός ότι τα δρομολόγια ανακοινώνονται συνήθως πολύ αργά και δεν μπορούμε να ενημερώσουμε εγκαίρως τους ενδιαφερόμενους», διευκρίνισε.
«Με τη Χαλκιδική δίπλα του, ο Θεσσαλονικιός δεν ταξιδεύει συχνά για αλλού»

Πάντως, διαφορετική άποψη για το θέμα έχει ο Γιάννης Δημητριάδης, διευθυντής του ναυτιλιακού πρακτορείου «Ferry Traveler», του κεντρικού γραφείου για τα πλοία της ΝEL Lines και της ANES).

Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «με τη Χαλκιδική δίπλα του, ο Θεσσαλονικιός θα ταξιδέψει, π.χ. για την Κρήτη, το πολύ μία φορά τον χρόνο. Η γεωγραφική θέση της Θεσσαλονίκης δεν είναι τέτοια που δίνει τη δυνατότητα εύκολης πρόσβασης στην Κρήτη και ποια εταιρεία θα φέρει εδώ το καράβι της για μια φορά τον χρόνο;

Η Θεσσαλονίκη είναι λίγο δύσκολη αγορά. Αφενός, η περίοδος που ταξιδεύουν οι Θεσσαλονικείς είναι πολύ μικρή. Αφετέρου, οι αναχωρήσεις γίνονται κατά παράδοση από το κοντινότερο στεριανό σημείο προς κάποιον προορισμό, από όπου η πρόσβαση είναι πολύ πιο οικονομική, γι' αυτό και αναπτύχθηκε τόσο ο Βόλος (σ.σ. χάρη στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις προς Σποράδες)».


«Εικονικός» ο ακτοπλοϊκός αποκλεισμός της Θεσσαλονίκης;

Σύμφωνα με τον κ.Δημητριάδη, ο ακτοπλοϊκός αποκλεισμός της Θεσσαλονίκης «ίσως να είναι εικονικός». Όπως εξηγεί, όταν το 2011 έφευγε από τη Θεσσαλονίκη πλοίο για τις Σποράδες, ένα ζευγάρι έπρεπε να πληρώσει («πήγαινε-έλα») περίπου 180 ευρώ (κοντά στα 45 ευρώ/επιβάτη για καθένα από τα δύο δρομολόγια), συν άλλα 180 ευρώ για το αυτοκίνητο (90 ευρώ/δρομολόγιο). Σήμερα, για να κάνει το αντίστοιχο ταξίδι από τον Βόλο προς τις Σποράδες, το κόστος είναι πολύ χαμηλότερο.

Με βάση στοιχεία, που το ΑΠΕ-ΜΠΕ άντλησε από την ιστοσελίδα της εταιρείας που προσφέρει τα φθηνότερα εισιτήρια στο δρομολόγιο Βόλος-Σποράδες, το αντίστοιχο κόστος για ένα ζευγάρι με αυτοκίνητο, για ένα ταξίδι στις αρχές Ιουλίου, διαμορφώνεται συνολικά στα 176,4 ευρώ (σ.σ. δεν υπολογίζεται το κόστος της βενζίνης για τη μετακίνηση προς/από τον Βόλο).

Θα μπορούσε η κίνηση από τα Βαλκάνια να αναζωογονήσει τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της πόλης; «Στα ναυτιλιακά υπάρχει ιδιαίτερη σχέση μεταξύ προϊόντος και κατανάλωσης, ως προς το τι έρχεται πρώτο. Εννοώ ότι συχνά η προσφορά υποδεικνύει και τη ζήτηση, δηλαδή αν υπήρχαν δρομολόγια, μπορεί κάποιοι ξένοι τουρίστες να ερχόντουσαν.

Αλλά δεν ξέρω ποια εταιρεία θα είχε την οικονομική δυνατότητα να πειραματιστεί για να δημιουργήσει την προσφορά και μετά να καθίσει να περιμένει τη ζήτηση, που και πάλι θα είναι εποχιακή», λέει χαρακτηριστικά ο κ.Δημητριάδης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικές ετικέτες:
Σχετικά άρθρα

Σχόλια αναγνωστών